Gå till innehåll

Spelade jag rätt?


Hammer

Recommended Posts

Tjenare,

 

Spelade ett live cash game igår, 2-2-5 blinds No-limit hold'em. (för er som inte känner till detta så är båda blindsen 2$ och 5$ för att syna)

 

Fick KK på knappen. 4 personer limpade in med 5$ och jag höjde till 25$. 2 personer synar.

Floppen kommer med låga kort och flush draw. De 2 andra checkar. Jag bestämmer mig för att jag inte vill se mer kort och går all-in med 80$.

En person synar, A2 hjärter, flush draw. Han träffar hjärter 10 på rivern och vinner handen. Fair, sånt som händer.

 

Efteråt så slog det mig, att jag kanske skulle ha checkat och fått se en gratis turn, och om det inte var ett A eller hjärter så skulle jag ha kunnat agerat då. Detta skulle förmodligen gjort att personen med A2 och flush draw inte skulle ha synat, han har ju mycket sämre odds då med bara 1 kort kvar.

Eller gjorde jag rätt som gick all-in efter floppen? Eller skulle jag sett ett gratis turnkort och agerat då?

 

Tack för er input,

 

Hammer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen svar jag bara för att få reda på varför ni spelar om dollares, men det skulle vara lite drygt att fråga om just det, så jag ger ett svar på handen också.

 

Eftersom du fick in det med en bättre hand måste det varit rätt spelat. Visserligen inte i nybörjardelen men, han hade 12 outs för att dra ut, 9 hjärter och 3 ess, vilket ger honom cirkus48% chans att dra ut (ca 2% per out och gata).

 

Så synen av FI bör också vara rätt med tanke på de döda pengarna i mitten.

 

Varför spelar ni om $$$?

:roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...