Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Mitt turneringsfacit efter tre fullföljda utan avbrott är:

Royal Vegas $2 no limit freezeout, 130 pers, slutade 26:a.

Empire Poker $5+1 multitable fixed limit (det sas inget, men det var då fanken ingen no limit som jag trodde!) 20 pers, slutade 9:a.

Royal Vegas $2 Sit&Go 20 pers, no limit freezeout, slutade 7:a.

Resultaten suger väl inte direkt när jag är nybörjare, men de ger ju inga pengar heller. (Har undvikit Freerolls pga av dumma tider de startar på, eller krav på raked hands. Dessutom tar de ju sån ofantlig tid)

Så vad borde jag göra för att förbättra mig? Har själv märkt att gör man ett enda grovt misstag (framförallt i senare läge) så är man ganska körd sen, i alla fall jag, för då får man jaga ikapp. Har man inte lite tur då med all-ins osv så är man borta. Så kanske mer rutin behövs. Tycker att jag gjort för dåligt ifrån mig dock, borde gått bättre. Jag kör en försiktig taktik i början och det startar bra, men det är sen när man ska släppa loss jag blir nervös och gör misstag. Borde jag vara helt tight hela vägen för att fiska efter placering? Eller blir jag uppäten av blindsen då?

Linda

* RP - QoS *

Postad

3 resultat har verkligen inget informationsvärde alls. Så fäst dig inte vid hur det går utan fokusera på hur du kan spela händer bättre. Om du inte tror att du kan spela bättre så finns det verkligen mycket förbättringar att göra.

Förresten finns det ingen som kommer tjäna några relevanta pengar på låglimitturneringar, det går helt enkelt inte eftersom insatserna är för låga. Ett mycket bra snitt i MTT-sammanhang är +1 inköp per turnering, eftersom motståndarna är så pass svaga i de här sammanhangen går det säkert att komma upp till +4 inköp per turnering om man är typ Doyle Brunson (som nybörjare bör man förvänta sig att förlora eller plussa väldigt marginellt). Men inte ens världens bästa spelare skulle kunna tjäna mer än någon dollar i timmen på att spela sådana här turneringar.

Postad