Mahirov Postad 11 November , 2011 Rapport Postad 11 November , 2011 Random fisk. Inga reads. Inte suttit länge vid bordet. PokerStars spel #70355459235: Holdem No limit (€0.25/€0.50 EUR) - 2011-11-11 3:01:41 CET [2011-11-10 21:01:41 ET] Bord 'Deikoon VII' 6-max Plats #3 har knappen Plats 1: Quocci (€52.05 i marker) Plats 2: Soma Cruzzz (€42.50 i marker) Plats 3: wpRenat (€59.30 i marker) Plats 4: DerDork (€55.55 i marker) Plats 5: HERO (€67.05 i marker) Plats 6: MONCHI7 (€50.75 i marker) DerDork: lägger small blind €0.25 HERO: lägger big blind €0.50 *** HÅLKORT *** Utdelat till HERO [Kd 8d] MONCHI7: fold Quocci: raise €1 till €1.50 Soma Cruzzz: fold wpRenat: fold DerDork: fold HERO: call €1 *** FLOPP *** [Td 2c 5d] HERO: check Checkar då han kommer C-beta hela sin range på denna bräda Quocci: bet €2.30 Noob helvetet cbetar HERO: raise €3.70 till €6 Check raisar för jag vill ta intiativet i handen och i många fall så foldar fi här. Quocci: call €3.70 Donk synar *** TURN *** [Td 2c 5d] [2d] Klonk, men bräd helvetet parar sig. HERO????? Hur gå vidare till väga? Check är väl det sämsta man kan göra? Rekomenderas? Han kommer checka bakom i 9 fall av 10 ju? Bet låter bättre hur mycket? Vid syn vad göra på river? Hur mycket påverkar river kortet vårat beslut? Eller ska man bara checka ner helvetet? Det kan man väl inte göra. Så jävla kass linje... Shova Turn? Också bajs? Feedback uppskattas. Citera
Crappy Postad 11 November , 2011 Rapport Postad 11 November , 2011 Nu vet jag att det inte var det du frågade, men iaf. Fold pre? Nit Crappy gillar inte att spela K8s oop Mitt antagligen totala felaktiga resonemang. Jag bettar halvpott här, pushar han då AI kan vi om vi orkar slinka ur, ( Inte en chans att fiskCrappy viker den dock ) Jag håller tummarna för att tomten sitter på överpar, AT eller liknande och betalar av, betänk nivån. Vid syn, fortsätter jag med halvpott på river. Med undantag för tvåa eller tvåparad bräda. Citera
schteeket Postad 11 November , 2011 Rapport Postad 11 November , 2011 Personligen bettar ja turn och bettar river av den enkla anledningen att vi kommer få jätte mycket värde. Det finns jätte mycket par+FD som kan syna turn samtidigt som hans överpar nu har blivit tvåpar, om han nu skulle ha svårt att släppa nått sånt. Han kan även ha lägre färg. Jag är inte jätte rädd för att han har kåk då, då många på NL50 bara vill få in de reda på floppen med set. Checka turn kan va bra ifall FI är hyper aggro och kommer att försöka bluffa dig två gatort, men som sagt tveksamt om de egentligen är en bättre linje. Slutligen skulle ja antagligen sizea min c/r lite större, runt 7 låter lagom. Citera
Penils Postad 11 November , 2011 Rapport Postad 11 November , 2011 Hur aggro är Fi med nötfärgdraget där? Höjer han med ruter A? Hur som helst så tycker jag du satsar turn. Äh, jag vet inte Citera
Schultziie Postad 11 November , 2011 Rapport Postad 11 November , 2011 Äh...Han är ju fisk sa du. Har har 2par eller set degar han floppen för han vill inte bli utdragen. (undantag för fiskar som älskar att slowspela, men det vore ju efterblivet i den givna situationen) Gå för minst 3/4 hela vägen och se potten flyga din väg. wpwp Citera
archtila Postad 12 November , 2011 Rapport Postad 12 November , 2011 Beta turn och river för att polarisera. Citera
Mahirov Postad 12 November , 2011 Författare Rapport Postad 12 November , 2011 Tack för feedback alla, speciellt crappy. Spot on. Citera
Penils Postad 12 November , 2011 Rapport Postad 12 November , 2011 Mitt antagligen totala felaktiga resonemang. Jag bettar halvpott här, pushar han då AI kan vi om vi orkar slinka ur, ( Inte en chans att fiskCrappy viker den dock En av mina favoriter... Satsa för information och sen syna ändå Been there done that många gånger Citera
Eblinho Postad 13 November , 2011 Rapport Postad 13 November , 2011 Quocci: bet €2.30 Noob helvetet cbetar . Citera
ea_0707 Postad 13 November , 2011 Rapport Postad 13 November , 2011 För att polarisera? Beta turn + river Citera
archtila Postad 13 November , 2011 Rapport Postad 13 November , 2011 För att polarisera? Beta turn + river Ja? ta betalt av hela fi´s range. Polariserar du handen som bluff eller nöt så betalar du av de få gånger du ligger under men kan ta betalt av hela hans range när du leder. Citera
FiSherman63 Postad 13 November , 2011 Rapport Postad 13 November , 2011 Typiskt att man jämt ska hamna i så här svåra situationer mot fiskar. Vår sinnrika plan var ju såklart att sätta straightflush-draget vi hade preflop, så jävla sjukt att det inte händer!!!!!!!!!!11 Inlägget varnat för trams //Crappy Citera
Penils Postad 24 November , 2011 Rapport Postad 24 November , 2011 Ja? ta betalt av hela fi´s range. Polariserar du handen som bluff eller nöt så betalar du av de få gånger du ligger under men kan ta betalt av hela hans range när du leder. Hela rangen blir det ju dock inte eftersom Fi lägger en del. Poker vore ju lite för lätt om man bara kunde beta alla 5 gator och alltid få betalt. Citera
Recommended Posts