Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Även om dina antagande är djupa och folk i regel som svarar på inläggen enbart spelar 100 bb så får du ändå mer än 3:1 i odds för att syna ner rivern.

Hur hade du själv spelat 45o resp. 45s i detta läge?

Jag har 54s på river här. Mot fisk synar jag alltid den preflop och post håller jag samma linje som med alla set.

Det jag försöker argumentera för är en explofold då jag inte sätter FI på att bluffkonvertera/valuebetta bottenset eller liknande. Jag kommer behöva folda exploaterbart mycket om jag lägger 66 men med tanke på att detta är en ganska unik spot tycker jag att det är okej.

Det hade varit kul att höra vad den allmäna uppfattningen är om sämsta hand för en syn, skriv gärna! Vilken range ni värdebettar på river som FI hade också varit kul att få reda på.

Jag ursäktar om handen inte är intressant då det verkar på kommentarerna som jag mest är dum i huvudet som vill leta en fold här. Jag kan hålla med om att det blir lite väl mycket explo vs ngto tänk och ska försöka lägga upp mer "vanliga" händer framöver. Jag tyckte dock det kunde vara kul att diskutera handen eftersom jag vid första anblick tyckte det var en given syn, men vid en närmare titt började jag överväga folden.

• Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

jag förstår helt ditt tänk och tycker inte att du är dum i huvudet eller att handen är ovärd att disskutera. dock om du vänder på det och sätter dig i fis skor med 22 så ser det ologiskt ut av dig att flata stegen (tycker iaf jag. fisken sjussar in en minraise och är säkert svårbluffad. alltså ett ypperligt läge att pynta in såsen).

så i hans huvud vill man nog ta bort stegen för det mesta. och varför skulle vi flata ner stegen om vi nu inte ens tror att han är kapabel att bluffa/värdebetta sets? för att han kan valuetowna hela vägen med 66 själv?

så som handen utspelades och hur du tänker kring riverbeslutet så måste jag nog säga att vi spelade floppen riktigt jäkla fel, alternativt turn. han lär nog inte vika 22-33 rakt av på flop, samtidigt som vi inte tror att han kan beta 3 gator med dom. så med uteslutningsmetoden bör vi ge mer action tidigare i handen.

vad tror du?

Postad

Är inte så jävla bra på gto och orkar inte leka med ranger i pokerstove men så här ser jag på det hela.

Man vill typ folda fast egentligen inte, detta är ett ypperligt tillfälle där uttrycket "att vela" passar in....Man vrider och vänder på sig i någon slags blandning av hopp och förtvivlan(samt lite ångest då man glömt tvätten) tills man synar och grimaserar, man känner sig like a boss när den får stå och som ett snorkfröken i mumindalen när han har stegen :shock:

Postad
Är inte så jävla bra på gto och orkar inte leka med ranger i pokerstove men så här ser jag på det hela.

Man vill typ folda fast egentligen inte, detta är ett ypperligt tillfälle där uttrycket "att vela" passar in....Man vrider och vänder på sig i någon slags blandning av hopp och förtvivlan(samt lite ångest då man glömt tvätten) tills man synar och grimaserar, man känner sig like a boss när den får stå och som ett snorkfröken i mumindalen när han har stegen :shock:

Vilken tid började du kröka idag?

Postad

Bra analyz Kimzors 8-)

..och du undrar varför du spelar b/e på 1/2 svs :rolleyes:

Postad
Vilken tid började du kröka idag?

inte druckit på veckor :SS.....är så här normalt vet inte om det är baller eller oroväckande....

Bra analyz Kimzors 8-)

..och du undrar varför du spelar b/e på 1/2 svs :rolleyes:

hata mig inte för att jag är vacker......akta så jag inte outar vilken fjoll hund du äger ;)

Bara för du måste skriva 14 sidor skolarbete hehe HF!! :mrgreen: :mrgreen:

Postad
jag förstår helt ditt tänk och tycker inte att du är dum i huvudet eller att handen är ovärd att disskutera. dock om du vänder på det och sätter dig i fis skor med 22 så ser det ologiskt ut av dig att flata stegen (tycker iaf jag. fisken sjussar in en minraise och är säkert svårbluffad. alltså ett ypperligt läge att pynta in såsen).

så i hans huvud vill man nog ta bort stegen för det mesta. och varför skulle vi flata ner stegen om vi nu inte ens tror att han är kapabel att bluffa/värdebetta sets? för att han kan valuetowna hela vägen med 66 själv?

så som handen utspelades och hur du tänker kring riverbeslutet så måste jag nog säga att vi spelade floppen riktigt jäkla fel, alternativt turn. han lär nog inte vika 22-33 rakt av på flop, samtidigt som vi inte tror att han kan beta 3 gator med dom. så med uteslutningsmetoden bör vi ge mer action tidigare i handen.

vad tror du?

På torra brädor likt denna kommer jag inte ha någon cold3bet range eftersom det blir väldigt enkelt för alla våra FI's att spela korrekt. Som jag ser det har vi större chans att få värde från fisken genom att flatta och låta honom fortsätta betta. Det är desstuom inte kul att stoppa in väldigt stora delar av stacken när vi har djupa stackar bakom som kan vakna upp med en hand.

Jag tror inte vi kan lägga in någon mer raise tidigare i handen på någon gata utan att folda ut både 22 och 33 från FI, borde inte det vara ett rimligt antagande? Vi kan väl inte bluffa här nära på någonsin?

Postad
Som jag ser det har vi större chans att få värde från fisken genom att flatta och låta honom fortsätta betta.

håller inte med.

Jag tror inte vi kan lägga in någon mer raise tidigare i handen på någon gata utan att folda ut både 22 och 33 från FI, borde inte det vara ett rimligt antagande? Vi kan väl inte bluffa här nära på någonsin?

bluffa lär vi nog inte göra men skulle kunna gå för tunt värde mot firren.

äh vette fan känns som att folda river är resultatet av ett tidigare begånget misstag. om han enbart reppar nöten och samtidigt vet att vi bara kan sitta på seten så blir ju kåkmining en tråkig historia.

Postad
håller inte med.

bluffa lär vi nog inte göra men skulle kunna gå för tunt värde mot firren.

äh vette fan känns som att folda river är resultatet av ett tidigare begånget misstag. om han enbart reppar nöten och samtidigt vet att vi bara kan sitta på seten så blir ju kåkmining en tråkig historia.

Kul med någon som tar upp debatten! Uppskattas!

Det vi diskuterar här är alltså huruvida det är bra att 3betta flop med halvtunnt + värde för att isolera oss mot fisken.

Jag har ett par frågor/tankar kring detta:

1. Vad raisar vi med för range?

2. Vad värdebettar vi mot?

3. Kommer vi någonsin att syna i denna spot, vad i så fall?

4. Om vi synar, kommer vi då någonsin kunna ta oss till showdown mot spelaren bakom oss om han går raise/bet/bet?

5. Hur pass relevant är fråga 4?

6. Är vi redo att få in stacken på flop mot vår 200bb djupa FI om vi går för 3bet?

Postad

fisken kan ju faktiskt ha en hel drös av värdehänder som han inte pallar släppa. minR kan va samtliga stålträffar som mjölkar, det kan vara semivärdehänder typ 77-99 som "vill se vart han står" osv.

66 borde vara för stark för att potcontrola. starkare än så i rangen blir vi aldrig utan att ha nötterna så att säga. om vi ska välja en bättre hand i rangen att potcontrola/inducera/balansera flatrange så kan vi börja med 22 då.

jag hade personligen alltid syltat om för att låta fisken begå ett stort misstag, istället för att mardrömsvis få se resten av gubbarna vika då vi flatar och sedan följer fisken upp med nån sorts minbet på turn.

1. imo 22,33,66,45. balansmässigt begår vi ett misstag gentemot regsen men ser inget bättre alternativ mtp fisken.

2. diverse gutshots, sämre set, överpar.

6. vi har som sämst 35%, slänger vi in iaf 33 så får vi hela 44%. tycker vi får ta det sura äpplet då det serveras och i övrigt njuta av fiskens stack.

Postad
fisken kan ju faktiskt ha en hel drös av värdehänder som han inte pallar släppa. minR kan va samtliga stålträffar som mjölkar, det kan vara semivärdehänder typ 77-99 som "vill se vart han står" osv.

Förlorar vi något på att bara syna flop mot den rangen? Som jag ser det får vi in pengarna på senare gator mot hans värdehänder oavsett om vi 3bettar eller inte.

Det jag tänker mig är att vi riskerar att driva ut hans 77-99. Om han "vill se vart han står" borde han ju ha fått ett ganska bra svar när vid cold3bettar honom. Jag tänker mig att det finns större chans att vi får ut något mer ur honom genom att syna och antingen låta honom fortsätta själv eller check/calla oss.

Jag tror inte det är otänkbart att ge honom massa randombluffar med höga kort typ :Kd::Qc: eller liknande. Sådana händer vill vi ju hålla kvar hos honom i hopp om att han ska pricka turn.

66 borde vara för stark för att potcontrola. starkare än så i rangen blir vi aldrig utan att ha nötterna så att säga. om vi ska välja en bättre hand i rangen att potcontrola/inducera/balansera flatrange så kan vi börja med 22 då.

Jag tänker inte pottkontroll mot fisken, jag hade synat ett 300bb openshove. Jag vill få honom att vara kvar med sina halvsvaga händer. Samtidigt kommer jag även ge bakomsittande spelare möjligheten att syna med händer som drar mot två outs eller dylikt. I kombination med detta slipper jag även ge bekomsittande 200bb djupa motståndare facit i hand.

jag hade personligen alltid syltat om för att låta fisken begå ett stort misstag, istället för att mardrömsvis få se resten av gubbarna vika då vi flatar och sedan följer fisken upp med nån sorts minbet på turn.

När vi synar ligger det 550$ i mitten givet att alla andra foldar. Om FI går minbet turn kan vi raisa till typ 300 och sen shippa river utan att det blir speciellt stora bets i förhållande till pottstorleken. Det borde väl vara ett ganska bra läge för oss?

Postad

Tror inte man kan spela handen på nått annat sätt. Varför raisa? Vi vill ju hålla FIs range så bred som möjligt...

Gillar förövrigt din postlåda, Poddna. Gött att de blir lite diskutioner kring händer/koncept osv. GG

Postad

Gillar förövrigt din postlåda, Poddna. Gött att de blir lite diskutioner kring händer/koncept osv. GG

Tack! Kul att det uppskattas!

Jag ursäktar för min temporära frånvaro från dagboken och dess diskussioner. Jag är mitt uppe i WPT Malta och har gått vidare till dag 2 :)

Allt går att följa på http://www.wptmalta.com/

• 4 months later...