Hestarion Postad 20 November , 2012 Rapport Postad 20 November , 2012 Hej, Denna handen var intressant, mot en Synfisk på UTG och reg på SB. Har 1k händer på FI och han verkar spela rätt solid men kan köra lite randomsaker som att börja donka set sb vs btn( inte sett en enda donk innan dess) 26/20/5.8-3b och 4.0 i agrfactor. Bör dock tilläggas att jag aldrig har sett honom visa upp någon stor bluff. Raise first sb var på 25%, Fattar inte riktigt vad han gör detta med? compelete/synar, ch/r 3x flop mot cb 3w. Det måste väl vara std att cb flop för värde mot fisken och förväntar mig inte att FI skall ha så många Ax(ett par Axs, men han skulle ju aldrig ta den linjen med dem?) Vill ju inte släppa kort samt att det känns som att KK är stark nog? Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - SB: $1107.16 Hero (BB): $806.00 UTG: $505.16 CO: $398.97 BTN: $698.91 Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with K K 1 fold, CO calls $4, 1 fold, SB calls $2, Hero raises to $24, CO calls $20, SB calls $20 Flop: ($72.00) A 5 8 (3 players) SB checks, Hero bets $48.00, CO folds, SB raises to $174, Hero Tack. Citera
pippz Postad 20 November , 2012 Rapport Postad 20 November , 2012 Känns som att det bara är att folda o gå vidare.. i bästa fall är du uppe mot ett stegdrag/flushdrag eller både och. Men han har nog oftast 2 par eller set. Citera
corgi Postad 20 November , 2012 Rapport Postad 20 November , 2012 Lågt pocket kan han väl completa antar jag, kanske något slagscombo drag som 67 klöver vill få in det på flop, eller t.ex 55 som vill få in det när det finns så många actionkillers på turn. Hur som helst är det nog inte optimalt att sitta och gissa när det finns överkort IMO Citera
DonkeyStyle Postad 21 November , 2012 Rapport Postad 21 November , 2012 Jag kommer folda här MEN det finnes ej så många Ax som går för den linjen, d e ju bara A8 A5 och sen har vi 85, utöver det finns det en massa drag som gärna vill att man foldar här. jag antar att 55 och 88 samt AT+ öppnar han med i SB och ej completar. jobbig sits men kan ju i princip folda och gå vidare eller syna och hoppas på att han "stänger ner" han vet ju i princip att du kommer cbetta en stor del av din range här. det jobbigaste är om man väljer och syna då man tänker att han inte kan ha så jätte mycket är ju OM han skjuter vidare på 100% av turn. glöm ej alla holkar o allt annat som fi inte kan vinna på ngt annat sätt! jätte holkig bräda Citera
Recommended Posts