Gå till innehåll

Fiskens Dagbok


Robin90

Recommended Posts

Körde en till sat till 22$ till main event SM på PS

 

1,5$ sat till 22$ turren och av ca 70 st kom jag top 5 så tog mig till 22$ turren

 

Låg väl runt medel lite under och ser J,J och som alltid med J,J blire problem

 

Poker Stars $20+$2 No Limit Hold'em Tournament - t75/t150 Blinds - 7 players - View hand 1967438

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

MP: t2170 14.47 BBs

CO: t8182 54.55 BBs

BTN: t2272 15.15 BBs

SB: t1651 11.01 BBs

BB: t2630 17.53 BBs

Hero (UTG): t2395 15.97 BBs

UTG+1: t6625 44.17 BBs

 

Pre Flop: (t225) Hero is UTG with J :club: J :diamond:

Hero raises to t300, UTG+1 raises to t750, 5 folds, Hero calls t450

 

Flop: (t1725) K :club: 3 :club: 6 :heart:(2 players)

Hero bets t450, UTG+1 raises to t5875 all in, Hero folds

 

Final Pot: t2625

UTG+1 shows A :club: Q :club: (high card Ace)

UTG+1 wins t2625

 

 

tror det är 57% för att han ska vinna handen vid showdown och 43% för mig "inte kollat om det är 100% men har för mig att det är rätt%"

 

Så min fold är väl jadu sådär,,, lämnar mig med 900 kvar ca.. medel runt 2500+

 

 

 

Sen några händer efter kommer denna och jag åker ut,, efter lite eftertanke borde jag foldat men ville träffa min stege men gick inte hem...borde inte callat med halv dålig kicker på den brädan och kung ute....

 

Poker Stars $20+$2 No Limit Hold'em Tournament - t75/t150 Blinds - 9 players - View hand 1967440

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

MP1: t1795 11.97 BBs

MP2: t1970 13.13 BBs

CO: t8557 57.05 BBs

BTN: t450 3 BBs

SB: t2572 17.15 BBs

BB: t1576 10.51 BBs

UTG: t2630 17.53 BBs

Hero (UTG+1): t970 6.47 BBs

UTG+2: t7825 52.17 BBs

 

Pre Flop: (t225) Hero is UTG+1 with T :club: Q :club:

1 fold, Hero calls t150, 5 folds, SB calls t75, BB checks

 

Flop: (t450) Q :heart: K :diamond: J :spade:(3 players)

SB bets t300, BB folds, Hero calls t300

 

Turn: (t1050) 8 :diamond:(2 players)

SB bets t525, Hero calls t520 all in

 

River: (t2090) 3 :diamond:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: t2090

SB shows J :heart: Q :spade: (two pair, Queens and Jacks)

Hero shows T :club: Q :club: (a pair of Queens)

SB wins t2090

 

Ute som 33 eller något av ca 75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 171
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vet inget om fi mer än att han spelar på 5bord samtidigt så lite koll borde han ha....

 

 

Poker Stars $0.01/$0.02 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1968287

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $2.00

MP: $3.11

CO: $4.78

BTN: $2.40

SB: $2.00

Hero (BB): $1.88

 

Pre Flop: ($0.03) Hero is BB with A :club: Q :heart:

UTG raises to $0.06, 4 folds, Hero calls $0.04

 

Flop: ($0.13) 3 :heart: Q :spade: 8 :diamond:(2 players)

Hero checks, UTG bets $0.08, Hero raises to $0.20, UTG calls $0.12

 

Turn: ($0.53) K :diamond:(2 players)

Hero bets $0.36, UTG calls $0.36

 

River: ($1.25) 9 :diamond:(2 players)

Hero checks, UTG bets $0.66, Hero folds

 

Final Pot: $1.25

UTG wins $1.21

(Rake: $0.04)

 

Rätt att folda och va rädd på kung? eller runnerrunner vet man aldirg.

 

150händer +nån 1$ känns som NL2 är ju bara för tråkigt alltså för det är så lite pengar va fan 150 händer och 6,5kr rikare?.... men blir ju fel om man går upp bara för det är lite pengar man spelar för?...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde några 4-5 st 0,25$ sng 90 eller 40 st kom 2a i 90 sng 3,8$+ gjorde en riktigt dålig syn och vete fan varför jag ens syna han hade triss i kungar och jag rasia han och han drog allin så var självklart att han hade en kung när det var 2 på flopp...menmen hatar HU när det går fram tbx fram tbx under en lång tid... måste lära mig hålla ut längre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lika sur som vanligt,,, när inte en enda jävla hand håller på ett final bord och dom med ca 2k drar upp på 15k bara för dom träffar allt när man försöker calla deras allin med skit när man själv sitter på en bättre hand som aldirg håller. ute som 7a på ett finalbord,,, var väl 3-4 allin mot lowstacks med A,Q A,K J,J och ingen jävla hand håller mot deras J,10 och Q,10 sånt skit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde precis en X-snabb 10krs på svs 50st sluta som 3a blev allin mot han som låg sist som drar in stege på en 80% vs 20% på river efter det kom jag inte tbx

och han träffa sitt sett på river när jag trodde han ville beta hem potten bara för blev callcallcall och jag hade mellanpar så efter det blev det allin allin och åkte ut på andra GG ;)

 

Tänkte prova dra in några $ på tex 888 poker eller william vad nu alla heter för roligare att spela tuneringar med ca 100-250st brukar komma rätt bra i flera av dom jag spelat iallafal även om tur är ett måste ibland 8-)

 

2000-3000+ som på ps är lite väl många..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela lite zoom på kul ska precis sova och åker man på sånt här skit då vill man verkligen sova

 

 

Poker Stars $0.01/$0.02 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 1974220

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BTN: $1.84

Hero (SB): $1.54

BB: $4.51

UTG: $7.06

MP: $1.43

CO: $1.06

 

Pre Flop: ($0.03) Hero is SB with A :club: K :spade:

UTG raises to $0.04, 3 folds, Hero raises to $0.12, 1 fold, UTG calls $0.08

 

Flop: ($0.26) 4 :spade: Q :spade: 2 :spade:(2 players)

Hero bets $0.14, UTG raises to $0.28, Hero calls $0.14

 

Turn: ($0.82) K :heart:(2 players)

Hero bets $0.36, UTG raises to $0.72, Hero raises to $1.14 all in, UTG calls $0.42

 

River: ($3.10) 3 :spade:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $3.10

Hero shows A :club: K :spade: (a flush, King high)

UTG shows Q :heart: A :spade: (a flush, Ace high)

UTG wins $2.99

(Rake: $0.11)

 

 

Tror ju att min kung flush skulle vara bra men självklart inte. GODNATT

Vet inte pengar om man kollar på vad ni andra förlorar men är bara själva saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan vad segt körde nyss en 0,25$ 45st som aldirg tog slut... 3 timmar :o

final bordet vete fan hur folk spela limpa folda limpa folda hela tiden gick ju år innan någon åkte ut... menmen Kom 1a iallafal 3,23$ för 3 timmar jävla bra timlön,,, ville sova runt halv 3 tiden man kunde ju inte bara lämna gn:P

 

 

PS 64$

 

Svs 2155 Kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Springer inge vidare ikväll Tjugan A,4 vs K,Q allin pre träffar 4 på turn och Q på river ute... 66% för mig eller något menmen standard..

Körde en 1.2$ turre,,,Var ca 500 kvar av 3000+ en går allin för 3500 blinds 250 jag drar allin på 12000 någon bigstack callar mig med 99..

jag och andra killen har båda Q,Q "kul" tänkte aja men blir delad lite + men var kommer river? jo en 9a = ute precis innan bubblan

 

Får in det i zoom för 4$ vs någon random med A,A vad har han ? jo A,A

så går inte min väg atm..

 

CG på svs går ju alltid bra vänta in A,A K,K och bli ner callad av alla och håller dom dubblar du om inte - allt men ikväll har dom hållt på svs cg bord iallafal + där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha kan man ha mer oflyytt på 2 bord samtidigt A,K kille rasiar till 2kr jag callar kommer 7,K,7 och blir rasiad på turn drar allin,, hade bara 20kr ine och kille träffar med Q,7 och vinner...

 

Samtidigt i superselman A,K rasiar 3xb bigblind callar flopp A,2,2 och blir stor pot på turn han rasiar mig allin på turn och självklart callar jag när turn va ofarlig vad sitter han på 5,2??? 3xb och callar med 5,2 och träffar triss och jag träffar SJÄLVKLART mitt A med A,K och den foldar man ju inte direkt mot alla fiskar som går allin hela tiden på svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som det här händer mig för ofta för att det ska vara kul...

 

 

Gick allin för har han ett ess callar han och bara hoppas på att han har en dålig kicker som han har... menmen + tycker många callar för dom tror man bluffar.

 

Poker Stars $0.09+$0.01 No Limit Hold'em Tournament - t60/t120 Blinds - 9 players - View hand 1982947

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG+1: t3205 26.71 BBs

UTG+2: t2855 23.79 BBs

MP1: t6835 56.96 BBs

MP2: t1180 9.83 BBs

CO: t1780 14.83 BBs

BTN: t5010 41.75 BBs

Hero (SB): t3590 29.92 BBs

BB: t1125 9.38 BBs

UTG: t2140 17.83 BBs

 

Pre Flop: (t180) Hero is SB with A :club: Q :diamond:

2 folds, UTG+2 calls t120, 2 folds, CO calls t120, 1 fold, Hero raises to t480, 1 fold, UTG+2 calls t360, 1 fold

 

Flop: (t1200) 7 :spade: A :heart: 9 :heart:(2 players)

Hero bets t3110 all in, UTG+2 calls t2375 all in

 

Turn: (t5950) 8 :spade:(2 players - 2 are all in)

 

River: (t5950) 6 :club:(2 players - 2 are all in)

 

Final Pot: t5950

UTG+2 shows A :spade: T :diamond: (a straight, Six to Ten)

Hero shows A :club: Q :diamond: (a pair of Aces)

UTG+2 wins t5950

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första tunerigen för idag gick okej,, floppa bra tills det var 3 kvar missa allt fick kort som 7,3 sånt man inte ens vågar bluffa allin med för ofta så han som låg sist dubbla upp 3 gånger mot 1an så jag åkte ut som 3a

Åkte ut på en allin med A,8 killen callar med 5,4 och får 2 par på turn när jag träffa mitt ess på flopp jaja....

+ 314 KR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idiot som rasiar alla och snor blinds 24/7

 

Tänkte nu försöker han sno som vanligt,, och gick allin på han tänkte han måste ju folda sina skit händer

 

Poker Stars $0.02/$0.05 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1983817

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $5.00

BTN: $7.71

Hero (SB): $2.73

BB: $15.14

UTG: $4.42

 

Pre Flop: ($0.07) Hero is SB with A :heart: 3 :spade:

3 folds, Hero calls $0.03, BB raises to $0.26, Hero raises to $2.73 all in, BB calls $2.47

 

Flop: ($5.46) 4 :heart: 9 :spade: 4 :club:(2 players - 1 is all in)

 

Turn: ($5.46) 3 :heart:(2 players - 1 is all in)

 

River: ($5.46) 3 :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: $5.46

Hero shows A :heart: 3 :spade: (a full house, Threes full of Fours)

BB shows 4 :spade: 5 :spade: (a full house, Fours full of Threes)

BB wins $5.23

(Rake: $0.23)

 

 

 

Så träffar han det där FYFAN vad arg man kan bli ibland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blind 1500 går allin för 4500 med Q,Q bigblind callar med 10,7 SJÄLVKLART träffar han 2 par,,, känns bättre att skriva av min ilska,, folk träffar i precis dom lägena man absolut inte vill..... Kommit i pengarna alla 4 tuneringar jag spelat ikväll iallafal så spelar bra och träffar okej,, men man åker så klart ut mot en mycket sämre han i varje tunering...

Det känns okej att åka ut mot A,K tex med ingen jävla skit hand som träffar 2 par eller triss.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tur och fick runnerrunner med A,K mot A,A Q,Q och vann med min triss,,, Första gången jag har sån tur tror ja:-D sen i en viktig pott ca 25 kvar är 4a eller något i marker.. Callar en allin på ca 5k med Q,Q

Han har K,10 och flopp 9,Q,4 Turn K River så klart J och då var man nere på medel ca..

Åkte ut på 18 plats i kvällens första tunering kom i pengarna iallafal Åkte ut med A,9,, blind 2k Allin på 7k och så hitta någon K,K som håller inga ess på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många bord åt gången spelar du ?

Vad är målet med pokern?

 

Edit: övrig sysselsättning?

 

 

Beror på spelar jag MTT/SNG ca 2-4 kan säkert spela runt 5-6 utan problem men har inga program eller något så känns roligare att ha lite koll :P men ska skaffa så blir nog fler då när man kan kolla på lite %

 

Målet är ju att bli bättre8-) Och komma till den nivon där summorna känns lite.

 

Jobbar som fastighetstekniker runt om i sverige,,

Så spelar mycket hela kvällarna som nu när jag reser men när jag är hemma blire från 24:00-06:00 tor,fre,lör "om jag inte går ut eller nå"

 

Tror du fick svar på mer än du fråga menmen :-D

 

Själv då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 tjugan / superselman / kvällskvisten kom i pengarna i 2/4 +20 kr på cg så +- idag på svs

PS sng några 0,10 +-

Sng 0,25$ -

Sng 0,50$ 2st pengarna i ena och var nära i andra men åkte ditt med A,A mot Q,Q som drar flush med 4 ruter på bordet FUN :P

 

 

Borde få in mycketmycket mer volym så tror jag nog att jag går fint + på SNG på pokerstars men kör jag som nu ikväll 2st + en film så kör jag så hela kvällen,,, så tar en SNG ca 40min+ om man inte åker ut tidigt så hinnar man ju inte med många på en kväll som jag spelar nu,,,

får ju fan inte plats med mer än det + film på min laptop typ haha skyller på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar som sagt aldirg spela CG på svs nästan,, men tänkte provar lite på 0,5kr ofc gick in med 40kr dom andra var på runt 30-50kr Rasia K,J 3xb Flopp 6,5,5 Han drar in ca 50% jag callar turn K jag bettar 75% han callar river J Drar allin med mina 22kr pott på ca 24kr han callar

Såååå klart träffar han kåken på flopp med 6,6 KUL

 

IN med 40kr till går några händer bara,,

Rasiar Q,J 3xb flopp 3,J,J den kille som är aggro drar in 5kr en till callar hans 5kr 3an rasiar till 12kr jag callar 12kr turn K jag betar allin pot på ca

30kr hade bara ca 20kr kvar,, TRO FAN på att han sitter på K,J och träffar kåk dessutom 80kr- på ca 30händer skiter i cg nu tror jag

 

 

Hahah seriöst cg på svs går inte just nu :o:S

 

Drar in på ett bord för 20kr på kul upp på 40kr efter några händer sen kommer denna,, och då orkar jag fan inte med nötterna på svs längre

 

Rasie 1 kr jag reraisar till 3kr call 8,2,9 turn j blir allin på river drar in halv pott på river när han rasiar mig allin för mina sista 6kr,, kan ju inte folda där med K,K SÅ KLART springer man in Q,10 ????? WTF

 

 

Är det där en vanlig sessson för ca 70 händer på svs kommer jag aldirg spela cg där mer.. får prova igen men absolut inte nu haha

 

Ledsen om någon ogillar whine men som sagt känns bättre att skriva av sig även om ingen läser och skiter i att jag blir sur för några få händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limp Limp 2st 2500 blinds jag sitter på 13k och limpar med sitter på A,J flopp så klart J,10,3 VARFÖR GICK JAG INTE ALLIN ! killen på bigblind träffar 10,3 och vinner med 2 par gud va sur man blir,, får fan skylla mig själv när man limpar in med A,J och har bara några blinds.

Ute som 99 plats av ca 3900st

5$+

 

Ute på plats 19 i superselman K,Q vs A,Q

 

A på turn = Ute standard jaja låg inte så bra till blind 2k stack 10k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill absolut inte låta spydig, men du lever verkligen upp till dagbokens namn. Du säger att du vill utvecklas och spela om summor som betyder något, men känns som du har en lång väg kvar om du efter 10-sidor dagbok på ett pokerforum och med x antal turneringar i nacken fortfarande limpar AJ för 5-6bb eller vad du nu hade. Vet inte om du kollat HH:s i några andra dagböcker eller någonsin kollat på en turneringsvideo av något slag på youtube eller någon betalsida? Tror det kan vara vettigt att börja där än att sitta och whina för dig själv över en utdragning i en dagbok som knappt får någon respons. Om jag jag hade fått börja om från scratch och alla mina pokerkunskaper (förutom reglerna) försvann över en natt så tror jag fortfarande att jag skulle kunna spela bättre än dig i en turnering endast genom att kolla igenom 2-3 turneringsvideor någonstans på internet. Känns inte heller som det går att missa att det finns strategisidor/videosidor med bra material där du kan lära dig något, istället sitter du här på PF och för dagbok när du limpar AJ för 5-6bb och förargar dig för att du inte gick allin preflop för det kom en knekt på floppen.

 

Om du har råd att lägga ut lite pengar på videosidor så rekommenderar jag starkt deucescracked.com, sen har pokercampus.se en mängd sevärda turneringsvideos, dock vet jag inte om dom går att regga etc. där atm, vet i alla fall att det inte kommer upp mer material där på ett tag, men eisenhowers gamla serie är riktigt sevärd!

 

All lycka vid borden och förlåt om jag lät nedlåtande!

 

MVH

 

mackie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...