Poker2007 Postad 14 November , 2011 Rapport Postad 14 November , 2011 Har fått ett virus på min stationära dator. Är verkligen noob på datorer men ska försöka förklara. Gick in på en sida och helt plöstligt får jag hela skärmen full av felmeddelanden. Går in på starmenyn och alla ikoner är borta. Har för mig att det stod något om dl.exe. Omformaterade sen datorn. Startar sen datorn och den står och laddar ett tag. Får sen upp ett felmeddelande där det står "Det gick inte att slutföra installationen. Om du vill installera Windows på datorn kan du köra installationsprogrammet igen." Sen startar datorn om sig. Någon som vet hur jag ska göra? Är en HP med Windows 7. Citera
MacDaddy Postad 14 November , 2011 Rapport Postad 14 November , 2011 hm vet inte om det är ett virusproblem. Låter nästan mer som ett hårdvaruproblem. Minnena kan ha pajat. Även grafikkortet och processorn kan ligga bakom. Antar att du försökt att installera windows ett par gånger? Kan ju ha hänt något denna gången bara som inte återkommer. Citera
hubbahubba Postad 14 November , 2011 Rapport Postad 14 November , 2011 Du installerar väl från skiva? Citera
Poker2007 Postad 14 November , 2011 Författare Rapport Postad 14 November , 2011 Du installerar väl från skiva? Har ingen skiva. Omformaterade genom att trycka F11 när datorn startades. Förlåt om jag uttrycker mig otydligt, suger som sagt på datorer... Citera
hubbahubba Postad 14 November , 2011 Rapport Postad 14 November , 2011 Det innebär alltså att du litar på en infekterad maskin. Inte en bra lösning i min bok. Citera
Recommended Posts