Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Mitt turneringsfacit efter tre fullföljda utan avbrott är:

Royal Vegas $2 no limit freezeout, 130 pers, slutade 26:a.

Empire Poker $5+1 multitable fixed limit (det sas inget, men det var då fanken ingen no limit som jag trodde!) 20 pers, slutade 9:a.

Royal Vegas $2 Sit&Go 20 pers, no limit freezeout, slutade 7:a.

Resultaten suger väl inte direkt när jag är nybörjare, men de ger ju inga pengar heller. (Har undvikit Freerolls pga av dumma tider de startar på, eller krav på raked hands. Dessutom tar de ju sån ofantlig tid)

Så vad borde jag göra för att förbättra mig? Har själv märkt att gör man ett enda grovt misstag (framförallt i senare läge) så är man ganska körd sen, i alla fall jag, för då får man jaga ikapp. Har man inte lite tur då med all-ins osv så är man borta. Så kanske mer rutin behövs. Tycker att jag gjort för dåligt ifrån mig dock, borde gått bättre. Jag kör en försiktig taktik i början och det startar bra, men det är sen när man ska släppa loss jag blir nervös och gör misstag. Borde jag vara helt tight hela vägen för att fiska efter placering? Eller blir jag uppäten av blindsen då?

Linda

* RP - QoS *

Postad

3 resultat har verkligen inget informationsvärde alls. Så fäst dig inte vid hur det går utan fokusera på hur du kan spela händer bättre. Om du inte tror att du kan spela bättre så finns det verkligen mycket förbättringar att göra.

Förresten finns det ingen som kommer tjäna några relevanta pengar på låglimitturneringar, det går helt enkelt inte eftersom insatserna är för låga. Ett mycket bra snitt i MTT-sammanhang är +1 inköp per turnering, eftersom motståndarna är så pass svaga i de här sammanhangen går det säkert att komma upp till +4 inköp per turnering om man är typ Doyle Brunson (som nybörjare bör man förvänta sig att förlora eller plussa väldigt marginellt). Men inte ens världens bästa spelare skulle kunna tjäna mer än någon dollar i timmen på att spela sådana här turneringar.

Postad

Nu börjar det lika nåt : ) Spelade 3st SnG inatt på Royal. Alla var exreme turbo. Det passade mig bra, tog inte så lång tid, dessutom gick det så snabbt så man slapp oroa sig så mycket. $2 tre spelare, 1:a (vinst $6). $5 fem spelare, 3:1 (ingen vinst). $2 fem spelare, 2:a (vinst $3). Inte nåt att skryta om, men det är mina första placeringar. Tror jag ska satsa på det här, och kanske utöka spelare eller nivå. Jag antar det är mycket fiskar vid så här låga nivåer, går det nån gräns där det blir svårare? Var borde jag hålla mig till som nybörjare?

(Tog också en $500 frirulle på Empire Poker (lyckades äntligen få ihop deras rake-krav). Spelade riktigt hyfsat, böttre än hyfsa, men åkte ut bitter efter två timmar mot en Al--in jag synade. Hade AK, träffade kungen på floppen, det låg också en trea där och se på f-n motspelaren hade ett par i treor. Argh!! Tror inte jag ställer upp mer på 4 timmars slit turneringar. Det kostar telefon-pengar och sömn.)

Linda

Postad

Betssons frirullar tar 2.5 timmar och börjar kl 19 eller 20. De rekommenderas om du vill öva dig i spela MTT samtidigt som du drar in lite stålar. De har inga krav på rakade händer eller liknande.

Dessutom så går det bra att hela tiden ha 1-2 SnG gående samtidigt som man spelar frirullen.

Postad

Okej, behöver man göra insättning på Bettson för att spela? Slipper helst det.

Det var precis det jag gjorde, spelade SnG samtidigt. Efter frirullen samtidigt med vanligt nl 0.5/1 bord på Empire. Har börjat göra så ofta, spela två saker samtidigt (fast på olika ställen så man har olika skins, annars blir det alldeles för lätt felklick). Det går faktiskt bättre, visst tappar jag koncentrationen mer, men spelar jag bara en sak tenderar mitt tålamod att tryta och jag slänger in för svaga händer. Vann tio dollar på Empire under tiden jag körde SnG. Ibland kan det bli för stressat och man kan göra ett felaktigt beslut, men som sagt, mer fördel än nackdel hittills.

Linda