Gå till innehåll

Hold Em Manager "nybörjar hud"


grisne

Recommended Posts

Hej!

 

Har precis införskaffat mig Hold Em manager 2.

 

Undrar vad som är de viktigaste statsen att hålla reda på?

 

Har för tillfället på: Total hands, VPIP, PFR och WTSD%.

 

Är ganska ny inom pokern så kan inte riktigt allt så vill inte ha för många stats, men är det nån mer som jag bör ha med, men framförallt vad ska jag tänka på när jag ser dessa siffror?

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara klämma in en hög med statistik utan att veta exakt vad den ska användas till tror jag ofta leder till en del övertro till HUD stats. Ett vanligt misstag är att fatta både större och mindre beslut på statistik från ett litet sample, jag har provat :)

 

Skulle rekommendera std-huden till att börja med och sedan aktivt använda dig av "pop up"-fönstret för att söka informationen du letar efter. På det sättet lär du dig HUDen och vilken information du ska leta efter snabbast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att bara klämma in en hög med statistik utan att veta exakt vad den ska användas till tror jag ofta leder till en del övertro till HUD stats. Ett vanligt misstag är att fatta både större och mindre beslut på statistik från ett litet sample, jag har provat :)

 

Skulle rekommendera std-huden till att börja med och sedan aktivt använda dig av "pop up"-fönstret för att söka informationen du letar efter. På det sättet lär du dig HUDen och vilken information du ska leta efter snabbast.

 

+1

 

lägg dock till basstats som hur mycket folk öppnar utg, co, btn, sb osv samt hur mkt bb viker vs sb first-in-steal. Jättelättavlästochgermassamassapengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...