Gå till innehåll

Moraliskt dilemma


Lokenius

Recommended Posts

Nu är det så att jag funderar på att bli en fuskare och då inte vilken fuskare som helst utan en "multiaccountfuskare" (fast ändå inte då jag ju ändå inte kan använda mitt orginalkonto). Bakgrunden är den att jag väl är så svensk man kan bli men då jag folkbokförde mig i annat land fick jag inte längre möjligheten att spela vis svenska spels pokerklient. Jag har bott utomlands i 4 år men bara varit folkbokförd utrikes typ senaste månaderna och innan jag "flyttade officiellt" var det fritt fram att gå loss på SvS.

 

Tänkte whatever från början, det finns alltid andra siter så testat mig runt på Ipoker och Ongame. Entraction och Boss tillåter inte ens mitt lands IP så det var inget alternativ. Jag spelar poker för att det är kul, inte för att sitta och byta ett inköp i timmen med KK vs AA så därför har svs alltid haft det jag är ute efter.

 

Ipoker är en av de sjukaste upplevelserna jag varit med om pokermässigt då borden ända ner till NL4 innehåller 3-4stk 15/15/3 Nits, ongame inte lika illa men gillar den ändå inte.

 

Som det känns nu är mina alternativ att antingen "låna ett konto" av min mamma eller helt enkelt lägga ner pga bristande motivation. Detta görs alltså inte i syfte av att skaffa mig fördelar gentemot andra spelare (som väl de flesta av forumets SvS-grinders gör) utan endast för att få spela en pokerform jag tycker är kul dvs med och mot likasinnade fisk-svennar. Bör jag brinna i helvetet för att jag ens tänker tanken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta helst någon annans bank-konto, eller något av dina andra bank-konton. Annars kan det bli problem om pengar åker in på samma konton från flera olika accounts och du kan bli avstängd osv.

Nu åker det ju varken in eller ut några pengar på orginalkontot då det är så pass spärrat att man inte kan logga in på så borde kanske funka oavsett

 

Hur kan man vara så svensk man kan bli men INTE vara svensk medbogare?:lol:

Jag är fortfarande svensk medborgare men kravet för att få spela är att man är FOLKBOKFÖRD i sverige, vilket jag alltså inte är..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...