Gå till innehåll

NLT - 666 mot runner runner kåk


Figgchen

Recommended Posts

Spelade lite 2.5/5 NL (6 seat) idag, fick KK fem gånger på 2 h, floppar ess varje gång... förlorade alla gånger såklart =/ men hur gör ni? Foldar ni direkt om någon bettar på en flop med ett A? Själv har jag lite problem med att hitta foldknappen vissa gånger har jag märkt, vilket inte helt oväntat blir en dyr upplevelse.

 

 

Nåja, handen jag hade tänkt fråga om rör följande:

 

Som sagt, 2.5/5 NL (6 seat). Sitter vid ett inte alltför tight bord när jag tilldelas

 

66

 

Jag är UTG och raisar till 15 $

 

UTG+1 och UTG+2 foldar

knappen synar

Small blind synar

Big blind foldar

 

floppen:

 

6 :club: Q :diamond: 3 :heart:

 

Yes, tänker jag.. den här potten ska jag minsann plocka de andra på en massa pengar - hade nämligen haft lite tungt innan (alla pocketkungar)

 

Sb (som är ganska tight) checkar

 

Jag bestämmer mig för att slowspela det hela en aning, bettar 20 $

 

Knappen callar

 

Sb callar

 

 

turnen:

 

Q :spade:

 

Sb checkar

 

skitbra tänker jag, någon av dem har säkert en dam, jag bettar 50 $

 

Knappen callar

 

Sb callar

 

 

turnen:

 

J :diamond:

 

Sb checkar

 

helvete tänker jag, ingen kan väl sitta på QJ.... nej, det är bara jag som är mesig, jag bettar 100 $

 

Knappen foldar snabbt

 

Sb går all in direkt med ca 200 $

 

 

ehm.. jaha tänker jag.. han kan väl inte ha fått in en runner runner kåk som slår mig heller...

 

Jag callar

 

 

Han visar upp:

 

QJ

 

 

Det kändes riktigt tungt måste jag säga. Jag vet att jag borde raisat mer på floppen, men hur mkt jag än raisat på turnen hade han ju callat mig, bör jag cheka på rivern i det här läget?

 

* Pillar i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker din flopbet var helt ok, du höjde preflop och repsenterar något som inte kom på floppen, med den bet du gör kan du få omslag direkt och det kan inte vara dåligt?

 

Däremot på turnen skulle du kunna beta lite mer...,

 

att någon sen drog en runner runner ser värre ut än vad ditt spel gjorde, det är sånt som händer så att säga...

 

Men lite mer eller mindre gör inte någon större skillnad här, han hade 4 outs på rivern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite 2.5/5 NL (6 seat) idag, fick KK fem gånger på 2 h, floppar ess varje gång... förlorade alla gånger såklart =/ men hur gör ni? Foldar ni direkt om någon bettar på en flop med ett A? Själv har jag lite problem med att hitta foldknappen vissa gånger har jag märkt, vilket inte helt oväntat blir en dyr upplevelse.

 

Jag synar aldrig* med KK om det kommer ett ett på floppen - om jag inte får beta själv, så är det inget roligt. Att syna är alltid det svagaste och mest kostsamma man kan göra.

 

 

 

Det kändes riktigt tungt måste jag säga. Jag vet att jag borde raisat mer på floppen, men hur mkt jag än raisat på turnen hade han ju callat mig, bör jag cheka på rivern i det här läget?

 

Vissa potetr bara måste man förlora, det är poker. Ibland kan man inte göra något. Klart du inte ska checka, men när du får ett check-raise på dig så måste du spela poker, och avgöra om du tror på honom eller inte.

 

Ett checkraise på sistagatan som i det här läget av någon som bara synat hela tiden är nästan aldrig* bluff.

 

* Det finns ingenting i poker som heter "aldrig" eller alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...