Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har hoppat på ett telefonförsäljarjobb nu i sommar i brist på andra jobb. Det jag säljer är "gratisprover" på naturläkemedel för ett inte allt för skruppelfritt företag vid namn Naturex (googla på Naturex så förstår ni vad jag menar). Äppelcidervinäger och omega3 i kapselform är produkterna jag säljer. Det är andra gången jag jobbar med telemarketing. Förra gången var för två år sedan och då slutade jag efter 2 månader. Då sållde jag ett skitkasst telefonförval och sa "Aldrig mera telefonförsäljare!". Men så har man hamnat i träsket ännu en gång. Redan efter en vecka känner jag mig helt slutkörd i skallen.

Någon annan som har jobbat med telemarketing som har något att dela med sig av? Känner att jag behöver lite terapi för att klara av 4 veckor till ;)

Postad

Nej, faktiskt inte... Man vinner absolut inget på att vara dryg. Försöker att avsluta samtalet på ett snabbt och smidigt sätt om jag märker att det inte går att sälja. Däremot så kryllar stället jag jobbar på av små dryga avskum som säger både det ena och det andra i telefonen när dom säljer... Jag är 19 år och äldst av säljarna, så det känns lite som en lekstuga emellanåt. Någon som känner igen det..?

Postad

Jag kan fortfarande inte förstå hur telemarketing kan vara tillåtet när folk blir stämda (och fängslade?) för att skicka spam, tar hellre 1000 skräpmejl i inboxen än att någon ringer hem till mej och försöker sälja saker.

Personligen hade jag hellre prostituerat mej än tagit ett telemarketing jobb (alt. svältit ihjäl bostadslös).

Hoppas det muntrade upp dej. ;)

Postad

Antar att du får ta bra mycket skit av människor som du ringer till... Telemarketingfolk och Vittnen är nog de enda kategorier människor som jag kostar på mig att vara aktivt otrevlig mot... Vad har de gemensamt? Jo, de stör mig i mitt eget hem och försöker pracka på mig saker jag inte vill ha...

Priset tog nog ändå det lilla puckot som ville sälja nån jäkla tidningsprenumeration till mig. Bakis som jag var så frågade jag lite argt hur han kunde ringa till mig eftersom jag är reggad i NIX-registret. Glatt förklarade han för mig att han ringde från köpenhamn och att företaget således inte behövde bry sig om registret!!! Bad honom dra åt helvete sen fortsatte jag kolla på WPT :lol:

/TF

Postad

Joakim, testa att jobba gentemot företagare ist. för priv. personer. Dem är mycket mer tillmötesgående, Du tjänar mer flis och jobbet är bra mkt mer seriöst (oftast).

GL