Gå till innehåll

1010 beslut preflop.


Laagen13

Recommended Posts

Här är ett läge jag överlag är väldigt osäker på hur man ska spela det mot en random FI. Shippar jag här, syna känns lite väl kallt då jag troligtvis får möta en Cbet postflop.

 

1000cap turnering där ~350 spelare kvar med 108 ITM.

 

PokerStars Game #69309954419: Tournament #455383094, $5.00+$0.50 USD Hold'em No Limit - Level X (125/250) - 2011/10/21 19:29:07 CET [2011/10/21 13:29:07 ET]

Table '455383094 30' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: Mikeforever7 (2800 in chips)

Seat 2: pokerbrattwo (5285 in chips)

Seat 3: DeathBrain09 (4362 in chips)

Seat 4: 85blackswan (4562 in chips)

Seat 5: Laagen13 (9133 in chips)

Seat 6: tetekelme (7836 in chips)

Seat 7: mumsmums (12288 in chips)

Seat 8: koksEX (8834 in chips)

Seat 9: enay_fls (4151 in chips)

Mikeforever7: posts the ante 30

pokerbrattwo: posts the ante 30

DeathBrain09: posts the ante 30

85blackswan: posts the ante 30

Laagen13: posts the ante 30

tetekelme: posts the ante 30

mumsmums: posts the ante 30

koksEX: posts the ante 30

enay_fls: posts the ante 30

Mikeforever7: posts small blind 125

pokerbrattwo: posts big blind 250

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Laagen13 10 of Spades10 of Hearts

mumsmums said, "wtf...."

DeathBrain09: folds

85blackswan: folds

Laagen13: raises 305 to 555

tetekelme: folds

mumsmums: folds

koksEX: folds

enay_fls: folds

Mikeforever7: folds

pokerbrattwo: raises 900 to 1455

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge och beror ju extremt mycket på dynamik, om du varit aktiv etc. Mot en kompetent spelare (som inte 3bet foldar på 21BB!) så foldar jag faktiskt här. Men är det en hyfsat aktiv fisk så kan jag tänka mig att skeppa. Problemet är ju att hans 3bet ser ut som om han vill inducera en shove från dig (han har ju en perfekt shove stack så varför skeppar han inte?)...kan själv göra samma sak med QQ+. Men nu var det ju en random FI och i vakum så tror jag det är en fold.

 

Om han istället gör en 3bet shove blir ju beslutet mycket enklare (i vakum, syn).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge och beror ju extremt mycket på dynamik, om du varit aktiv etc. Mot en kompetent spelare (som inte 3bet foldar på 21BB!) så foldar jag faktiskt här. Men är det en hyfsat aktiv fisk så kan jag tänka mig att skeppa. Problemet är ju att hans 3bet ser ut som om han vill inducera en shove från dig (han har ju en perfekt shove stack så varför skeppar han inte?)...kan själv göra samma sak med QQ+. Men nu var det ju en random FI och i vakum så tror jag det är en fold.

 

Om han istället gör en 3bet shove blir ju beslutet mycket enklare (i vakum, syn).

 

Har haft lite sådana tankar jag med, men jag tror att man levlar sig själv för ofta om man läser in för mycket i att en spelare inte pushar utan 3b istället. Dessutom står sig nog TT tillräckligt bra även mot de händer han vill inducera en shove med, så jag tycker att du gör en felaktig slutsats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns då som jag överlag behöver att öva på att våga riskera med dessa händer för att vinna turneringar... Foldade 1010 här då jag kände att en syn var iskallt, och en push så var jag troligtvis som bäst i en coinflip.... Men tack för åsikterna. Utveckling är en del av pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...