joco Postad 2 Augusti , 2004 Rapport Postad 2 Augusti , 2004 Hej! Det här blir mitt första inlägg, jag har hittat hit till pokerforum.nu ända från Finland (finns här några andra finländare?). Jag har lurkat här vid forumet en tid och läst många intressanta trådar men nu blev det dags att själv skriva något. Tillbaka till ämnet... Hur ofta tar ni ut av era pokervinster? Fokuserar ni er mer på att bygga bankroll eller att casha ut? Själv har jag ett sådant system att när jag har t.ex. $1000 på en sajt tar jag ut $200 och när jag fått mina kvarvarande $800 att stiga till $1100 tar jag ut $200 till osv. På så sätt bygger jag både bankroll (om även i ganska långsam takt) och får dessutom casha ut lite ibland. Vad är viktigare för dig? Riktiga pengar på kontot eller stor bankroll på pokersajten? --joco Citera
greywolf Postad 2 Augusti , 2004 Rapport Postad 2 Augusti , 2004 rätt sällan faktiskt jag är ganska ny har spelat i ungefär ett halvår så jag satsar rätt hårt på att klättra upp till högre nivåer, visst eftersom man inte har nåt jobb så har det väl blivit nån tusenlapp för hyra å sånt men inte mycket mer..fast det klart Jag brukar sätter upp mål och när jag nått dem så tar jag ut en slant å köper nåt kul för men det mesta blir kvar på pokerkontot. kort sagt behålla så mycket som möjligt tills man har fått ihop en rätt stor BR och börja ta ut lite lön å sånt när man har kommit dit. Citera
Broccoli Postad 2 Augusti , 2004 Rapport Postad 2 Augusti , 2004 Det beror ju precis på vad man vill. Jag har inte velat klättrat i nivå på väldigt länge, och cashar därför varje månad ut allt jag gått plus sen senast. Ibland sätter jag dock av lite för att testa någon ny sajt eller ny spelform. Vill man klättra gör nog bäst i att spara allt. Samtidigt är det ju bra att ge sig själv en liten belöning då och då (positiv betingning typ). När jag gjorde min första större pokervinst köpte jag mig ett tv-spel t.ex. (Dance dance revolution är himla roligt! http://www.ddrsverige.com ) Citera
Matteprof Postad 3 Augusti , 2004 Rapport Postad 3 Augusti , 2004 Jag cashar i princip aldrig ut. Det är ju som att förstöra potentiell avkastning Så länge jag inte behöver pengarna låter jag allt ligga på kontot för att man lättare ska ha koll på sina pokerresultat. Enda gången jag tagit ut pengar är för att köpa en pokerväska med marker + duk från MAAB. Det tyckte jag skulle dras från pokerkassan Citera
Fedorov Postad 3 Augusti , 2004 Rapport Postad 3 Augusti , 2004 jag har just cashat ut för o köpa en bärbar dator så jag kan ligga i soffan o spela poker....eller på balkongen... eller på toa. Citera
kickboxer Postad 3 Augusti , 2004 Rapport Postad 3 Augusti , 2004 jag har just cashat ut för o köpa en bärbar dator så jag kan ligga i soffan o spela poker....eller på balkongen... eller på toa. Jag nämnde för ett tag sedan det käcka i att ha en bärbar dator för flickvännen. Försökte förklara det smidiga i att kunna ligga på stranden alternativt på balkongen och samtidigt lira poker, förena nytta med nöje s a s. Jag kanske inte direkt fick onda ögat, men jag såg klart tecken på att min intelligens ifrågasattes i samma ögonblick... Citera
Fedorov Postad 3 Augusti , 2004 Rapport Postad 3 Augusti , 2004 jag har dock övertygat MIN sambo att vi slipper den där stora burken som står i sovrummet. Dessutom tar den ju jättemycket plats, ful är den också... hon instämmer. fan va gött o sitta på balkongen med en kall bira o lira lite. Citera
kickboxer Postad 3 Augusti , 2004 Rapport Postad 3 Augusti , 2004 jag har dock övertygat MIN sambo att vi slipper den där stora burken som står i sovrummet. Dessutom tar den ju jättemycket plats, ful är den också... hon instämmer. fan va gött o sitta på balkongen med en kall bira o lira lite. Yeah, yeah, rub it in... ...tack så mycket. *mummel* Citera
Sammons Postad 5 Augusti , 2004 Rapport Postad 5 Augusti , 2004 på tal om casha ur, så är det nog helt olika från person till person... jag har ingen större inkomst via arbete eller nått så jag tar precis så mkt jag behöver för att klara mig och sen ökar jag på skiten allt eftersom! Citera
Henkeman Postad 5 Augusti , 2004 Rapport Postad 5 Augusti , 2004 Försökte förklara det smidiga i att kunna ligga på stranden alternativt på balkongen och samtidigt lira poker, förena nytta med nöje s a s. Jag kanske inte direkt fick onda ögat, men jag såg klart tecken på att min intelligens ifrågasattes i samma ögonblick... Bärbar dator på stranden? Ursäkta men jag måste ifrågasätta din intelligens... 8) Citera
kickboxer Postad 6 Augusti , 2004 Rapport Postad 6 Augusti , 2004 Bärbar dator på stranden? Ursäkta men jag måste ifrågasätta din intelligens... 8) För det första är det skillnad på stränder och stränder, sand och sand. För det andra kan man lägga sig på gräset. Citera
Recommended Posts