dennniizz Postad 9 April , 2012 Rapport Postad 9 April , 2012 Hej, I ren dagboksanda så är detta mest för mig själv och i mestadels utvecklingssyfte. Men om jag skulle vilja hålla detta hemligt så är det här ju fel sida att spela på. Så alla tips/feedback är självklart välkomna. Kommer dock inte posta så mycket handhistorik/handanalyser. Men det kommer förekomma då och då. Det kan vara allt från sidor med mycket Freerolls eller tips på hur jag bör lägga upp spelet för att klara mig längre. Jag är en 20 årig kille som spelat poker så länge jag kan minnas. Men aldrig riktigt tagit det seriöst. Anser dock själv att jag är ganska duktig dock så har jag ett halvtaskigt tålamod titt som tätt vilket leder till att marathonsessioner brukar gå åt skogen. Detta till trots så är jag mestadels en turneringsspelare och spenderar största tiden av mitt spel på just turneringsborden. I denna dagbok kommer jag uteslutande spela turneringar i olika format och som rubriken klargör på Micronivåer. Det innebär att jag kommer spela mycket freerolls och även låginköpsturneringar. Kommer göra det som ett "Chris Ferguson-projekt" dvs börja på nästintill ingenting och jobba mig uppåt. Väljer att spela på 3 st olika sidor (3 olika klienter) vilket betyder att jag kommer att ha 3 olika bankrullar att jobba på. Kommer sätta låga mål då jag i största mån kommer spela Freerolls och kan ta ett tag att bygga stack då. Sen är det ju även 3 st rullar som jag ska bygga på. Sen kommer ju en hel del av tiden försvinna då jag har ett heltidsjobb att sköta också. Bankrollmanagement har väl aldrig varit något för mig då jag spelat om så låga summor tidigare. Det kommer troligen tillämpas senare om satsningen blir lyckad. Bet365 Startkassa: 106.56kr Här hade jag lite kvar efter att ha spelat en hel del på sport så förde över dessa till pokern och det får utgöra "baskapital". Kommer satsa mycket på deras "Freeroll Frenzy" kampanj och spela mycket $25 freerolls och förhoppningsvis kvala in mig till "huvudeventet" $50 000 Freeroll Frenzy. Här kommer det såklart även bli spel i turneringar med lågt inköp. Mål fram t.o.m 30/5: 2000kr Paf Startkassa: $0 Här på Paf har jag spelat mycket då jag är väldigt förtjust i OnGame-klienten. Detta har lett till att jag samlat på mig en hel del Lojalitetspoäng. Det är dessa som kommer att bli grunden i denna bankrulle. Kommer dels försöka avancera i Pafs "Steg-system". Dvs försöka vinna biljetter till dessa i Freerolls eller alt köpa låga nivåer och sedan klättra. Kommer även att köpa lite SnG/Turneringsbiljetter för mina Lojalitetspoäng. Mål fram t.o.m 30/5: $200 + Minst 1 Level 5-biljett Unibet Startkassa: €0 Även här har jag lite Lojalitetspoäng att utnyttja. Det blir grunden sen kommer det spelas en hel del Freerolls med. Här är den klient som jag gillar minst av dessa tre. Så högsta prioritet ligger inte här. Men ska givetvis jobba även på denna rullen. Målet har dock satts (ännu) lägre än på de andra två. Mål fram t.o.m 30/5: €75 Här är alltså förutsättningarna för denna dagbok som ni jättegärna får följa men som sagt mestadels är för min egen skull ! Må gott så ses vi i Microturneringarna ! /dennniizz Citera
dennniizz Postad 9 April , 2012 Författare Rapport Postad 9 April , 2012 Under dagen har det blivit spel på samtliga tre sajter och det har väl varit ett blandat resultat måste jag väl säga. Bet365: Dagens första turneringar spelades här idag. Det var två st R/A-turneringar för $1 respektive $2 Turbo. Det var i den första som det gick allra bäst även om det inte gick så bra. Det blev 1 rebuy efter ca 40 min då jag blött marker eftersom jag dragit dött och inte fått många träffar värda att prata om. 20 min senare blev det även en Add On för att jag skulle känna att jag skulle ha en chans. Det gick mycket bättre efter pausen och de dryga 3000 jag hade i stacken byggdes upp till närmare 15000 lagom tills paus nummer 2. Redan här var jag imponerad av mig själv. Jag spelade bra och hade byggt en stabil stack och det hade gått TVÅ TIMMAR. Som sagt så är tålamodet inte min starka sida. Det kanske var det, kanske var att blindsen började bli höga men det var nu det började gå utför. Spelade stabilt men efter 20-30 min utan träffar så ökade jag min handrange något och överspelade händer som A x suited och KQ/KJ/K10. Så efter 3h så gjorde jag sorti med just K 10 (då ca2500 i stacken) mot A A. 132 plats av 640 är väl inte fy skam men när endast 90 är i bubblan så är det såklart lite surt. I nästa R/A turnering så träffade jag, men inte bäst. Efter bara en kvart så floppar jag toppset med ett färgdrag på bordet. Höjde upp, fick en All in emot mig och satte just denna spelare på färgdrag. Jag hade rätt angående dennes hand som fick in en flush på river och det fick bli Rebuy även i denna turnering. Oflytet fortsatte och slantsinglingarna ville inte gå min väg. AK suit fick ingen träff mot 10 10 och jag var utslagen efter ca 45min spel. Freeroll Frenzy-turneringarna har en startstack på 500 och blindshöjning var fjärde minut. Så när jag efter en kvart plockar upp så skeppar jag ju givetvis den lilla stacken. Två syn i form av A 10 och 7 7 fick jag. Floppen visar 10 6 och jag har trots allt lite hopp i Q, J eller 2 st spader. Turn visar och hoppet blir ju bara större. River visar ytterligare en 10. Dock inte spader så det blev sorti väldigt tidigt trots en bra hand. Bankrulle: 50kr Dagens resultat blev alltså: $1000 GTD Rebuy 132/640 $2 Rebuy Holdem 63/82 $25 Freeroll Frenzy 479/1015 Vidare uppdatering för de övriga sajterna kommer senare ikväll ! /dennniizz Citera
dennniizz Postad 9 April , 2012 Författare Rapport Postad 9 April , 2012 Paf Inför dagens Pafsession så införskaffade jag lite biljetter för mina intjänade lojalitetspoäng: - 2 st Level 1-biljett - 1 st Level 2-biljett - 2 st $2.25-biljetter - 1 st $5.50-biljett Började med att spela Level 1 Superturbo-Sng. Kom 8 (1 får L2-biljett, 2-6 ny L1-biljett) efter att ha åkt ut på K K mot A 10. Pengarna åkte in preflop och ett A redan på flopp slängde ut mig på en gång. Tråkigt men så är det i poker. Två st freerolls med biljetter till ett värde av $27 i prispotten spelades med. Dessa är ju tuffa att kassera in något i då det endast är 5 st spelare som får varsin biljett. Det var två relativt stora startfält och jag lyckades inte så bra i någon av dom tyvärr. 114/162 spelare i den första och 161/308 blev slutplaceringarna och det kan jag inte påstå att jag är nöjd med. Nästa biljett som användes var den andra Level 1-biljetten. Köpte in mig i en Paf Level Jumper. Jag och 19 andra (totalt var vi 20 om ni inte hängde med) satte oss ner för att göra upp om 1 st Level 3-biljett. Det var i denna som kvällens första finalbord ägde rum. Trots att det blott var 20 spelare med så var det 9 (!!) platser som var betalande (2-8 var iofs bara en ny Level 1-biljett). Vilket gjorde att jag ganska snart därefter var ITM, även det första gången idag. Så fort vi blev 8 spelare kvar så la jag i högsta växeln och försökte stjäla marker i hopp om att vara med och slåss om Level 3-biljetten. Hamnade ganska snart All in med mot . Floppen visade K K 10 och inte någon hjälp för mig på turn eller river gjorde att jag fick nöja mig med en ny Level 1-biljett. Här valde jag att ta en paus från pokern för att ladda batterierna. När jag kom tillbaka så registrerade jag mig till tre nya turneringar och en SnG. Detta skulle tillsammans med en freeroll på Unibet få avrunda kvällen. Först ut var en ny Level 1 STurbo-Sng. Fick inte mycket spelvärt men lyckades ändå limpa mig till en 6eplats och en ny biljett. Jag fortsatte sedan med att spela en turnering för min L2-biljett. Ynka 12 spelare med. Hela fyra st Level 3 bijetter låg i potten. Dessa var ämnade för just topp 4. Efter en drömstart där jag dubblat upp genom att träffa nötfärgen så gick allt åt h*lv*te rent ut sagt. Strax därefter så får jag in halva stacken med Q Q på en flopp som följer: 9 3 10 regnbåge. Spelaren som ställt (jag placerar denne på toppar/stegdrag) visar upp 2s 3s och jag ler nöjt för mig själv. Men efter en fjärde spader på turn så är det klart att oron väcks, ytterligare en på river (Qs förövrigt) gör att hans färg såklart slår min triss. Hans dåliga respekt för pengar har fått honom att ställa med bottenparet. Motiverigen var: "How much money do you play for?". Jaja, fortsätt så, så kommer pengarna tillbaka till mig snart. MEN ICKE. För nästa BB så får jag A 2 och får se en gratis flopp. Två spelare är med (Knappen och SB) när floppen faller 3 4 5. SB checkar till mig som höjer upp med ett potbet. Syn från båda och en Q faller på turn. Jag gör en ny potbet och får nu endast syn av SB. River är 7 och nu ställer SB. Jag sätter han såklart på 6 för stege, men med så lite kvar som han hade så synar jag. Han visar upp sin 6 och tar hem potten. Handen efter åker mina resterade marker in på Q J preflop. Lyckan finner sig i kroppen då Q Q 7 visar sig på flop. Två av dessa är klöver och såklart så sitter spelaren som jag har emot mig på A 8 klöver och får på river in färgen. Tre snöpliga händer på kort tid där jag blivit utrivrad efter att ha dominerat händerna ganska totalt fram till just river. Strax därefter så började $1200 GTD eventet som skulle bli dagens största turnering jag spelade på Paf denna dag. Med 765 i startfältet och 105 ITM-placeringar så var det bara att glömma de sura badbeatsen och prestera bra i denna. Drog dött som jag gjort hela dagen. Grinda upp mig något tills jag floppar toppar med K Q och springer in i ett set med 8or. Det tog hårt på stacken och lyckades inte resa mig efter det heller tyvärr. Dagens resultat: Paf Level 1 STurbo 8/10 $27 Freeroll 114/262 $27 Freeroll 161/308 Paf Level Jumper 8/20 (Pris: Level 1-biljett) Paf Level 1 Sturbo 6/10 (Pris: Level 1-biljett) Paf Live Event Level 2 10/12 $1200 GTD HE NL 419/754 Paf $100 Midnight Turbo Unibet Minst spelande blev det på Unibet där jag endast spelade 2 st freerolls. Det var ett hyfsat bra spel av mig i €50 freerollen och jag höll mig kvar i nästan en timme utan att egentligen ha fått någon bra utdelning på mina bra händer men heller inte gett bort några enkla marker. Men då de flesta runtomkring mig hade lyckats bättre med markersamlandet så började de sakta äta upp min stack. Placering: 821/3613. Godkänt men inte mycket mer. Under kvällen blir det även spel i Unibets €100 freeroll. Uppdatering på de två sena turneringarna kommer imorgon ! Citera
dennniizz Postad 10 April , 2012 Författare Rapport Postad 10 April , 2012 Ska försöka att inte bli så långrandig i fortsättningen. Vill hålla det lättläst och intressant. Kommer mestadels resultat men även lite mer detaljerat om jag känner att det är värt det. Blev ingen freeroll på Unibet igår. Grindade lite SnG på Paf istället med min $5.50-biljett. Började med att dubbla den i en Double or Nothing. Sedan gick jag ner o spelade mycket $3.30 SnG. Spelade både ST och MT SnG större delen av natten och kom upp över $100. Tröttheten tog över och längtar efter "lätta pengar" tog över så kvällens absolut SÄMSTA beslut var att börja spela Coinflip Heads Up. Dum och girig som jag är så spelade jag dessa på $20-nivån och förlorade snabbt större delen av stacken. Trots tröttheten så fortsatte jag nöta och hamnade såklart strax utanför bubblan på tre st SnG och nu är jag nere under $10 igen. Detta är ett misstag jag ska ta lärdom av och INTE göra om. I övrigt så spelade jag bra i princip hela natten. I turneringarna jag valde att spela så fick jag in pengarna på rätt ställe men ändå inte. Dominerade flertalet händer fram till river så jag blev utdragen av klart sämre händer. Men det är poker och jag hade ju flytet med mig i SnG men slarvade bort vinsten ändå. Nu ska jag ta mig till jobbet och efter det är det träning. Får se hur det känns efter det om det blir någon poker idag eller ej. Kanske tar mig an någon freeroll om det finns någon som lockar. /dennnizz Citera
dennniizz Postad 11 April , 2012 Författare Rapport Postad 11 April , 2012 Började dagen på Bet365 och det gick åt rätt håll. Just här så blev det bara SnG på micronivå. Spelade en väldigt solid poker som gott och väl räckte in i bubblan och i en del fall även ända till segern. Blev lite för många Runner Up sitsar så plussade inte alls mycket. Började sedan gå åt andra hållet. Fick inga kort och på Turbo SnG är det ett måste om inte blindsen ska äta upp en... Bytte således sida och grinden på Paf påbörjades. En missad pengaplacering i en $5 SnG följdes upp med två stycken turneringar. Midnight Turbo och $7500 GTD Rebuy. Missad slantsingling i Midnight Turbo gjorde att jag kom på 23 plats av 27 spelare. Men det är ju sånt man får ta. Ett klart större startfält i $7500 GTD turneringen. Även detta en turboturnering. Jag lyckades dock få in pengarna på rätt ställen och byggde upp en relativt stadig stack. Blev nervöst när jag fick syn av A A på en 10 hög flop (jag hade J 10 och placerade honom på ett stegdrag). Men en 10 på turn och jag hade dubblat upp. Strax innan första pausen så fick jag 2 2 på UTG +2. Med ca 8000 i stacken och blinds på 1000/2000 Ante 100 så skeppade jag in dessa med hopp om att ta potten redan där. Men redan spelaren efter mig ställde med ca 13000 marker. Vi blev ensamma till Showdown där mina "ankor" fick stå mot A J. Klarade mig ända till pausen då det var 265 spelare kvar och 260 skulle få pengar. Kände mig relativt säker på att klara bubblan trots att jag just blött mycket marker på att jag inte fått några bra kort på blindsposition. Väl när bubblan var spräckt så rann det ju ut lite spelare. Men jag valde att försöka stjäla blindsen som nu låg på 2000/4000 med J 10. Dessvärre så fick jag syn av både SB (K Q) och BB (A 8). Inte mycket hjälp av bordet när floppen föll: 3 3 A. Hoppet tändes på turn: J Men slocknade lika fort då ytterligare ett A kom på turn. Nöjd ändå då jag lyckades komma ITM och förstöra den lilla turneringsförbannelse jag varit i än så länge. 226 plats av 1425 betalade $7.26. Nu ska jag ladda batterierna för morgondagen. Kommer nog inte hinna med någon poker på schemat redan är fullspäckat. /dennniizz Citera
Recommended Posts