Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har ingen read på motståndet.

Game # 92124446 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Viladecans"

Game ended 2005-07-05 19:21:23 UTC

Players:

smygarn_1 (EUR 98,00 in seat 1)

elpadrino (EUR 46,00 in seat 2)

Loyd (EUR 49,50 in seat 3)

3viL (EUR 19,23 in seat 4)

Runningsea (EUR 307,34 in seat 5)

XXX (EUR 100,25 in seat 6)

Dealer: XXX

Small Blind: smygarn_1 (0,50)

Big Blind: elpadrino (1,00)

XXX was dealt: Qc - As

Loyd Fold

3viL Fold

Runningsea Call (1,00)

XXX Raise (4,50) (standard raise)

smygarn_1 Call (4,00)

elpadrino Fold

Runningsea Call (3,50)

Flop Ac - Th - Ah

smygarn_1 Bet (4,00)

Runningsea Fold

XXX Call (4,00) (bra flop, vet inte varför jag inte höjer här, borde gjort de? Satte han här på Tx)

Turn Ac - Th - Ah - 6c

smygarn_1 Bet (4,75)

XXX Raise (18,00) (han fortsätter minibetta, jag raisar.)

smygarn_1 Raise (34,00)

XXX Call (20,75) (raise igen, misstänkt TT)

River Ac - Th - Ah - 6c - 4c

smygarn_1 Bet (8,50)

Hur skulle jag spelat? vad tror ni han hade?

Postad

Efter hans re-raise på turn, skulle jag i alla fall sätta honom på TT, 66 eller Ax. Kan väl vara semibluff med färgdrag eller liknande, men känns inte så troligt. Den stora frågan i denna hand är ju vilka kort X skulle kunna vara i Ax. Här skulle ju verkligen en read hjälpa. Om x kan vara allt mellan 2-K tror jag nog att det skulle vara +ev att trycka all-in redan på turn.

Det jag tycker du kan göra är att raisea på floppen. Att försöka få in så mycket deg som möjligt på floppen, tycker jag man ska sikta efter. Eftersom dom händer som du får action av förmodligen ger action på vilken gata som helst. Istället för att ge händer som A6 chans att dra ut kan då försöka få in så mycket pengar som möjligt redan på floppen. Re-raisear han dig på floppen så är beslutet detsamma som på turn i denna hand enligt mig. Men bara TT och Ax här, desto större x, desto mer +ev. Men som sagt en read skulle vara bra.

Utan read blir det svår spelat. Du kan ju göra som du gjorde, att syna ner efter han re-raise på turn. Att släppa finns ju eftersom mot en någolunda lirare i detta läge så slår du ju faktiskt bara AJ.

Men som sagt jag tycker du skulle försöka få in så mycket pengar som möjligt redan på flop. Eftersom din hand har liten chans att förbättras och händer som ger action gör det på alla gator.