Gå till innehåll

Jennifer Harman om att ställa all-in med en draghand


Penils

Recommended Posts

Får folk betalt för att skriva sånt här dravel? Vad är poängen?

(Syftar på Jennifer, inte Niclas)

 

Jennifer Harman om att ställa all-in med en draghand

2011 April 24, Jennifer Harman, Niclas Dahlgren

 

Team Full Tilt’s Jennifer Harman analyserar en hand där hon var short-stacked med en stark draghand i no-limit hold'em.

 

Jag vill titta på en hand som jag spelade på Poker After Dark. Mörkarna var 600/1,200 och jag satt med omkring 15,000 framför mig. Med vid bordet fanns Scotty Nguyen, Ken (onlinekvalare), Daniel Negreanu, och Phil Hellmuth.

 

Daniel som satt på knappen valde att bara syna, vilket även Phil gjorde från lilla mörken. Jag tittade ned på {K-Clubs}{10-Clubs} och jag trodde inte att varken Daniel eller Phil satt med en hand då de båda valt att syna från sin position och en spelare som Phil skulle inte försöka att lura in mig i en fälla sittandes där han satt. Först funderade jag över att göra en höjning men den alltid så pratglade Scotty sa då något i still med ”krossa dem” vilket fick mig att tappa koncentrationen och valde därför att checka. Nu kanske det inte hade varit en tillräckligt hög höjning för att få bort dem från potten då jag satt ganska kort om marker.

 

Floppen kom {A-Clubs}{J-Clubs}{6-Hearts} och Phil som var först att agera betade här ut 2,000 och beslutet låg nu på mig. Jag kände att då jag var så kort med marker att jag tvingades ställa in. Jag tror inte att jag bara kunde syna här med en sådan stark draghand och oavsett vad jag går upp emot så skulle jag inte befinna mig i ett allt för stort underläge. Även om han sitter med triss i ess har jag fortfarande en 30 procents värde i potten. Skulle han sitta med A-Q då var det mer eller mindre en slantsingling och satt han med en knekt eller en sexa skulle jag sitta som favorit även om han höll ett par.

 

Ni kan kalla detta för en semibluff för om jag ställde in och synades så sitter jag fortfarande i ett bra slagläge antingen som favorit i handen eller med ett knappt underläge. Därför kändes det som ett bra läge att ställa in och som short-stack behövde jag dubbla upp mig. Sedan fanns det alltid en chans att han kunde lägga ned sin hand och att jag då fick ett fint tillskott till min stack.

 

Nu visade det sig att Phil Hellmuth satt med ett par här men då endast ett par i sexor som han valde att lägga ned och jag fick ett fint tillskott till min stack utan att ens behövt fylla min draghand.

 

Läs mer: http://se.pokernews.com/pokerstrategier/jennifer-harman-om-att-stalla-all-in-med-en-draghand-3880.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...