Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

För att göra en lång historia kort...

Det började i Fredags då jag skulla lira en freeroll på Expekt. Jag brukar alltid göra det för skoj skull, för jag orkar ändå inte sitta i 3-4 timmar för att komma på 80:e plats och vinna, låt oss säga 1,80$.

Den här dagen gick det förvånansvärt bra och jag ledde turneringen efter 2 timmar, (5000 motspelare), så till slut kom jag 2:a totalt och kammade hem "välförtjänta" 35$. Nog om det...

Jag har nu fört lite statistik på dessa 35$ då jag lirat på cashbord, (0,05 -0,10), vilket jag inte brukar göra annars, (har lirat i 2-3 år), och jag har märkt de senaste dagarna att jag går mer plus på SnG än vad jag gör på cashborden. Jag anser mig själv som en relativt bra pokerspelare, men jag tappar mitt självförtroende något enormt när jag förlorar på cashborden. Jag åker på sådana skithänder när jag t.ex. har kåk så har någon "sopa" fått in ett 4-tal. :lol:

Jag låg på över 40$ efter fredagskvällen, men nu efter helgen så spelade jag bort ungefär 30$ på enbart cashbord, (0,05 - 0,10).

Jag lirade senare på Sng där jag gick plus 22$ på 5 omgångar. En ganska lyckad kväll igår på turneringsfronten.

Jag kanske är en turneringsspelare, eftersom att jag känner mig mer hemma där, fast jag spelar bättre IRL på cashbord än vad jag gör på nätet. Kan utnyttja mitt såkallade "pokerface" då... :wink:

Ska jag satsa mer på turneringsspel?

* RP, lite matigare - QoS *

Postad
Ganska svårt å svara på med så lite information, tycker du ska spela det du känner dig mer bekväm med

Jo, det har du rätt i. Men vilket lönar sig i längden? Brukar du varva cashbord med turneringsspel?

Postad
Ganska svårt å svara på med så lite information, tycker du ska spela det du känner dig mer bekväm med

Jo, det har du rätt i. Men vilket lönar sig i längden? Brukar du varva cashbord med turneringsspel?

Jag spelar mest cashbord, ibland då å då spelar jag MTT's eller nån SNG bara för att variera mig, det är (iaf för mig) säkrare pengar på cashborden än i turneringar

Postad

Finns ingen allmän 'regel' som säger att du tjänar bättre på cash / turneringsspel. Det beror nog på vilken typ av spelare du är och, som moody säger, var du trivs bäst. Om du trivs som fisken i vattnet på SnG-borden så fortsätt spela SnGs? 8-)

Personligen varvar jag ganska friskt från dag till dag. Beror på var jag spelar bort minst pengar just den dagen ;):roll: