Gå till innehåll

Johanzzon v2 - SvS NL/PLO


johanzzon

Recommended Posts

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

BvB kan sånt här hända vet du :)

 

200bb var potten.

Att stoppa in 250bb med AQo pre hade varit lite väl, till och med av mig.

 

Mycket möjligt, hade 5 bord uppe och tror han satt på 4 av dom och tog inköp efter inköp av mig. Borde väl egentligen vara tacksam att han stoppar in det så light, men är ju liksom ingen större tröst när det väl händer.

 

(hur listade du ut vem jag var/hittade det här? :-D)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket möjligt, hade 5 bord uppe och tror han satt på 4 av dom och tog inköp efter inköp av mig. Borde väl egentligen vara tacksam att han stoppar in det så light, men är ju liksom ingen större tröst när det väl händer.

 

(hur listade du ut vem jag var/hittade det här? :-D)

 

Klickade runt lite här på pf bara och såg mitt namn dyka upp, haha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussat 6 inköp idag, men tar en break nu innan jag tiltar bort allt återigen pga samma spelare som innan. Tappade en 400bb-pott (stämmer den här gången) mot samma spelare once again, sen förlorar AA vs KK på ett annat bord direkt. Lite plus är bättre än inget plus.

 

Lirat poker en lång period på mycket högre nivåer än såhär men det här är det löjligaste jag sett.

 

Frågan är hur pokern hade gått för MISSAQ utan hans efterblivna rungood mot mig med sämre händer 100% av gångerna? Knappt plus? Måste ju enbart vara mig du plussar på? Din "mästerliga" strategi att bara 3-betta mig light när jag sitter på premiumhänder och ändå vinna med ditt piss, fyfan, jävla geni du är. När variansen slår till måste du ju gula på 2 sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussat 6 inköp idag, men tar en break nu innan jag tiltar bort allt återigen pga samma spelare som innan. Tappade en 400bb-pott (stämmer den här gången) mot samma spelare once again, sen förlorar AA vs KK på ett annat bord direkt. Lite plus är bättre än inget plus.

 

Lirat poker en lång period på mycket högre nivåer än såhär men det här är det löjligaste jag sett.

 

Frågan är hur pokern hade gått för MISSAQ utan hans efterblivna rungood mot mig med sämre händer 100% av gångerna? Knappt plus? Måste ju enbart vara mig du plussar på? Din "mästerliga" strategi att bara 3-betta mig light när jag sitter på premiumhänder och ändå vinna med ditt piss, fyfan, jävla geni du är. När variansen slår till måste du ju gula på 2 sekunder.

 

är du allvarlig? är din dröm att alla ska sitta och spela seriös poker på lägsta nivåerna? var skitglad att folk inte bryr sig och ta utdragningarna som en man din grinunge.. (om du nu är seriös dvs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du allvarlig? är din dröm att alla ska sitta och spela seriös poker på lägsta nivåerna? var skitglad att folk inte bryr sig och ta utdragningarna som en man din grinunge.. (om du nu är seriös dvs)

 

Tappar jag 6 inköp mot en o samma spelare på löjligt kort tid blir jag tiltad. Tiltar av mig här. Stör det dig? Läs inte skiten. Inte insatsen som berör mig, förlust som förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussat 6 inköp idag, men tar en break nu innan jag tiltar bort allt återigen pga samma spelare som innan. Tappade en 400bb-pott (stämmer den här gången) mot samma spelare once again, sen förlorar AA vs KK på ett annat bord direkt. Lite plus är bättre än inget plus.

 

Lirat poker en lång period på mycket högre nivåer än såhär men det här är det löjligaste jag sett.

 

Frågan är hur pokern hade gått för MISSAQ utan hans efterblivna rungood mot mig med sämre händer 100% av gångerna? Knappt plus? Måste ju enbart vara mig du plussar på? Din "mästerliga" strategi att bara 3-betta mig light när jag sitter på premiumhänder och ändå vinna med ditt piss, fyfan, jävla geni du är. När variansen slår till måste du ju gula på 2 sekunder.

 

Jag tar lite illa upp av ditt snack om mig i denna dagbok. :(

 

Går helt OK för mig ligger på 60bb/100 över 22k händer så jag är nöjd över mitt spel även om det, i dina ögon, är skitdåligt spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du allvarlig? är din dröm att alla ska sitta och spela seriös poker på lägsta nivåerna? var skitglad att folk inte bryr sig och ta utdragningarna som en man din grinunge.. (om du nu är seriös dvs)

 

+1

förstår inte hur folk kan whina på fisken. om det är någon man bör vara 3vlig mot så är det väl firren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar en svängig dag på topp.

 

axrgR.jpg

 

Tror aldrig jag synat en all-in på river med ace high förut (borde möjligtvis gjort nåt bättre på turn, men whatevs):

 

Boss No-Limit Hold'em, $0.50 BB (4 handed) - Boss Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (Button) ($60.31)

SB ($83.16)

BB ($43.13)

UTG ($42.96)

 

Preflop: Hero is Button with Kheart.gif, Aspade.gif

1 fold, Hero bets $1.75, SB calls $1.50, BB raises $4.50, Hero calls $3.25, 1 fold

 

Flop: ($11.75) 6heart.gif, 9club.gif, 3diamond.gif(2 players)

BB bets $5, Hero calls $5

 

Turn: ($21.75) Jdiamond.gif(2 players)

BB bets $5, Hero calls $5

 

River: ($31.75) 9heart.gif(2 players)

BB bets $28.13 (All-In), Hero calls $28.13

 

Total pot: $88.01

 

Results:

Hero had Kheart.gif, Aspade.gif (one pair, nines).

BB had Qspade.gif, Aclub.gif (one pair, nines).

Outcome: Hero won $85.82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan alltid stänga ner med den här känslan att jag vill spy och mörda folk, tröttsamt så inåt helvete att man inte kan få springa ok en hel session och inte åka på retard setups konstant.

 

Om du heter TILTMODE spelar du som andra generationens inavlade vitryss från Tjernobyl, var glad att du sprang några mil över EV när du plussade de där 20 inköpen.

 

Större chans att helvetet frusit till is än att du spelade bra under sessionen.

 

Springa ok en hel session för dig = vinna alla gånger du får in pengarna som underdog?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, heter inte Tiltmode. :-D Springa ok för mig = undvika otroliga setups (AT vs AA på ATT), samt vinna när man får in det som stor favorit. Men så är det, ganska standard egentligen.

 

Då får jag be om ursäkt för felaktig info av min efterblivna polare. (som borde skjutas nu!)

 

Gl med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att inte gå broke här? Spelar jag uselt med tanke på informationen jag har? Fi spelar 57/8 över ~600 händer, största fisken jag sett genom alla tider. Är halvnära fold men snackar mig själv till syn eftersom han lär spela alla färgdrag likadant (+ typ 6x o överpar). Obv instaquittar han efter lol.

 

 

Boss No-Limit Hold'em, $0.50 BB (4 handed) - Boss Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) ($57.44)

BB ($193.31)

UTG ($106.36)

Button ($65.50)

 

Preflop: Hero is SB with Kheart.gif, Kdiamond.gif

UTG calls $0.50, Button calls $0.50, Hero bets $4.75, 1 fold, UTG calls $4.50, Button calls $4.50

 

Flop: ($15.50) 7spade.gif, 6heart.gif, 7heart.gif(3 players)

Hero bets $11.62, UTG raises $50.36, 1 fold, Hero raises $40.82 (All-In), UTG calls $2.08

 

Turn: ($120.38) Jheart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($120.38) 8diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $120.38

 

Results:

Hero had Kheart.gif, Kdiamond.gif (two pair, Kings and sevens).

UTG had 7diamond.gif, 9heart.gif (three of a kind, sevens).

Outcome: UTG won $117.38

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...