Gå till innehåll

Stahlin fokuserar på pokern!


Stahlin

Recommended Posts

  • Svars 69
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

A6 synar jag mot den här sortens spelare och qj måste du typ syna river.

 

glgl :)

 

I efterhand känner jag nog att jag borde synat, även om jag i stort sätt enbart slår han bluffar. Känns inte som han spelar ens A9 såhär?

 

Du hade inte spelat annorlunda på någon annan gata i QJ-handen?

 

Uppskattar att du tar dig tid att kommentera, det är det inte många som gör. Hoppas liret rullar för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I efterhand känner jag nog att jag borde synat, även om jag i stort sätt enbart slår han bluffar. Känns inte som han spelar ens A9 såhär?

 

Du hade inte spelat annorlunda på någon annan gata i QJ-handen?

 

Uppskattar att du tar dig tid att kommentera, det är det inte många som gör. Hoppas liret rullar för dig!

 

Sant att du typ bara slår bluffar men mtp att fi inte verkar regig av sig så får vi kolla upp. vi har ingen aning om hur mycket bluffar han har eller vilka händer han väljer att spela såhär, synar och notear där efter imo.

 

att checksyna hela vägen med QJ är nog spelet som är mest standard, jag hade gjort det oftast. det går ju klart argumentera för andra linjer som heller inte är fel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, en liten sen sammanfattning av November.

November 2011 Ongame

 

nov2011.th.jpg

 

Händer: 5570

Resultat: $3534

Rakeback: $256

 

Detta är bara Ongame, som normalt sett är min primära sajt. Det blev ingen volym att snacka om alls, men resultatet är jag nöjd med. Det var ett race på annan sajt, så valde att lira mycket där istället.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Här kommer resultatet från den, där det gick mindre bra:

 

Händer: 18445

Resultat: €618

Rakeback + race: ~ €600

 

Spelade sista dagen lite högre än jag normalt sett gjorde på den sajten och det gick inte särskilt bra. Det var kanske lite onödigt men behövde få in lite mer rakeback, så tog en liten chansning. Hade i stort sätt endast en session där det gick bra, och det var den jag plussade 11 inköp. I övrigt var det sjukt segt!

 

Entraction November 2011

nov2011entractionev.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2122 händer spelade och 744 som resultat. Det känns bra men hade en del flyt och ett par setups och då blir det sådär!

 

Det finns ett par händer som jag skulle behöva hjälp med:

 

Normalt c-betar jag såklart denna floppen, men valde att inte göra det denna gången av någon anledning. Killen lirar 23/19/10 och är en reg på nivån. Någon tanke?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($101)

BB ($296)

Hero ($231)

UTG+1 ($408)

CO ($207)

BTN ($194)

 

Dealt to Hero K:club: A:spade:

 

Hero raises to $6, UTG+1 calls $6, fold, fold, fold, fold

 

FLOP ($15) 8:heart: 6:heart: K:diamond:

 

Hero checks, UTG+1 bets $11, Hero calls $11

 

TURN ($37) 8:heart: 6:heart: K:diamond: J:diamond:

 

Hero checks, UTG+1 bets $30, Hero calls $30

 

RIVER ($97) 8:heart: 6:heart: K:diamond: J:diamond: Q:diamond:

 

Hero checks, UTG+1 bets $80, Hero ?

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($194)

Hero ($423)

UTG ($218)

UTG+1 ($243)

CO ($202)

BTN ($203)

 

Dealt to Hero 9:diamond: T:diamond:

 

fold, fold, fold, fold, SB raises to $7, Hero calls $5

 

FLOP ($14) 2:spade: K:diamond: J:diamond:

 

SB bets $11, Hero calls $11

 

TURN ($36) 2:spade: K:diamond: J:diamond: 2:heart:

 

SB bets $23, Hero ?

RIVER ($82) 2:spade: K:diamond: J:diamond: 2:heart: T:spade:

 

SB checks, Hero ?

 

 

Hur spelas denna bäst OOP vs första spelaren? 4b och få in det? Eller om man väljer att göra som jag, så vadå?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($201)

BB ($200)

UTG ($86.60)

UTG+1 ($290)

Hero ($250)

BTN ($412)

 

Dealt to Hero 9:diamond: 9:heart:

 

fold, fold, Hero raises to $6, BTN raises to $18, fold, fold, Hero calls $12

 

FLOP ($39) 7:spade: 3:diamond: Q:diamond:

 

Hero checks, BTN bets $20, Hero calls $20

 

TURN ($79) 7:spade: 3:diamond: Q:diamond: K:heart:

 

Hero checks, BTN bets $45, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, ännu en session avslutad. Hade jag inte haft marginalerna med mig i flipparna så hade det nog sett riktigt illa ut men nu stannar det vid 198 dollar i hålet.

 

Mina tre största förlorade potter vad alla kamikazebluffar. Jag måste sluta upp med att bara få för mig grejer, det håller inte. Blir dyrt i längden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en riktig kuksession igår i mina mått mätt, blev ganska exakt 6 inköp i hålet och med tanke på hur jag spelar så är det rätt mycket. Jag har så sjukt svårt att hantera stora backdagar också, förr rörde det mig knappt i ryggen men nu får det mig att sitta och fundera på om det är värt att lira och hela den grejen. Hade precis lyckats kriga upp mig till BE när det small till igen och jag kände mig tvungen att fortsätta. Det skulle man inte gjort, med facit i hand..

 

Satte mig och spelade idag och det gick väldigt trögt men hade åtminstone tur med riggen och hade en del händer på min sida till skillnad mot gårdagen. Avslutade sessionen med en hand som gör mig båda irriterad och fundersam. Hur spelar vi optimalt här?

 

Det är mot en 21/16/4.6 som egentligen aldrig varit out of line förut. Hade planer på att checka ner men tänkte att jag kunde få syn av AQ (Han 3b troligtvis aldrig AQ vs UTG med 4,6 kom jag på i efterhand) men det var ju en korkad jävla grej att tro.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($225)

BB ($390)

Hero ($332)

UTG+1 ($203)

CO ($74.55)

BTN ($211)

 

Dealt to Hero K:spade: K:heart:

 

Hero raises to $6, fold, fold, fold, fold, BB raises to $24, Hero calls $18

 

FLOP ($49) 4:club: Q:heart: 9:club:

 

BB bets $32, Hero calls $32

 

TURN ($113) 4:club: Q:heart: 9:club: T:spade:

 

BB checks, Hero checks

 

RIVER ($113) 4:club: Q:heart: 9:club: T:spade: T:club:

 

BB checks, Hero bets $56, BB raises to $334 (AI), Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, det var ju inte så jävla roligt, detta. Fick springa på bra där ett tag så man får väl vara glad för det lilla!

 

Spelade igår natt och nu idag, backade båda sessionerna. Jag trodde jag hittade misärbacket igår, för förlorade verkligen varenda stor pott kändes det som men det stannade på 3 inköp. Idag har det inte gått mycket bättre, känns otroligt kallt. Missar varenda flopp och känner mig dum att behöva alltid ge upp så spewar iväg ett par floats och reraises osv. Sjukt kass timing helt enkelt!

 

Imorgon åker jag till Milano med fotbollslaget för att kolla på Milan-Siena tror jag det är. Har inte alls sett fram emot det eftersom jag velat få in lite volym, men när det går såhär är det väl lika bra. Hoppas Zlatan brilljerar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Då blev det en session igen efter att ha tagit en veckas paus eller något, om det ens räcker. Blev kanske två..

 

Det gick rätt tungt men hade lyckligtvis nästan alltid bäst hand när såsen åkte in så blev ett plus på 404 dollar. Har haft ett par mindre bra sessioner innan så månaden stannar på 900 dollar upp eller något. Plus är plus..

 

Har stora problem med två händer, kommentera gärna!

 

Här spelar jag mot en av få spelare som jag har respekt för på nivån. Han spelar 24/20/6.2 och är en duktig regular.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($53.30)

Hero ($279)

UTG ($200)

CO ($288)

BTN ($395)

 

Dealt to Hero J:diamond: J:club:

 

fold, fold, BTN raises to $4, fold, Hero raises to $14, BTN calls $10

 

FLOP ($29) 5:diamond: 7:diamond: 9:diamond:

 

Hero checks, BTN bets $20, Hero calls $20

 

TURN ($69) 5:diamond: 7:diamond: 9:diamond: 5:heart:

 

Hero checks, BTN bets $48, Hero calls $48

 

RIVER ($165) 5:diamond: 7:diamond: 9:diamond: 5:heart: A:spade:

 

Hero checks, BTN bets $107, Hero ?

 

 

 

Den här är mot en kille jag inte har någon större koll på alls, har precis satt sig vid bordet och har nog inte spelat mot honom förr. Spelar 36/25/4 över bara 100ish händer. Hur spelar vi bäst?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($215)

Hero ($223)

UTG ($736)

CO ($221)

BTN ($297)

 

Dealt to Hero J:diamond: A:diamond:

 

fold, fold, BTN raises to $4, fold, Hero raises to $14, BTN calls $10

 

FLOP ($29) A:spade: J:heart: 7:spade:

 

Hero bets $19, BTN calls $19

 

TURN ($67) A:spade: J:heart: 7:spade: Q:spade:

 

Hero ?

 

 

Hoppas alla får en trevlig kväll och ett gott nytt år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 1:

 

cbettar nog varje gång med denna, viker river utan info om fi's förmåga att göra små bluffar.

 

hand 2:

 

check/call ~

 

Hand1: Och vad gör du vs syn/reraise? C-betar nog som standard här också..

 

Hand2: Det gjorde jag också och river var blank och han skeppade. Fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 blir så svårspelad om du inte cbetar. Ju fler bets du gör desto mer information får du och ju fler potter kommer du att vinna. :) Om jag skulle knacka den här brädan så checksynar jag tre gator i princip vad som än kommer.

 

Det låter bra!

 

Det känns som att han vet att esset inte gynnar min range så därför blev jag sugen på att syna ner. Känns dock som att det finns mängder av händer som slår mig, trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...