Gå till innehåll

Smartaste sättet att grinda micro-stakes?


Enteria

Recommended Posts

Tjenare gott folk,

Jag är en snubbe som drömmer om att kanske en gång i livet göra en hyfsad inkomst med poker. Jag har spelat ett par år men har inte gjort ett seriöst försök ännu. Nu har jag dock bestämt mig för att ta tummen ur röven och göra ett försök. Mitt första mål är att grinda mig upp i micro-stakes stegen.

 

Planen är att spela 2000 händer per dag på 0.01-0.02$ NL borden till att börja med. Jag har för nuvarande kring 125$ på kontot och planerar att försöka ta mig upp till 250$ sträcket och gå upp till nästa nivå.

 

Nu undrar jag.. Hur skulle jag göra detta på bästa sätt? Alltså, vilka rakebaks och bonusar t.ex.? Vad är det mest fördelaktiga ute just nu för den typen av spelande? :-)

 

Det är ju surt om man börjar grinda för att sedan komma på att man gjort nått jävla tattar miss nånnstans :shock::-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att Stars är bäst för den nivån.

Du behöver inte bry dig om att signa via en rb-sida.

När du byggt rulle kan du spela på SVS lägsta nivå ( alla har rb genom lägre rake). Sedan behöver du vara vinnande för att kunna bygga rulle. Där fallerar de flesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte slösa tid på Stars eller någon annan site. Gå direkt till SvS. Med 800 kr eller så har du 10 inköp på 80 kr på lägsta nivån. Det är högre inköp än snittet och inga problem att spela med.

 

Halva raken som det är på låga SvS nivåer kan du aldrig kompensera med rakeback på Stars.

 

Har 'tömt' mitt konto på SvS många gånger. Brukar lämna 500 kr. Gjort det minst 10 gånger och aldrig en varit nära att behöva fylla på.

 

Är du ens en någorlunda hyfsad spelare ska du ha en otrolig downswing för att förlora 10 BI på lägsta SvS.

 

I vilket fall har du alldeles för höga BI krav för micronivåer. Med din nuvarande bankroll kan du spela 0.02/0.05 eller vad dom har på Stars utan problem om du är breakeven. Att vänta till $250 är total overkill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte slösa tid på Stars eller någon annan site. Gå direkt till SvS. Med 800 kr eller så har du 10 inköp på 80 kr på lägsta nivån. Det är högre inköp än snittet och inga problem att spela med.

 

Halva raken som det är på låga SvS nivåer kan du aldrig kompensera med rakeback på Stars.

 

Har 'tömt' mitt konto på SvS många gånger. Brukar lämna 500 kr. Gjort det minst 10 gånger och aldrig en varit nära att behöva fylla på.

 

Är du ens en någorlunda hyfsad spelare ska du ha en otrolig downswing för att förlora 10 BI på lägsta SvS.

 

I vilket fall har du alldeles för höga BI krav för micronivåer. Med din nuvarande bankroll kan du spela 0.02/0.05 eller vad dom har på Stars utan problem om du är breakeven. Att vänta till $250 är total overkill.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shaa.. enda problemet e väll att jag inte tror Hold Em Maniger täcker SvS. Vet någon nått om de? Senn så e väll hela min spelstil baserad på statistik = volym o då krävs det ungefär 25 buy-ins för att gå en korrekt representation av det hela. Man kan DEFENETIVT klara sig med mindre också men formsvackor kan va A BITCH! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

holdem manager fungerar på SvS. Dock läser den av /1 som .5/$1 och därför fungerar inte "smallstakes" versionen på jämförliga nivåer.

 

Korrekt. Det betyder att det fungerar på 0.25/0.50 (men inte 0.50/1.00) så man kan köra smallstakes och när det är dags att kliva upp får man pyttsa in $40 eller vad det är för att uppgradera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senn så e väll hela min spelstil baserad på statistik = volym o då krävs det ungefär 25 buy-ins för att gå en korrekt representation av det hela. Man kan DEFENETIVT klara sig med mindre också men formsvackor kan va A BITCH! :-)

 

Men det har du nog beräknat på nittiga sajter där du har 24-tablande regs även på minimicro nivåerna.

 

Du kan lägga till en nolla på din bb/100 på Stars $ 0.05/0.10 jämfört med SvS kr 0.25/0.50. Har fullt sjå att vara vinnande på NL10 på de flesta siter. Mördar på de lägsta SvS nivåerna.

 

Du måste ju ha spelat en del för att ens fundera på att spela 2000 händer om dan etc. Om du då inte är på nivån att du lätt klarar de lägsta nivåerna (på vilken site som) bör du nog fundera på om drömmen om att bli proffs ens bör vara en dröm.

 

Notera dock att du inte enbart kan spela på statistik på SvS. Det finns rejält vinnande spelare med väldigt olika preflop stats. Gemensamt är dock att dom använder hjärnan postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med all respekt, stars är ett riktigt ruttet tips som en del innan varit inne på. Där sitter det öststatare och grindar horribla mängder bord. Såg en rumän häromdan på NL2 som var supernova.

 

SvS eller nåt nätverk som har mycket folk från medelhavsområdet på de aktuella stakesen är det som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man spelar 10 bord samtidigt så är 2000 händer ungefär 2,5h timmar. Det skulle gå. Självklart inte alla dagar dock (studerar).. Men dom dagarna då det är mindre hektiskt.

 

Anledningen varför jag vill spela på micro-stakes är egentligen mest för utmaningen. Vart en tanke en stund. Jag kan såklart spela på högre bord också meeeeen.. inte så mycket projekt bakom det :-)

 

Meeeen, om ja märker att det är helt hopplöst så är det klart att jag byter till SvS. Inte direkt så jag har kontrakt hos stars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ger alla tipset svenska spel. Är väl ett ganska dåligt tips med tanke på att raken på micro kan vara typ 30bb/100.

 

Mitt tips är att fixa en saftig rb-deal och grinda på någon europeisk sida. Förslagsvis ongame eller ipoker.

 

Stars är det ABSOLUT sämsta alternativet. Fullt med blodtörstiga regs och dessutom typ marknadens sämsta rb-deals och högsta rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var får du sådana siffror från? Enda läget som SvS inte har ungefär halva raken mot alla andra är väl när max raken per hand nås. De lägsta sajterna har väl $3 max vilket motsvarar ca 20 kr. Vilket är exakt vad SvS tar i max avgift (på fullring)

 

Jag har aldrig sett en pott på 0.25/0.50 eller 0.50/1.00 komma upp i 800 kr (där 20 kr börjar gälla). Ska inte säga att det aldrig händer men det måste vara extremt ovanligt.

 

Men visst hitta en bra deal och signa genom en affe med bra race. Har själv lyckats får över 100% rake ibland. Bland annat genom racen på denna siten.

 

Problemet är att du kommer ofta inte att kunna spela stora volymer bord särskilt många timmar om dygnet på många av dom siterna. Dessutom låser du upp dig till att verkligen spela stor volym. Räcker att du blir sjuk några dagar så ryker den bästa planering. På SvS kan du ju spela 3 händer i veckan och få samma låga rake.

 

Att Stars är sämsta alternativet håller jag med om. Nu verkar ju FTP gå i dess fotspår med sänkt total rakeback. Blir inget spel där heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ta senaste sessionen jag spelade som exempel.

 

0,02/0,04 plo

662 händer,

rake 9,85euro

 

Detta ger bb/100

 

9,84/4*100/6,62=37

 

Säg raken var dubbelt så hög här och att aldrig rakecappen, 0,75euro, aldrig nåddes eller skulle nås på svsp. Då får du halva raken dvs 18,5 bb/100 vilket också är löjligt mycket.

 

Det är alltid bättre att spela på en sida med 50% rb och 5% rake än att lira på svsp med 2,5% rake. Om cappen aldrig nås går du i bästa fall på noll på att spela på svsp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i en teoretisk värld där rakebackgrindersidorna har samma utbud av spelare som svs möjligen, om din uträkning ens stämmer vilket känns tveksamt.

 

värdet på svenska spel där du kan ha 20+ bb i winrate på nivåer som motsvarar nl$50 och kanske det dubbla på nivåer som motsvarar nl$5 gör att det är svårslaget, avsaknad av rakeback till trots.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare gott folk,

Jag är en snubbe som drömmer om att kanske en gång i livet göra en hyfsad inkomst med poker. Jag har spelat ett par år men har inte gjort ett seriöst försök ännu. Nu har jag dock bestämt mig för att ta tummen ur röven och göra ett försök. Mitt första mål är att grinda mig upp i micro-stakes stegen.

 

Nu undrar jag.. Hur skulle jag göra detta på bästa sätt? Alltså, vilka rakebaks och bonusar t.ex.? Vad är det mest fördelaktiga ute just nu för den typen av spelande? :-)

 

Det är ju surt om man börjar grinda för att sedan komma på att man gjort nått jävla tattar miss nånnstans :shock::-)

 

Vad är din definition av "hyffsad inkomst"?

 

Efter att spelat ett par år känns det otroligt dumt att starta på botten och grinda megamicro. Att börja leta sig blind efter magiska RB-deals o bonusar är inte heller rätt. Du ska hela tiden sträva efter en så hög timlön som möjligt. Det är det allt handlar om. Spelar ingen roll om du har 50% rb osv och förlitar dig helt på RBn om du faktiskt kan få ut en högre timlön från SvS micro utan rakeback.

 

Stars känns också generellt som ett dåligt alternativ när, som många i tråden säger, du kan ha sjuka winrates på SvS.

 

Säg att min rulle var nere på $125. Då hade jag grindat small stakes HU sngs tills jag hade $750 innan jag hade börjat fundera på cashgames.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar alla på det här forumet på svenska spel eller:P? Löjligt vad folk vägrar se något negativt med sidan.

 

Så fort man kommer upp i stakes blir ju raken samma som på alla andra sidor plus att man inte får rb.

 

Spelar du HU är raken i princip samma redan från första början i o m lägre cap på de borden.

 

Du kan dessutom bara spela på 5 bord samtidigt vilket knappt borde anses uthärdligt i hold'em.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar alla på det här forumet på svenska spel eller:P? Löjligt vad folk vägrar se något negativt med sidan.

 

Så fort man kommer upp i stakes blir ju raken samma som på alla andra sidor plus att man inte får rb.

 

De flesta här spelar ju ändå motsvarande micro eller smallstakes, där bra rakeback, eller i detta fallet halverad rake, är ett rejält stort plus i ens winrate. Det gäller ju inte minst TS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...