Gå till innehåll

WSOP 2005: Professorn i WSOP 2005!


Mysticum

Recommended Posts

Visst, jag har en minoritetsåsikt som är baserat på åsikterna från spelare som är väldigt duktiga och mattenördar (där har du verkligen en minoritet).

 

Finns det alltså statistik som visar att tävlingsresultaten för kända proffs inte skiljer sig från normal statistisk variation?

 

Har du en referens eller länk eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det alltså statistik som visar att tävlingsresultaten för kända proffs inte skiljer sig från normal statistisk variation?

Va? Jag tror inte jag sagt något sånt, däremot så skulle vi ha kända proffs även om det inte fanns något som helst skicklighetsövertag. Jag försöker absolut inte säga att skicklighet inte spelar någon roll, jag försöker säga att skicklighet spelar betydligt mycket mindre roll (eg de bästa spelarna plussar två inköp per turnering istället för fyra) än vad de flesta som är intresserade av poker tror.

 

Om man vill läsa sig till mer om ämnet så får man söka i groups.google.com på "author:ankenman" och "author:chen" det finns fler, men deras material är en bra början.

 

För övrigt tror jag det är en bra utgångspunkt att utgå från vad framgångsrika duktiga spelare tror sig snitta per turnering och sedan sänka den siffran rejält eftersom de antagligen lider av en hel del bias. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju skillnad på turnering och turnering. Expected value för de bästa blir bättre om turneringen avgörs under en längre tid och om den innehåller fler dåliga spelare. Villkoren i wsop main event är förmodligen de bästa som går att få för de bästa spelarna. Krävs fortfarande en massa tur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...