Gå till innehåll

NL - När tålamodet tryter!


Sommar

Recommended Posts

Hej!

 

Alla har väl haft sessions när det verkligen inte kommer NÅGONTING...

Hade en sån igår.

Provat spela på Pacific ett par dar nu och kan ju inte spela på fler bord där.

 

När man får dessa sessions är de bara att lägga ner/byta bord eller härda ut???

 

Till sist tryter tålamodet och man (läs: jag) börjar övervärder händer som AJus och liknande händer

Det bästa kanske är att sluta spela på Pacific? :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet, sommar. Skönt väder va ;) (hahahah riktigt dåligt skämt, jag vet)

 

Som någon annan tipsat om tidigare: Skriv ner alla dina starthänder, som du vanligtvis spelar, på en lapp. Sätt lappen synligt och föllj den nådorlunda slaviskt. Beroende på bordsstämning etc, kan HD naturligtvis ändras. Men just för att Du ska få en sorts ram, och inte tycka att K9s ser ut som en hägring i Sahara...

 

Och om Du inte redan gör det..testa också att spela flera bord samtidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl lite att ta i att sluta på pacific bara för en dålig session då du inte träffade något.

 

Tänkte mest på att man inte kan spela på flera bord samtidigt...

 

Tack för det varma välkomnandet!

 

Ska skriva upp mina starthänder och spela på en annan klient också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl lite att ta i att sluta på pacific bara för en dålig session då du inte träffade något.

 

Tänkte mest på att man inte kan spela på flera bord samtidigt...

 

Hehe, jaha oj ursäkta.

Man har blivit så insnöad på det här med poker så man tar för givet att alla spelar på flera olika klienter. Men då säger jag som de andra då, börja på någon fler sida och kör där samtidigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nackdelen med pacific, bara ett bord i taget. annars så är det den fiskigaste siten, iaf enligt min erfarenhet.

 

När du bara får dåliga kort så är det inte mycket att göra åt saken än att folda. Påminn dig att det är den genomsnittliga timmlönen eller bb/100händer som räknas. Det kommer att komma sessioner då du inte får någonting och sessioner där du får oerhört bra kort men förlorar ändå på grund av sjuka utdragningar, men sånt är livet.

 

Kom ihåg att du bara får dåliga kort är ingen ursäkt för att börja spela sämre starthänder, och sjuka utdragningar är ingen ursäkt för att folda oftare. Det kommer bara att öka dina förluster i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...