Mario Postad 4 Augusti , 2004 Rapport Postad 4 Augusti , 2004 Hej! De senaste 2 månaderna har jag koncentrerat mig på FL SnG:s på 10$ nivån. Efter drygt hundra spelade turneringar så har jag hamnat ITM mer än hälften av gångerna och snittat drygt 2$/turnering. Mitt problem är heads up. När vi endast är två stycken kvar lyckas jag sällan ta hem segern. Jag vinner endast 1 av 10 av dessa situationer och det känns som jag ger bort pengar. 5 av 10 borde borde vara uppnåligt. Det jag behöver är en vettig strategi. Jag har provat på allt känns det som. Så har någon en headsup strategi som de vill dela med sig av så skulle jag vara djupt tacksam. MVH Mario * Pillar på rubriken - QoS * Citera
skywalker Postad 4 Augusti , 2004 Rapport Postad 4 Augusti , 2004 Kolla http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=1511 Borde ge lite tips i alla fall. Ola är en vis man! Citera
Che Postad 4 Augusti , 2004 Rapport Postad 4 Augusti , 2004 om du bara hittills har 1 av tio tycker jag du ska testa att gå all in hela tiden.. då får du mer än 10% i allefall Citera
martenmania Postad 4 Augusti , 2004 Rapport Postad 4 Augusti , 2004 om du bara hittills har 1 av tio tycker jag du ska testa att gå all in hela tiden.. då får du mer än 10% i allefall Lite svårt att gå all-in i FL... Höj i minst 70% av fallen preflopp och på floppen, lägg dig i princip aldrig. Oftast har motståndren oxå skitkort. Fullt ös alltså... Citera
Che Postad 4 Augusti , 2004 Rapport Postad 4 Augusti , 2004 ne då riktigt stora blinds bara, låste lite för snabbt än en gång Citera
Ector Postad 5 Augusti , 2004 Rapport Postad 5 Augusti , 2004 många siter erbjuder turneringar där man är headsup från början.... spela de billigaste de har och lär dig headsupspel den vägen. Citera
Hjort Postad 5 Augusti , 2004 Rapport Postad 5 Augusti , 2004 Kolla lite på pokerstove för att få en fingervisning om hur starka dina händer är. Antagligen så är de mycket starkare än vad du tror att du är. Generellt sett, gilla höga kort, avsky låga kort och höj som fan. Citera
Hristo Postad 6 Augusti , 2004 Rapport Postad 6 Augusti , 2004 höj med Ax och Kx och kanske Q7o och högre...höj med ALLA par Citera
Recommended Posts