Ultra Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 Spelar för närvarande FL 3/6 holdem fullbord. En sak som känns viktigare och viktigare ju högre upp man kommer i limit är att våga vädebeta de marginella händerna hela vägen till (och med) river. Därför vill jag nu veta hur ni erfarna spelare gör i detta läge? Frågorna är följande: * Vilken nivå spelar ni på? * Vad är ert minimum för att värdebeta river? * Hur gör ni om ni blir höjda? * Hur hanterar ni scarecards, ex möjlig flush, stege, överkort? Personligen har jag problem med att jag fegar ur så fort scarecards dyker upp samt att jag i princip ALLTID synar om jag blir höjd på river trots att 99% så har någon slowplayat ett monster eller prickat 2-paret på river. Hoppas att någon kan hjälpa mig att täta dessa läckor. * RP - QoS * Citera
t3h_h4x0r Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 betta bara på river om du tror att du har 55% chans att vinna, är du osäker, check-calla Citera
Hjort Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 betta bara på river om du tror att du har 55% chans att vinna, är du osäker, check-calla Inte då, om det höjer andelen händer du får in ett bet mot och vinner från 20% till 33% är det ett jättebra bet. Den vanligaste situationen sånt händer i är när man är ur position och vet att motståndaren nästan bara kommer beta bättre händer än ens egen om man checkar medan han kommer syna ett rejält gäng sämre händer om man själv betar. Citera
Recommended Posts