Gå till innehåll

Livepoker


RiddarKato

Recommended Posts

Hej

 

 

Bara för att kunna komma tillbaka in i pokertänket så ville jag sätta in lite deg på svs för att kunna köra en stund då och då, samt kanske om det skulle gå bra, bygga lite BR för en extra sidoinkomst.

 

Jag hoppas kunna posta några intressanta händer senare, kanske främst från livepoker då det känns "svårare" och mindre auto-styrt än onlinepoker, baserat på min erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett par sessioner till på 1krs under helgen, sluta väl runt 700- på dessa. Jag var sjukt oseriös och slaskade på utan dess like, tror inte jag ska spela om jag inte är väldigt fokuserad då har har svårt att bry mig om dessa pengar i ett pokersammanhang :)

 

Att typ 5-6 betta AI 200BB djupt med 64s var 4e hand kanske inte är nöten :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag tycker du kan fortsätta göra det :D

 

Hehe ja förstår det. Brukar ibland köpa in jävligt konstiga summor på borden och sen spewa som fan. När jag spelar kontrollerat brukar jag vinna och antagligen vara rätt jobbig, annars kan det nog kännas som jag "ger bort" om jag spewar och "du/ni" träffar bra :)

 

Antar att många tror att man typ lirat poker 1 månad när de möter en :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist med uppdateringar här. Anledningen är helt enkelt att jag typ aldrig hinner lira på vardagarna när jag jobbar/tränar. Brukar läsa lite DB's ibland och det ger sjukt mkt flashbacks att läsa junisarnas dagböcker där de som semipro's lever livet utan speciellt mycket krav på ansvar :)

 

Kan säga att det förändras när man får seriösa jobb senare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jaha, igår var det dax för livepoker igen. Synd att det blir så sällan med det är svårt att hinna med! (nätet har jag skippat helt).

 

Det var en 400+40krs freezeout-turre med 20 anmälda.

Vi startade med 15k chips ist. för 10k så det fanns lite mer marginal att röra sig med. Dock var jag sinessjukt kort/flop-kall hela turren, samtidigt som jag nog CG-slaskade lite vilket inte funkade. Bustade ut runt plats 15!

 

Senare på kvällen så var det fler som åkt ut, och vi riggade igång CG (5/10 NLT) vilket egentligen är det jag är där för (off the record obv.). Förra gången slutade ju sjukt nice med 6k+ där så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men det blev kul. Det var flera mya spelare med samt lite omsättning då några gick och nya kom. Det varierade mellan 4-9 spelare men det var nog mest 6-7st.

 

Min spelstil var lös-aggro och jag trodde inte det var sant när 4-5st limpade fram till min BB efter 3h's konstant raisande. Självklart hittar man ju omslag till 75-ish med allt såsom 78o :) Slutade iaf ca 5k+ på CG efter att ha "donerat" 1k på dåligt spel sista timmen. Det kan jag dock leva med.

 

Stats so far:

Turneringar: 1k

Cash game 7h (5/10): 10k

 

Man inser ju att turrarna inte är mer än fickpengar jämfört med varians/resultat i CG. Så jag har bestämt mig för att alltid lira turrarna oavsett om jag är rätt kass/tkr det är tråkigt för man kanske kan få en "fisk-stämpel" där då vilket lätt är värt ca 500kr :)

 

Några händer från igår. (kommer inte ihåg exakta bets/stackar)

 

Hand 1:

3st limpar till mig. Jag slår upp till 75 med JTh. Jag får 4 syn!

Floppen kommer AK3 med 2st ruter, runtcheck.

Turn kommer blank Q för hålkuken!

En kille betar ut 350, 2st foldar till mig som höjer till 1150kr. Killen efter viker, och han som bettade går AI. Jag blixtsynar för en ca 4,5k-pott. Han har KQ och min hand står.

 

Hand 2:

Jag tittar ner på 79s och höjer upp som vanligt (ca 60-70kr). Jag får 3 syn.

Floppen kommer AQ3s för floppad färg. Efter mig sitter en riktig synkärring som är helt omöjligt att betta bort, vilket är nöten i detta case!

Jag bettar 225, hon synar och övriga viker.

Turn kommer en till Q. Jag betar ca 675kr, varpå hon ställer. Jag synar och hon visar upp KQo. River blankar och jag tar hem en pott på ca 4k.

 

Hand 3:

Jag sitter på knappen, och en redigt full gubbe (som redan backat 5-6k) höjer upp. Jag synar med K3r och vi är 3st till floppen.

Floppen kommer A25 med 2 ruter för nötfärgdrag+hålet!

Han betar ut 400kr direkt.

 

Som jag ser det här har han förmodligen A9-AK (utifrån tidigare spel) och är nog villig att gambla. Ifall jag synar och missar turn har jag losat mycket pengar då han lär göra det dyrt på turn. Det kommer betyda -500 i handen. Ifall jag dock träffar turn är det inte troligt att jag får in fulla stackar (han har 1750kr). Därför anser jag bästa alternativet är att höja då det antingen leder till att jag tar hem potten direkt, alt. har en coin mot hans (vad jag tror) range. Jag vet också att han kan sitta på ett sämre FD som jag gärna får syn av så jag donkar upp det till 2k och ställer honom. Han blixtsynar och vänder upp AK och det blir en flipp. Jag hittar in på 4an på river för en skön klonk. Har ni synpunkter på handen kan ni påpeka det. Men kan konstatera att han var riktigt full och inte speciellt bra.

 

Hand 3 är ju standard IMO :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 3 är ju standard IMO :)

 

Håller med. Samtidigt är det så jävla ostandard spel på klubben med varierande kunskap (ofta lååg) samt att de kan ha druckit en del. Därför går man mycket mer på känsla än på nätet som i mitt fall alltid varit mer auto-pilot. Håller med dig dock, kanske inte finns så mkt att anmärka på annat än hur mkt man höjer vilket ändå lär sluta på samma sätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En semiintressand hand som jag spelade när jag var som mest ofokuserad:

 

Hittar ner på K8h. En kille till vänster om mig höger upp pre och vi är 3st som ser floppen (ca 200kr i pott). Floppen kommer K26 med två ruter. Jag opencheckar, killen efter C-bettar ca 125kr, fullgubben efter synar och jag likaså.

Turn kommer 3. Jag checkar, varpå de andra gör likadant.

River kommer en 4, ingen färg möjlig. Det jag känner här är att pre-bettarn antagligen har typ KT-KQ, och fullgubben kan sitta på vad som helst!

 

Min rent spontana tanke blir att betta med förhoppningen att prebettarn ska vika och jag får en showdown/fold från gubben. Min bet blir 475kr i potten på ca 600kr. Prebettarn steker ett par minuter innan han synar med KJ, och fullgubben instasynar med K7 (han hade redan lagt fram markerna innan prebettarn synade).

 

Även om jag nog inte spelade handen optimalt vid något tillfälle, så undrar jag vilka alterntiv som är vettiga när man väl satt sig i denna spot? Min tanke som sagt var att prebettarn skulle kunna vika den handen då han vet att jag kan ha vad som helst och mkt lätt ha stege/2p. Samtidigt visste jag att gubben skulle instasyna med typ 77 också så det var min förhoppning. Samtidigt så har jag ju showdown value med TP, men jag tror ju som sagt inte den håller mot prebettarn så jag kände att jag måste betta bort honom för att vinna...

 

tankar? (inte typ folda pre och sånt utan givet denna spot:roll: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En semiintressand hand som jag spelade när jag var som mest ofokuserad:

 

Hittar ner på K8h. En kille till vänster om mig höger upp pre och vi är 3st som ser floppen (ca 200kr i pott). Floppen kommer K26 med två ruter. Jag opencheckar, killen efter C-bettar ca 125kr, fullgubben efter synar och jag likaså.

Turn kommer 3. Jag checkar, varpå de andra gör likadant.

River kommer en 4, ingen färg möjlig. Det jag känner här är att pre-bettarn antagligen har typ KT-KQ, och fullgubben kan sitta på vad som helst!

 

Min rent spontana tanke blir att betta med förhoppningen att prebettarn ska vika och jag får en showdown/fold från gubben. Min bet blir 475kr i potten på ca 600kr. Prebettarn steker ett par minuter innan han synar med KJ, och fullgubben instasynar med K7 (han hade redan lagt fram markerna innan prebettarn synade).

 

Även om jag nog inte spelade handen optimalt vid något tillfälle, så undrar jag vilka alterntiv som är vettiga när man väl satt sig i denna spot? Min tanke som sagt var att prebettarn skulle kunna vika den handen då han vet att jag kan ha vad som helst och mkt lätt ha stege/2p. Samtidigt visste jag att gubben skulle instasyna med typ 77 också så det var min förhoppning. Samtidigt så har jag ju showdown value med TP, men jag tror ju som sagt inte den håller mot prebettarn så jag kände att jag måste betta bort honom för att vinna...

 

tankar? (inte typ folda pre och sånt utan givet denna spot:roll: )

 

Jag skulle säga att prebettarn aldrig viker en bättre kung här. Jag gör det inte i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En semiintressand hand som jag spelade när jag var som mest ofokuserad:

 

Hittar ner på K8h. En kille till vän..............

 

Kul med en Liveblogg! :-)

 

Vad får du för värde i att beta ut river där, synar en sämre hand? Tveksamt tycker jag.

 

Beroende på vem preaggressorn är hade jag nog valt mellan checkfold o checksyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En semiintressand hand som jag spelade när jag var som mest ofokuserad:

 

Hittar ner på K8h. En kille till vänster om mig höger upp pre och vi är 3st som ser floppen (ca 200kr i pott). Floppen kommer K26 med två ruter. Jag opencheckar, killen efter C-bettar ca 125kr, fullgubben efter synar och jag likaså.

Turn kommer 3. Jag checkar, varpå de andra gör likadant.

River kommer en 4, ingen färg möjlig. Det jag känner här är att pre-bettarn antagligen har typ KT-KQ, och fullgubben kan sitta på vad som helst!

 

Min rent spontana tanke blir att betta med förhoppningen att prebettarn ska vika och jag får en showdown/fold från gubben. Min bet blir 475kr i potten på ca 600kr. Prebettarn steker ett par minuter innan han synar med KJ, och fullgubben instasynar med K7 (han hade redan lagt fram markerna innan prebettarn synade).

 

Även om jag nog inte spelade handen optimalt vid något tillfälle, så undrar jag vilka alterntiv som är vettiga när man väl satt sig i denna spot? Min tanke som sagt var att prebettarn skulle kunna vika den handen då han vet att jag kan ha vad som helst och mkt lätt ha stege/2p. Samtidigt visste jag att gubben skulle instasyna med typ 77 också så det var min förhoppning. Samtidigt så har jag ju showdown value med TP, men jag tror ju som sagt inte den håller mot prebettarn så jag kände att jag måste betta bort honom för att vinna...

 

tankar? (inte typ folda pre och sånt utan givet denna spot:roll: )

 

check-raise hade kanske varit att föredra och försöka reppa nöten. betta OOP med K8 där känns kallt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en av mina stoltaste stunder. Satt och skämdes för mig själv i 30 min efter handen. Men då jag var trött så "befann" jag mig bara plötsligt på rivern. Hade alltså inte "spelat" utan mest flytit med.

 

Jag kan tillägga att JO, jag kan väldigt troligt få syn av många sämre händer av den fulla gubben. han satt konstant och synade ner med typ 3e paret och torskade.

 

Dessutom kan jag säga att det som är intressant är huruvida jag får bort preagressorn eller ej. Han hade varit rätt tight första gången vi spelade, så jag hoppades han kunnat vika. Dock hade jag aldrig vikt själv så det kanske var lite väl desperat-optimistiskt att tro han skulle folda. Jag snackade dock med min polare efteråt och han menade att det inte var solklar syn från honom, samt att han själv påpekade att han var 50/50 på syn/vik.

 

Kanske svårt att riktigt analysera en hand som inte hade någon tänkt linje fram till "river". Dessutom blir ju möjligheterna till att spela handen här mer påverkad av våra respektive images, snarare än någon GTO-tanke kan jag tycka. Hur som helst... inte direkt stolt men oavsett vilket så undrar jag ändå hur jag bäst (minst dålig) agerar i handen när jag väl vaknar :oops:

 

 

Pga responsen så tar jag upp en annan intressant hand:

2 spelare limpar fram till min polare som är till höger om mig. Han betar svagt till 35kr. Jag hittar AKo och slår om till 105kr varpå han synar.

Floppen kommer AT7 med två spader (jag har spader-A som nötblocker).

Han checkar, jag betar ut 225 och han synar.

Turn kommer blank-5.

Han checkar, jag betar 350kr. Han steker rätt länge innan han går AI för 925kr tot.

Hur gör ni här? Det kostar 575kr att syna i en pott på redan 1960kr.

 

(Inside då vi känner varandra)

* Han är jäkligt tight och höjer nästan aldrig pre.

* jag är jävligt lös-aggro och kan sitta på såväl 67o som AA.

* Båda vet om detta så allt med reverse-reverse-psycho är intressant :-P

 

Mina tankar om hans spel:

1. Han har höjt pre vilket är rätt avvikande från honom. Han är dessutom ofta passiv post.

2. Att han kan ha AT+ är troligt då han vet jag spelar många A mm.

3. Han kan ha TT eller 77, dock sjukt ostandard att han höjer 77 pre!

4. Han kan ha FD, men samtidigt sitter jag på A i spader.

5. Han kan börjat tröttna på mig som bettar och höjt bort han i varje pott samt vunnit 1500 av honom redan.

 

Så, gjuten syn, gråtsyn eller fold? Pottoddsen är kanske talande men lek även med tanken på att det skulle kunna vart en något större raise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte en av mina stoltaste stunder. Satt och skämdes för mig själv i 30 min efter handen. Men då jag var trött så "befann" jag mig bara plötsligt på rivern. Hade alltså inte "spelat" utan mest flytit med.

 

Jag kan tillägga att JO, jag kan väldigt troligt få syn av många sämre händer av den fulla gubben. han satt konstant och synade ner med typ 3e paret och torskade.

 

Dessutom kan jag säga att det som är intressant är huruvida jag får bort preagressorn eller ej. Han hade varit rätt tight första gången vi spelade, så jag hoppades han kunnat vika. Dock hade jag aldrig vikt själv så det kanske var lite väl desperat-optimistiskt att tro han skulle folda. Jag snackade dock med min polare efteråt och han menade att det inte var solklar syn från honom, samt att han själv påpekade att han var 50/50 på syn/vik.

 

Kanske svårt att riktigt analysera en hand som inte hade någon tänkt linje fram till "river". Dessutom blir ju möjligheterna till att spela handen här mer påverkad av våra respektive images, snarare än någon GTO-tanke kan jag tycka. Hur som helst... inte direkt stolt men oavsett vilket så undrar jag ändå hur jag bäst (minst dålig) agerar i handen när jag väl vaknar :oops:

 

 

Pga responsen så tar jag upp en annan intressant hand:

2 spelare limpar fram till min polare som är till höger om mig. Han betar svagt till 35kr. Jag hittar AKo och slår om till 105kr varpå han synar.

Floppen kommer AT7 med två spader (jag har spader-A som nötblocker).

Han checkar, jag betar ut 225 och han synar.

Turn kommer blank-5.

Han checkar, jag betar 350kr. Han steker rätt länge innan han går AI för 925kr tot.

Hur gör ni här? Det kostar 575kr att syna i en pott på redan 1960kr.

 

(Inside då vi känner varandra)

* Han är jäkligt tight och höjer nästan aldrig pre.

* jag är jävligt lös-aggro och kan sitta på såväl 67o som AA.

* Båda vet om detta så allt med reverse-reverse-psycho är intressant :-P

 

Mina tankar om hans spel:

1. Han har höjt pre vilket är rätt avvikande från honom. Han är dessutom ofta passiv post.

2. Att han kan ha AT+ är troligt då han vet jag spelar många A mm.

3. Han kan ha TT eller 77, dock sjukt ostandard att han höjer 77 pre!

4. Han kan ha FD, men samtidigt sitter jag på A i spader.

5. Han kan börjat tröttna på mig som bettar och höjt bort han i varje pott samt vunnit 1500 av honom redan.

 

Så, gjuten syn, gråtsyn eller fold? Pottoddsen är kanske talande men lek även med tanken på att det skulle kunna vart en något större raise?

 

Tror du måste syna, men känns spontant som att du är slagen.

 

(det där lät ju logiskt, men tror du fattar vad jag menar :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du måste syna, men känns spontant som att du är slagen.

 

(det där lät ju logiskt, men tror du fattar vad jag menar :) )

 

Syna, metagame ftw...

 

Hehe, som sagt. I mina ögon gör ju pottoddsen att jag typ inte kan folda, dessutom så får man ibland ta all förslust som marknadsföring och försöka skapa mervärde i "dåliga synar/bluffar" :lol:

 

Hur som helst, jag synade eftersom jag trodde han hade sämre A, fanns med viss risk för TT (samt liten chans på AT/FD). Han hade AJ och jag vann. Detta var ett ganska ostandard spel av honom och han påpekade just detta och att jag just därför kanske kunnat folda. Men efter att ha gått igenom handen och hur vi båda tänkte insåg han nog att jag skulle syna så han ångrade sin bet. (ja, vi diskuterar händer med varandra så vi inte är ute efter att gula varandra).

 

BTW så tog han tillbaka de 1700kr jag vunnit av honom under kvällen då allt åkte in pre med KK mot hans AA (första pocket över 88 på hela kvällen). Han sa att han blev "semiglad" när jag 4-betade hans 3-bet till 8k pre :mrgreen:

Edit: Det var straddlat med limpers så betsizes pre var stuura :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon härinne som brukar spela 10/10 på CC i Sthlm som kan ge en liten insight i hur spelet är?

 

Har vart ett antal ggr på 20/20 i Sthlm men de va över ett år sen, och med 100bb inköp!

 

Funderar nämligen på om man ska lira lite över jul/mellandagarna för att få in lite fler händer (samt tvingas möta lite bättre motstånd).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon härinne som brukar spela 10/10 på CC i Sthlm som kan ge en liten insight i hur spelet är?

 

Har vart ett antal ggr på 20/20 i Sthlm men de va över ett år sen, och med 100bb inköp!

 

Funderar nämligen på om man ska lira lite över jul/mellandagarna för att få in lite fler händer (samt tvingas möta lite bättre motstånd).

 

kan berätta att 10/10 gamet i malmö håller inte så hög klass iaf, beror ju också vilken dag du lirar .. ja du fattar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort update från kvällens lir.

 

Körde först en 300+30kr turre freezout med ca 13 pers. När jag var HU med en annan snubbe med samma stackdjup splitta vi rakt av ca 1550kr var.

 

Därefter var det cg i 2h. Idag lirades 'bara' 5/5, men det höjdes friskt iaf. Var dock länge 8-9 handat så lite svårt att köra väldigt aggro. Lirade rätt bra och valde mina spots väl, lyckades landa ca 1,8k där för cirka 3k för kvällen tot.

 

Kommer mer update senare om jag lyckas komma ihåg nån intressant HH.

 

 

~13k på 3 kvällar är ju iaf något över förväntan! Skön start om inte annat :D

 

 

GN

 

 

Inte mkt att säga om gårdagen. Turren flöt på bra och hade bra timing samt ett par bra träffar. CG var rätt löst så jag tightade till mig lite då några av spelarna instasyna konstant. Det gjorde ju iufs att jag kunde semipotta med KJ på en J74-X-X bräda mot en av dem där de instasyna 3 gator med 88 utan träff.

 

Idag förde jag över 3k från "liveBR" till SVS för att testa lite under julen om jag har lust/tid. Körde en session nyss med några turrar som gick dåligt (400kr) samt lite 1/2 TNL SH 70 min som sluta ca 900kr.

 

Blir nog någon/några sessioner till idag så vi får se hur det går.

 

Kommer tyvärr inte på någon speciellt spännande hand från gårdagens CG, kanske kommer på någon under resten av helgen när jag hinner reflektera lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mkt att säga om gårdagen. Turren flöt på bra och hade bra timing samt ett par bra träffar. CG var rätt löst så jag tightade till mig lite då några av spelarna instasyna konstant. Det gjorde ju iufs att jag kunde semipotta med KJ på en J74-X-X bräda mot en av dem där de instasyna 3 gator med 88 utan träff.

 

Idag förde jag över 3k från "liveBR" till SVS för att testa lite under julen om jag har lust/tid. Körde en session nyss med några turrar som gick dåligt (400kr) samt lite 1/2 TNL SH 70 min som sluta ca 900kr.

 

Blir nog någon/några sessioner till idag så vi får se hur det går.

 

Kommer tyvärr inte på någon speciellt spännande hand från gårdagens CG, kanske kommer på någon under resten av helgen när jag hinner reflektera lite.

 

Jag kan whina av mig lite , lirade 5/5 live igår och fick in KK mot AJ med vars 80BBs givetvis stod den inte :-)

Fick sedan håldrag plus nötfärgdrag och vi drog rivern 3 gånger, vann inte den heller, skoj va:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...