Gå till innehåll

Stöd från omgivningen?


Dizzler

Recommended Posts

Har spelat en hel del nätpoker till och från i ca ett år nu och det har gått upp och ner. Ligger +-0 totalt sett men har nu haft ett uppehåll från pokern på ca 3-4 mån. Nu har jag tänkt att ta upp pokerspelandet igen men detta ogillas av min partner. Detta beror främst på hur jag avslutade mitt spelande innan uppehållet. Då spelade jag odiciplinerat och ibland även på tilt. Detta gjortde att jag förlorade nästan hela min BR på ett par-tre dagar. Nu har jag studerat lite mer och läst ett antal böcker men detta är inte argument som biter särskilt bra på flickvännen.

Det jag undrar nu är om fler av ni som spelar poker upplever att er omgivning är starkt kritiska till att ni spelar poker (så mycket som ni gör)?

Jag undrar även om personerna i er omgivning har ändrat uppfattning efter en tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min omgivning var ganska kritisk i början när jag spelade och byggde BR, sedan när jag smällde upp första lönen framför ögonen på dem då blev det annorlunda, håll spelandet på lite låg nivå i början tills du kan visa din partner pengarna när du tagit ut första gången.. då kanske hon ändrar åsikt.

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De man lever ihop med verkar ha en stark tendens till att vara oroliga, vare sig det är kompisar, föräldrar eller flick/pojkvän vi talar om. Jag är bara 19 och bor fortfarande hemma och pokern som heltidsyrke är väl inte direkt populärt för att förmildra det hela rejält. Även om jag kan visa upp en vinst som dubblar en normal månadslön (och skattefritt på det) så är pokern fortfarande inte helt accepterad. Visst, det börjar bli bättre men de oinsatta har nog svårt att tackla hur i hela friden man kan tjäna pengar regelbundet "så lätt", som de skulle uttryckt det.

 

Jag har inga direkt tips på hur du ska tackla problemet med flickvänen förutom att försöka göra henne lite mer insatt i hur det fungerar osv. Dessutom bör du väl ha en begränsad BR så att hon inte oroar sig för att du kommer sätta in pengar från era, kanske gemensamma, övriga konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min omgivning var ganska kritisk i början när jag spelade och byggde BR, sedan när jag smällde upp första lönen framför ögonen på dem då blev det annorlunda, håll spelandet på lite låg nivå i början tills du kan visa din partner pengarna när du tagit ut första gången.. då kanske hon ändrar åsikt.

 

;)

 

Eller så kanske han spelar i hemlighet, bränner bort deras semesterpengar och får ett helvete.

 

Försök göra en deal med din flickvän. Innan du börjar en session så ska du bestämma i förväg hur länge / hur många händer du ska spela. Om du förlorar ett visst antal BB så ska du genast avsluta sessionen (Jag vet att det egentligen inte spelar någon roll, men flickvännen kanske tycker det. Dessutom så minimerar det tilt-risken). Om du inte lyckas hålla det så betyder det att din diciplin brister och du lovar att sluta spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...