Gå till innehåll

Största möjliga övertag i WSOP ME?


plush

Recommended Posts

Hur många gånger genomsnittssannolikheten att vinna WSOP ME tror ni den med allra bäst chans att vinna har? Dvs, hur många gånger sitt inköp skulle spelaren vara värd, om man enbart såg till vem som vann?

 

Jag höftar själv på att Phil Ivey har ca 10 ggr genomsnittschansen att vinna WSOP ME. Övriga "bra" proffs ligger kanske runt 5-7 ggr.

 

Är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska förtydliga genom att tillägga att ett sådant övertag får man också genom att bl a inte bry sig om huruvida man bubblar, vilket gör att man kan stjäla friskt under den perioden. Det är alltså inte $-Equity jag är ute efter här, utan sannolikheten för seger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag bara låter som skitsnack, ursäkta språket.

 

"Ger man sig in i leken får man leken tåla" lyder det gamla uttrycket och det kan appliceras till det mesta, framförallt en pokerturnering som folk själva köper in sig i, eller kvalar till.

 

Att skaffa sig en skicklighet ska aldrig innebära en bestraffning. Ska Ivey "be om ursäkt" till nybörjare och betala $100k för wsop main event bara för att han ägnat sitt liv åt att förstå spelet? Vilket otroligt baklängestänk.

Blev lite många smirnoff ice igår kanske? ;-)

Vem har sagt att Ivey eller nån annan bra spelare bör straffas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag bara låter som skitsnack, ursäkta språket.

 

"Ger man sig in i leken får man leken tåla" lyder det gamla uttrycket och det kan appliceras till det mesta, framförallt en pokerturnering som folk själva köper in sig i, eller kvalar till.

 

Att skaffa sig en skicklighet ska aldrig innebära en bestraffning. Ska Ivey "be om ursäkt" till nybörjare och betala $100k för wsop main event bara för att han ägnat sitt liv åt att förstå spelet? Vilket otroligt baklängestänk.

 

Läs om den citerade posten en gång till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tycker jag bara låter som skitsnack, ursäkta språket.

 

"Ger man sig in i leken får man leken tåla" lyder det gamla uttrycket och det kan appliceras till det mesta, framförallt en pokerturnering som folk själva köper in sig i, eller kvalar till.

 

Att skaffa sig en skicklighet ska aldrig innebära en bestraffning. Ska Ivey "be om ursäkt" till nybörjare och betala $100k för wsop main event bara för att han ägnat sitt liv åt att förstå spelet? Vilket otroligt baklängestänk.

 

Fortfarande full eller? Det du skriver har inget med vad som har skrivits i tråden. TS försöker bara få till en disskussion om vad t.ex Iveys inköp egentligen är värdgentemot genomsnittsspelaren då det finns spelare som har nästintill omöjligt att vinna turneringen och kan därför räknas som döda pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande full eller? Det du skriver har inget med vad som har skrivits i tråden. TS försöker bara få till en disskussion om vad t.ex Iveys inköp egentligen är värdgentemot genomsnittsspelaren då det finns spelare som har nästintill omöjligt att vinna turneringen och kan därför räknas som döda pengar

 

Nej fortfarande nykter än en gång. Ja jag missuppfattade totalt verkar det som. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt till trådskaparen och alla som tog illa upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...