Gå till innehåll

Råd till en "Phil Hellmuth"?


Shredder

Recommended Posts

Hej

 

Kanske fånig rubrik men känner mig exakt som Hellmuth (den bild man får från youtube-klipp kanske kan tilläggas) Jag spelar tight och är med i de stora potterna bara nångång i timmen så att säga, ändå får jag syn och ingen respekt av de flesta andra spelarna, även när de har skräphänder.

 

Jag spela 3 turneringar idag, spela "perfekt" och gick bara all-in en gång i varje turnering, favorit i alla, en 4-1 och de andra två nästan 3-1.

 

Förlora alla de 3... känns som jag tar bad beats bra och jag har inte mist förtroendet att bra spel i längden alltid vinner.

 

Min huvudfråga är nog vilken buyin jag vill spela.

Ungefär vid vilken nivå är majoriteten av spelarna i en turnering där för att vinna, men samtidigt för låg nivå för de riktigt bra spelarna? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Kanske fånig rubrik men känner mig exakt som Hellmuth (den bild man får från youtube-klipp kanske kan tilläggas) Jag spelar tight och är med i de stora potterna bara nångång i timmen så att säga, ändå får jag syn och ingen respekt av de flesta andra spelarna, även när de har skräphänder.

 

Jag spela 3 turneringar idag, spela "perfekt" och gick bara all-in en gång i varje turnering, favorit i alla, en 4-1 och de andra två nästan 3-1.

 

Förlora alla de 3... känns som jag tar bad beats bra och jag har inte mist förtroendet att bra spel i längden alltid vinner.

 

Min huvudfråga är nog vilken buyin jag vill spela.

Ungefär vid vilken nivå är majoriteten av spelarna i en turnering där för att vinna, men samtidigt för låg nivå för de riktigt bra spelarna? :)

Tror du kan finna det motstånd som skulle passa dig på typ $0.5 buyin nivån ungefär...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om din fråga är löjligt formulerad ska du få ett vettigt svar. Nivåerna där folk börjar spela riktig poker är nog runt $200 och då menar jag inte wcoop eller million eller så.

 

Och med riktig poker menar jag folk som tar någorlunda seriöst på turneringarna, alltså inte folk som donk3bettar allin utan foldequity med 93o. Och kanske inte heller de som synar halva sin stack pre med 85s.

 

På din fråga "Ungefär vid vilken nivå är majoriteten av spelarna i en turnering där för att vinna, men samtidigt för låg nivå för de riktigt bra spelarna?" kan jag bara svar att de sakerna går hand i hand, dåliga spel lönar sig aldrig i längden och även om det är trist att bli utdragen är det de spelen du vill att dina motspelare ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spela 3 turneringar idag, spela "perfekt" och gick bara all-in en gång i varje turnering, favorit i alla, en 4-1 och de andra två nästan 3-1.

vad som är viktigt här är inte bara att få in det som favorit, får man "alltid" in det som stor favorit spelar man antingen för tajt eller har för selektivt minne. frågor du kan ställa dig är hur det går för dig mellan dessa allins? vinner du oftast chips mellan dina allins? gör du det och ändå får in som favorit gång på gång gör du uppenbarligen något rätt, förlorar du massor mellan gångerna och du vid en dubbling bara kommer tillbaka till startstack kommer du behöva tura massor för att vinna en turnering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla råden.

 

Mellan mina allins vinner jag oftast chips men tydligen för långsamt, för det börjar med 1500 chips & 5/10 blinds och vid det laget blindsen är 250/500 + ante har jag som mest haft 9400 chips, och i regel 6000-7200, på kanten till short-stack. Därifrån händer det jag får ta all-ins där jag inte är favorit ;)

 

Tack till alla igen iallafall, bra svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela just färdigt min första 0,55$ turnering så tänkte kunde iallafall rapportera tillbaka hur det gick även om resultatet i en enstaka turnering inte har nått överskådligt värde.

 

All-in preflop galenskapen var ungefär likadan som tidigare.

 

Slog mitt rekord i chips vid tidigare nämda nivå, hade 12500 när 300/600 börja.

 

När vi var 1000 kvar av 6000 så börja jag känna alla spela bra, samma känsla har infallit runt 500-400 tidigare så klar förbättring.

 

Tidigare har jag vunnit 28 cents, i denna blev det 71 cents dvs vann 1,26$

 

Sista handen jag åkte ut på var AKo mot 7Kno, all-in preflop, två knektar på flopen och jag lotta inte en stege.

 

Positiv upplevelse iallafall, så tack igen för alla kommentarer och tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela just färdigt min första 0,55$ turnering så tänkte kunde iallafall rapportera tillbaka hur det gick även om resultatet i en enstaka turnering inte har nått överskådligt värde.

 

All-in preflop galenskapen var ungefär likadan som tidigare.

 

Slog mitt rekord i chips vid tidigare nämda nivå, hade 12500 när 300/600 börja.

 

När vi var 1000 kvar av 6000 så börja jag känna alla spela bra, samma känsla har infallit runt 500-400 tidigare så klar förbättring.

 

Tidigare har jag vunnit 28 cents, i denna blev det 71 cents dvs vann 1,26$

 

Sista handen jag åkte ut på var AKo mot 7Kno, all-in preflop, två knektar på flopen och jag lotta inte en stege.

 

Positiv upplevelse iallafall, så tack igen för alla kommentarer och tips.

Du tog mig nog lite väl för seriöst där....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att börja stjäla mer med sämre händer lite längre in i turneringen om du märker att den mesta galenskapen börjat avta;) På låga nivåer så ändrar många spelare aldrig sitt spel i förhållande till blinds eller andra spelares stackdjup. Spela tight mot galningarna och försök stjäla från de andra Phil H:sen8-)

 

GL

 

Edit: Såg att du spela en turnering med 6000spelare, antar att det är pokerstars du spelar på. Pokerstars har ju väldigt bra multitable sit and gos med allt mellan 30 spelare till flera hundra. De kan ju vara ett roligare alternativ om du vill hamna på finalbord lite oftare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...