Gå till innehåll

Grinder123 - Vamos!


Grinder123

Recommended Posts

Hej!

Jag har lurkat omkring här i några år. Har flyttat hem efter 1.5 år utomlands och avslutade genom att besöka 8 länder på 10 dagar så är rätt fattig nu. Börjar skolan nästa vecka och kommer vara på samma ställe i 4 månader för att sedan sticka iväg och förhoppningvis fixa jobb/studera. Mitt mål med DBen blir att sluta vara gul, ful och vek. Just nu har jag rulle till att grinda NL50$ och lowstakes SvS med skott högre om jag hittar fisk. Kommer även börja spela mer turrar. Träningen kommer bestå av löpning och ska hålla koll på kosten också. Väger just nu 83 på 184 så mitt mål får bli 78 där.

 

Lets go

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några timmars spelande varje kväll. Har gått + några hundra på $-sajterna. Var semidjupt i turrar i söndags men slutade som vanligt. SvS vet jag inte då jag endast kikar resultatet en gång i veckan. Tycker det varit ovanligt dåligt värde senaste dagarna där.

 

När tjejen åker hem igen ska jag se till att få in riktig volym. Ska förövrigt iväg till skolan nu för första lektionen så hoppar på grinden ikväll igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nick på svs? Glgl!

 

Tackar, tror det blir EV- att outa men kanske senare :-)

 

Bustat alla turrar för kvällen, spelat CG vid sidan om och plussat 140$ så evensteven för dan. Tillbaka till SvS imorgon. Back to basics.

 

Har inte riktigt kommit igång med träningen eller kosten men imorgon är det måndag så satsar på att göra ett ordentligt försök. Nystart. Tänkte försöka med någon LCHF-metod. Update kommer så småningom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Megatung låt! Lycka till med spelet.

 

Tack. Blir alltid taggad av den måste ha något att göra med Wallstreet filmerna :-D

 

Ikväll tänkte jag vinna pengar SvS, har blivit lite spel denna månad. 28h på SvS och 16 på dollarsitor. På måndag kan jag lira heltid (förutom skolan) och då jäklar ska det grindas :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just avslutat en riktigt tiltande session. Började bra men sen tappade jag 11 inköp för att hämta igen till even för att sen falla tillbaka. Spelade stundtals riktigt jävla risigt men sprang även rejält kallt. Var tvungen att lira PLO då det satt en riktig fisk där som jag tidigare spelat NL mot, 5e handen får jag titta ner på:

 

1.00/2.00 Omaha (PL)

Britta Turbo 10 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: TrueBluff (400.00)

Plats 2: Deliten (410.71)

Plats 3: HERO (398.00)

Plats 4: xxxx (797.42)

Plats 5: daidje (786.29)

Deliten är Givare

HERO lägg Lilla M 1.00

xxxx lägg Stora M 2.00

** Giv **

HERO [Er, Es, Ks, 2r]

*** Bet Runda 1 ***

daidje Synar 2.00

TrueBluff Lägger sig

Deliten Höjer 9.00

HERO Höjer 31.00

xxxx Synar 31.00

daidje Lägger sig

Deliten Synar 31.00

*** Flop(Board): *** : [4s, 9k, 2s]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsar 47.50

xxxx Synar 47.50

Deliten Lägger sig

*** Turn(Board): *** : [4s, 9k, 2s, 8s]

*** Bet Runda 3 ***

HERO Passar

xxxx Satsar 190.00

HERO All-In 319.50

xxxx Synar 319.50

*** River(Board): *** : [4s, 9k, 2s, 8s, 10r]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 814.00

HERO[Er, Es, Ks, 2r] Färg med ess i topp Vinst: 814.00

xxxx Visar ej Vinst: 0.00

 

Fick springa bra där och jobba in lite men slutar back för dagen. Tar en dag off från pokern imorgon och på måndag kliver jag på grinden fullt fokuserad igen :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja.

Just avslutat dagen, det blev 6.27 timmar och 2895 händer. Gick rejält kallt och varit inne i en kallare period på senaste. Är dock riktigt nöjd att jag lyckades hålla ihop spelet idag. Tar med mig det till imorgon. För trött för att kolla PT efter händer och grafer. Bara slaggat 2h inatt och även varit ute och sprungit 7km i regnet så blir TV och sova nu.

 

Syns på SvS kl.8 imorgon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack!

 

Fått in 18 timmar på 2 dagar nu, riktigt misär vid borden idag. Fick kriga på ordentligt. Kollade igen alla 100bb+ potter och det är sjukt vad kallt jag sprungit. Tycker inte jag spelat speciellt dåligt. Det är väl bara varians men uppstår alltid den här känslan när det gått kallt ett tag. Fick plussa på /4 idag så alltid något:-). Tur att jag inte är den som ger upp i första taget. Siktar på revansch imorgon!

 

När pokern går dåligt får man fokusera på andra saker och jag har kommit igång bra med träningen. Kosten är även den på god väg och jag börjar faktiskt märka skillnad. Riktigt sugen på att ge mig ut i spåret imorgon.

 

Sovdags nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keep up the good work :)

 

Tack. Ger mig lite extra motivation i guletider! :-)

 

Varit i skolan idag och har börjat planera hur och när jag sticker iväg utomlands. Muntlig examen 25/11 och skriftlig 14 jan tror jag det var. Har även tryckt in 7km löpning och springa på minimalt med kolisar är inte speciellt roligt men jag kämpar på.

 

In och kriga på SvS nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken!

 

Har plussat varje dag sen mitt senaste inlägg. Har spelat rätt mycket så det är skönt. Inte nå större plus men man tar vad man får. Tycker jag är väldigt lättiltad och spelar riktigt dåligt i vissa situationer. Vettefan varför. Kanske har något med att jag lagt om min kost helt och jag kan inte koncentrera mig och tänka igenom alla spel ordentligt utan tar en del hastiga beslut. Känner mig överlag mycket fräschare sen jag började med LCHF. Ska försöka ta nya tag imorgon och verkligen gå in för att nå upp till A-gamet.

 

Verkligen motiverad att lära mig spanska nu så om någon på forumet skulle vara "fluent" och vill hjälpa mig kan ni väl slänga iväg ett pm. Kan till och med skeppa dollars om ni skulle hjälpa mig utvecklas =)

 

Pero voy a dormir ahora, nos vemos!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med tilt är en lurig fråga, jag skulle nog på rak arm ge tipsen spela korta sessioner och ha vädligt djup bankroll, visst mår väl alla mer eller mindre skit när man backar, men att tilta och börja spela sämre är en annan sak.

bubba säger i sina filmer att man bör ha mellan 50 och 250 BI för nivån man spelar (PLO), alltså betydligt djupare än i texas, och med djupare rulle kanske man inte påverkas lika mkt att det ekonomiska aspekten när man har backdag

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är den största BRniten som finns så det är lugnt. Sen spelar jag nästan endast NL hade aldrig pallat att lira PLO :-)

 

Nattens grind slutar opp 100$ och 400 svenska. Kör en dygning idag så väntar på att folk ska vakna så jag kan köra SvS. Dagens planer;

plugga spanska, se 3 säsonger entourage, laga en god middag, få in mer volym. Thats about it :-)

 

Blir eventuellt Stockholm i en vecka på onsdag. Mysiga ställen? Bäst sushi? Indietjejer? Bor på kungsholmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir eventuellt Stockholm i en vecka på onsdag. Mysiga ställen? Bäst sushi? Indietjejer? Bor på kungsholmen

 

Bäst sushi hittar du hos:

 

- Sushi Devil - Rekommenderar att gå dit kvällstid. Jag har ätit där på lunchen en gång och då var standarden mycket lägre.

- Råkultur - inte varit där på 100 år, men det var riktigt bra senast iaf.

- Akki sushi - Stockholm roll och sashimi tycker jag är awesome här. Finns lite små tillbehör man kan lägga till också, sjögrässallad osv.

- Ki-mama - Kända för sin lax. Lax-kimchi är en kul variation till sushin om man är lite hungrigare. Inte varit här heller på väldigt länge men det brukar vara bra kvalitet och gå väldigt fort att få mat.

 

Indietjejer får jag väl säga baba-sonic på onsdagar av gammal vana, men jag vet inte hur sant det är längre, det är iaf ett mysigt ställe :mrgreen: På helgen är väl debaser slussen och strand något att rekommendera, men det var ett tag sedan jag var ute regelbundet på helger.

 

Ett mysigt ställe för att dricka goda drinkar är vampire lounge på Östgötagatan. Akkurat har god mat och många öl-sorter. Drop coffe har grymt kaffe. Urban deli och Kajsa Varg är lite exklusivare mataffärer, den tidigarenämnda serverar dessutom god mat (vilket kanske Kajsa Varg också gör). Pizzeria Hatt på upplandsgatan bakar surdegspizzor som krossar alla andra pizza-alternativ.

 

Det var vad jag kom på sådär på rak arm. Trevlig resa! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bäst sushi hittar du hos:

 

- Sushi Devil - Rekommenderar att gå dit kvällstid. Jag har ätit där på lunchen en gång och då var standarden mycket lägre.

- Råkultur - inte varit där på 100 år, men det var riktigt bra senast iaf.

- Akki sushi - Stockholm roll och sashimi tycker jag är awesome här. Finns lite små tillbehör man kan lägga till också, sjögrässallad osv.

- Ki-mama - Kända för sin lax. Lax-kimchi är en kul variation till sushin om man är lite hungrigare. Inte varit här heller på väldigt länge men det brukar vara bra kvalitet och gå väldigt fort att få mat.

 

Indietjejer får jag väl säga baba-sonic på onsdagar av gammal vana, men jag vet inte hur sant det är längre, det är iaf ett mysigt ställe :mrgreen: På helgen är väl debaser slussen och strand något att rekommendera, men det var ett tag sedan jag var ute regelbundet på helger.

 

Ett mysigt ställe för att dricka goda drinkar är vampire lounge på Östgötagatan. Akkurat har god mat och många öl-sorter. Drop coffe har grymt kaffe. Urban deli och Kajsa Varg är lite exklusivare mataffärer, den tidigarenämnda serverar dessutom god mat (vilket kanske Kajsa Varg också gör). Pizzeria Hatt på upplandsgatan bakar surdegspizzor som krossar alla andra pizza-alternativ.

 

Det var vad jag kom på sådär på rak arm. Trevlig resa! =)

 

Den listan passar mig perfekt så jag sparar den. Tack Chofritz! =)

 

Hej dagboken!

 

Allt känns lite grått och eländigt, speciellt vädret.

Pokern går dåligt. Har 2k$+ inne på ett ActionPokernätverk som verkar vara förlorade: http://forumserver.twoplustwo.com/28/internet-poker/waiting-x-months-money-paynorake-727472/index59.html

Har verkligen ingen motivation till att grinda och till nästa år lägger jag nog korten på hyllan.

Strömmen gick just..HEHE

 

Bra grejer:

Tror jag blivit en hel del bättre på spanskan och tycker det är roligt att plugga.

Flytter ner till Barcelona igen den 29e november för obestämd tid, och tjejen kommer troligtvis hit den 5e.

Träningen går bra och droppat 3kg sen jag började.

Ska snart äta god mat.

Strömmen kom just tillbaka..HEHE

 

Hejdå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du e genuint snäll alltså

 

oj, fel dagbok. men du är nog snäll du med!

 

Hehehe tack

 

Hej dagboken!

 

Har varit lite down senaste dagarna. Antar att det är en kombination av vädret, längtan, obalans i livet.. det vanliga alltså.

Har fått in lite volym idag, 7h och slutade upp 6 inköp. Blir inga hhs då jag var ute och körde för det mesta :oops: Nya tag med A-gamet imorgon..

 

Flyttade som sagt hem från Barcelona i Augusti så jag och tjejen tog en tågluff hem. Riktig jäkla guldresa och bland det roligaste jag gjort. Vi åkte rutten Perpignan-Paris-Cannes-Ventimiglia-Milan-Venedig-Wien-Prag-Berlin-Köpenhamn där jag måste säga att Prag var bäst. Riktigt bra mat/dryck och väldigt fin och intressant stad. Tjeckiska tjejer :oops: Rekar verkligen Eurorail om man bara vill dra iväg en vecka eller så. Vi träffade på riktigt härligt folk på vägen. Speciellt när man delar nattåg, finns verkligen så underbart konstiga människor=)

 

Från att bott utomlands senaste 1.5 året har jag nu varit hemma över en månad och fyfan vilken bättre människa man är där borta. Livet känns oändligt mycket bättre. Därför har jag beslutat mig att när jag sticker iväg igen den 29e november så ska jag gett mig själv de bästa förutsättningarna inför äventyret. Det betyder att jag ska plugga spanska utav fan, balansera livet, försöka vinna så mkt pengar jag kan och fortsätta hålla träning och kost. Checkar in här på måndag och hej oktober!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God morgon!

 

Oktobergrinden har börjat, 2500 händer igår och 1,3 upp. Ska snart kliva på igen men bara sovit 22-01 inatt så sitter och hinkar kaffe nu. Ska försöka hålla igång till lunch och sedan fara på ICA för att investera i en ceasarsallad, är ju Champions League ikväll så det blir göttigt.

Börjar närma sig Barcelona. Bara 7 veckor eller mer kvar.....

 

(L)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...