Gå till innehåll

NLT - Trn, 8/8, Online, post-game snack!

Recommended Posts

Postad

Vad sägs om att posta några hand-histories från turneringen? Som jag efterlyst i texas hold 'em-forumet så tycker jag det vore himla kul att se hur ni bär er åt för att spela upp era stackar!

Postad
Vad sägs om att posta några hand-histories från turneringen? Som jag efterlyst i texas hold 'em-forumet så tycker jag det vore himla kul att se hur ni bär er åt för att spela upp era stackar!

Du vet, när man är all-in med QJs mot AQs?

Träffa J:et. Det är mycket viktigt.

Postad

Och kul att se en 7 2o som det raisades med preflop också. pokerplayer.se strikes again.

+++

Game # 009,567,344 - Texas Hold'em No Limit 1,000/2,000 - Table "Private

tournament 18524 2"

Game ended Sunday 2004-Aug-08 8:47:37 PM GMT

Players:

Lobtec (24,800.00 in seat 1)

Mr_Mitac (4,538.00 in seat 3)

hustler (22,430.00 in seat 4)

b-rabbit (18,884.00 in seat 5)

JohanHjort (35,978.00 in seat 6)

Dealer: b-rabbit

Small Blind: JohanHjort (1,000)

Big Blind: Lobtec (2,000)

JohanHjort was dealt: 2d - 7s

Mr_Mitac Fold

hustler Fold

b-rabbit Fold

JohanHjort Raise (3,700)

Lobtec Fold

JohanHjort Payback (2,700)

JohanHjort didn't show hand

JohanHjort wins: 4,000.00

Postad
Och kul att se en 7 2o som det raisades med preflop också. pokerplayer.se strikes again.

Här raisar jag som synes med vad som helst. Orsaken är att jag är chipleader och täcker Lobtec rätt bra, vilket kommer göra honom rädd för att torska i största allmänhet. Men framför allt så är det ju för att Mr_Mitac sitter med 2bb. Därför vill ju Lobtec nästan säkert inte riskera att göra någon move, när Mitac antagligen åker ut nästa hand.

Således kommer han nog bara att höja/syna om han har en riktigt solid hand. Om Lobtec hade re-raisat så hade jag definitivt foldat en massa händer, eftersom det representerar så mycket styrka. Vet inte riktigt vad mina krav för all-in hade varit då, men antagligen TT och AQ och antagligen inget lägre. Om han synar så börjar jag misstänka AA.

Postad

Jo, jag begriper resonemanget, det var mest en slags återkoppling till Stefans hyllande av 7 2o på liveturneringen i lördags. Men en utmärkt förklaring i vilket fall som helst.

+++

EDIT: Någon gång ska även jag lära mig skriva vettiga meningar. Håll inte andan i väntan på det bara.

Postad

Tänk om man spenderade den tiden på att lära sig spela poker istället, då jävlar.

(Nu ska jag inte klaga i och för sig, i ren bitterhet över att jag åkte ut som 6a i lördags och XXa - ja, jag skäms bannemej - i söndags, så satte jag mig och vann två stycken 200-dollars snger igår)