Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, tänkte investera i en pokerprogramvara för att räkna ut odds (då jag e dålig på matte, hehe).

Vid första blick så ser calculateem pro riktigt bra ut, jag gillar att den ger nästan exakt råd om hur man ska göra, fold, bet, raise, osv. Läste dock sen att detta program är förlegat o inte fungerar så bra som förr i tiden och att det nu finns mycket bättre program.

Har kollat men inte hittat nåt bra program som fixar samma funktion, dvs att ge råd om hur jag bör betta, dom andra visar bara hur stor chans jag har att vinna, inte råd om jag bör raise, folda m.m

Finns det något bättre program som fixar samma funktioner? Logisk sätt borde ju calculatem pro funka mot vanliga casual spelare, men kanske inte lika bra mot folk som också använder programvara (som e bättre).

Vad tycker ni jag bör satsa på?

/Kalle

Postad

Lär vara x antal viktiga parametrar detta program inte tar hänsyn till när den ger dig "råd". Följa dessa anvisningar blint är nog riktigt riktigt mkt ev -.

OnT nej jag vet inga program som gör detta.

Postad
Lär vara x antal viktiga parametrar detta program inte tar hänsyn till när den ger dig "råd". Följa dessa anvisningar blint är nog riktigt riktigt mkt ev -.

OnT nej jag vet inga program som gör detta.

+1

Postad

Om du kan få tag i en vinnande bot så kan jag rekommendera det. Jag har dock svårt att tro att någon skulle vilja dela med sig av en sådan och om du nu skulle komma över en så är förmodligen smartare att låta den spela själv istället för att fråga den om råd. Innan mitt inlägg blir raderat för att vara oseriöst så vill bara påpeka att om det fanns ett program som gav så bra tips som det du eftersträvar så skulle det precis som i fallet med botten vara bättre att låta programmet självt spela.

Det positiva i sammanhanget är förstås att det bästa hjälpmedlet du för tillfället kommer kunna få tag på är din egen hjärna, även om du verkar ha väldigt låg tilltro till den. Min rekommendation är helt enkelt att du försöker jobba på dina svagheter i oddsberäkning om du upplever det som ett problem. Nu är det inte speciellt viktigt att med 3 decimalers noggrannhet kunna veta om en syn är +EV eller inte utan om du kan göra en uppskattning som håller sig inom ramen +-5% så kommer det vara tillräckligt bra.

Ett program, som inte beräknar odds under tiden du spelar, men som ändå är väldigt väldigt användbart är Holdem manager. Jag rekommenderar att du skaffar det och lär dig att tolka statistiken som det ger.

För att sammanfatta, investera tid i att bli bättre på matte och pengar på att skaffa holdem manager =)