Gå till innehåll

Då var det dags!


VIRREANO

Recommended Posts

Hej Allihopa!

 

Jaha då var det dags för en annan att börja blogga och dela med mig av mitt sura pokernötande. Detta för att få igång diskussioner kring olika spel/beslutstaganden och för att utveckla mitt spel till högre nivåer.

 

Jag har spelat poker till och från i snart 5 års tid men aldrig riktigt spelat kontinuerligt. Som det har sett ut så har det blivit någon insättning lite nu och då och det slutar oftast med att man sitter och skottar 10/20 eller 25/50 för pengarna. Vissa gånger har man tur och andra gånger otur och gular rätt snabbt. Alla bra pokerspelare vet att man i längden backar på att göra så och det är inte riktigt min tanke med pokerspelandet.

 

Eftersom att jag tycker att poker är så otroligt roligt så har jag nu bestämt mig för att ta tag i det hela på riktigt och försöka lämna "hobbylirandet" och börja försöka göra mig lite "serious money". Min första tanke är väl inte att jag ska bli snuskigt rik på spelandet, men jag ska åtminstonde börja plusa och dryga ut min månadslön med några tusen kr..

 

För ca 14 dagar sedan gjorde jag en "större" insättning på svs, dvs 10000kr. Jag började grinda lite 2/4 100bb och det gick riktigt riktigt bra de första dagarna. Tror jag plusade nästan 7k på 3 dagar. MEN.. Sen hände det något.. Träffarna och spelet som hade varit så bra bara tok-upphörde och jag stod på fel sida i VARENDA pot och 3 dagar senare var jag nere på drygt 7k. Det blev pause i några dagar och sen gjorde jag ett nytt försök men på 1/2 istället. Skön nivå, dock väldigt fiskig men det är väl ändå fiskarna man vill åt eller hur är det?

 

Ja en dålig dag så finns det inget värre än en sur jävla fisk som sitter och synar in med vad fan som helst, ur vilken poss somhelst och träffar jävlar i ett! Men en bra dag.. Ja vad ska man säga? tack fiskjävlar borde väl räcka...

 

Nu har jag lirat 1/2 i snart en vecka och jag är tillbaka och förbi den nivå jag började tappa ifrån. Har plussat ca 8k på 7 dagar och jag är mer än nöjd.

 

Aja, jag kommer att posta en del händer här på bloggen för att få lite feedback och förhoppningsvis En hel del tips.

 

Vi ses på borden suckers! :)

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL! Gj med 90 timmar efter halva månaden! Är överlycklig om jag kommer upp i det på en hel månad:-)

Du lär nog garanterat göra en del pengar på 1/2 det tror jag. Försök hålla dig borta från skottandet bara

 

Tackar tackar! Jo rätt sick att man blåst av 90 timmars spel på 17 dygn :P Känner mig nästan stressad av att 100 timmar snart är uppnådda. Vad ska jag göra resterande 2 veckor av månaden liksom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Goddag allesammans!

 

Idag vaknar man vid 14 av att åskan håller på att totaldemolera den här slagna kåken man ligger och sover i. Skaplig väckarklocka ändå, i vanliga fall hade jag nog snoozat en timme till men nu for man upp som om man hade djävulens piska i hasorna.

 

Aja nu i efterhand så borde jag nog ha legat kvar för då hade jag fortfarande varit 3 inköp upp. Man lagade lite gott käk, tog sig ett glas iskall mjölk och smällde i sig den där jävla köttfärsåsen och tänkte att nu är man fit for fight för att grinda lite. Vad händer då...

 

Jo man kliver in och hittar AK lite snabbt Sitter på knappen, så slår upp 4bb, sb synar, resten fold.

 

Flop 33K

sb passar, sjaos bettar 3/4, sb synar

turn A

sb passar, sjaos bettar 3/4, sb reraisar, sjaos all-in, sb synar

river 10

 

Sjaos visar upp 2 par AKo

Sb visar upp set i 3or 23o.

Vinnare sb

 

Förstår inte hur karln kan syna med en sån skräphand men men. Satte honom på något pocket, 22-99 eller möjligtvis A2-A9 suited. Men men, lirar 100bb så självklart åker degen in turn. Det hade åkt in på floppen också om killen hade velat det.

 

10 minuter senare var det dags igen. Torskar en 108 vs JJ flop 10h4k10h, turn 8h, river Jk. Killen är råkass och sitter och synar ner hela vägen istället för att försöka få in det på floppen eller åtminstonde turn. Bedrövligt spel att sitta och syna med JJ när karln förmodligen vet att att han är slagen. Varför 3betar han inte handen pre-flop kan man ju också undra?

 

Det är precis som att han sitter och väntar på att ett överkort ska komma så att han äntligen kan få vika liksom. Tycker att hans spel rakt igenom är bedrövligt.

 

Det blev en kort session, 45 min max asså. tappade gnistan då jag inte träffade ett skit och hade inte orken att kliva in å börja jiddra med massa reggs utan att ha någonting av värde på handen.

 

Aja, har inte fått till det med handposting ännu. Därför jag skriver händerna för hand. hoppas ni förstår lite grann iaf. Jag börjar tro att det är min dator som buggar eller att det är någonting som är fel på svs klienten när den lagrar händerna på min dator. Konstigt som fan att det inte går att ladda upp händer iaf.

 

Ne nu blire lite löpträning! Hare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off topic i din dagbok kanske men på HEM-spåret: Fungerar det med turneringar på SvS? PT gör ju inte det och har dessutom massa andra fel om man lirar på svs.

 

Okej okej! Jadu jag vet faktiskt inte . Jag lirar otroligt dåligt med turneringar och jag har fortfarande inte suttit mig ner och fixat HEM riktigt ännu. Men jag svarar när jag vet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...