Gå till innehåll

PROGRAMMERING: Hur logga Pokersessioner?


Worfen

Recommended Posts

Hej! Eftersom jag är arbetslös å allmänt uttråkad å inte har för avsikt att någonsin installera excel på min dator, och därför att det var fairly längesen jag kodade ngt, tänkte jag göra ett progg (win32) för att lagra sessions-data... Nån som kan ge lite info / förslag på vad som ska lagras samt vad deras excel-blad innehåller för "kolumner"? Behöver även betatestare sen när/om det blivit ngt av det :D

 

Tack på förhud

//Worfen

 

 

[Edit]

Antar att QoS ändå kommer mickla med rubriken, så jag antar att jag hade kunnat skriva vad fan som helst, men det där blir nog bra ;)

[End Edit]

 

* Japp, kortar ner och flyttar till PokerOT :) - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så gäller det väl om du vill fokusera på dig själv eller motståndare, jag skulle tro att det kan ge lite olika fokus.

 

Men triviala datatyper är ju att ta bb/hand, bb/handtyp, bb/handtyp + position, bb/position, resultat på stora riversynar, valuebetresultat, mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt funderat på att göra ett progg som ligger å sniffar nättraffik i realtid (givetvis kommer det bli ganska pokernätverks-specifikt till en början), och på så sätt lagra statistiken.. Det krångliga lär väl vara att parsa nätdatan m.t.p att man måste klura ut protokollet den använder.. (Detta förutsätter ju att det inte är krypterad data, men det ser jag inte varför det skulle vara, då ju servern egentligen bara skickar den data som min klient behöver, så det finns ju inget "fusk-moment" i det hela, om nån ska börja whina om det) :D Men men, är bara funderingar som sagt :) Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt funderat på att göra ett progg som ligger å sniffar nättraffik i realtid (givetvis kommer det bli ganska pokernätverks-specifikt till en början), och på så sätt lagra statistiken.. Det krångliga lär väl vara att parsa nätdatan m.t.p att man måste klura ut protokollet den använder.. (Detta förutsätter ju att det inte är krypterad data, men det ser jag inte varför det skulle vara, då ju servern egentligen bara skickar den data som min klient behöver, så det finns ju inget "fusk-moment" i det hela, om nån ska börja whina om det) :D Men men, är bara funderingar som sagt :) Kommentarer?

Jag hoppas innerligt att nättrafiken är jävligt krypterad eftersom det annars skulle bli lite väl lätt för någon annan att sniffa datan som min klient behöver (eg hålkort).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas innerligt att nättrafiken är jävligt krypterad eftersom det annars skulle bli lite väl lätt för någon annan att sniffa datan som min klient behöver (eg hålkort).

 

Mja, mjo.. du har ju helt rätt... skrev nog innan jag tänkte, som vanligt ;) Får se vad som händer å fötter med projektet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju alltid logga kort som visas vid showdown och alla hålkort du får. Fast då får du ju lösa det grafiskt på nåt vis, skulle jag gissa på. Eller läsa av chatten kanske?

Fast fråga mig inte hur. :D

 

Tex Pokertracker använder sig ju av Hand history, vilket måste va grymt smidigt och nästan ett måste va?

 

Jag tycker det skulle vara intressant att få statistik över hur det går beroende på dels vilken tid på dygnet och dels vilken veckodag (tex om det är en helgdag). Detta kan ju påverka resultatet eftersom jag antar att det är annan typ av folk/spelare som spelar på tex söndagar. Dock krävs antagligen VÄLDIGT många händer för att man ska se nåt samdand.

Vad tror ni?

 

/ törna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas innerligt att nättrafiken är jävligt krypterad eftersom det annars skulle bli lite väl lätt för någon annan att sniffa datan som min klient behöver (eg hålkort).

 

Frågan är hur starkt den är krypterad, i USA är det väl fortf olagligt med riktigt starka krypteringar?

 

Förmodligen skickas inte heller dom andras hålkort ut till klienten innan handen är över och bara dom som ska visas skickas, så hade jag byggt det iaf.

 

Vore roligt att titta på om man hade massa fritid, inte minst ur ren kodningsynpunkt. Knäcka krypteringar är alltid trevligt. Dock tror jag inte det är frågan om någon rot13 här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore roligt att titta på om man hade massa fritid, inte minst ur ren kodningsynpunkt. Knäcka krypteringar är alltid trevligt. Dock tror jag inte det är frågan om någon rot13 här :)

Nej, säkerligen så har de uppgraderat till det superstarka rot14.

 

Ett rätt stort problem för hålkortshackaren måste ju dock vara att den krypterade datan man får tillgång till är användbar i cirka 40-60 sekunder från det att man fått tillgång till den. Det ska mao knäckas ganska fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckats Konstatera att text-rutan är en standard RichEdit 2.0-Ansi-class, om man ska tro klassnamnet.. verkar även stämma med de windowmsg som den skickar / tar emot.. däremot lyckas jag bara krasha ladbrokes när jag ska läsa från richedit-kontrollen... gah! blir cp.. nån som har erfarenhet av RichEdit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...