Gå till innehåll

Krav på att utlämna personnummer för medlemskap


Tank

Recommended Posts

Jag måste säga att jag inte alls gillar kravet på att utlämna sitt personnummer för att bli medlem i Malmö Pokerklubb. Oavsett vilka garantier som lämnas att det inte ska komma på avvägar hade jag aldrig fått för mig att göra detta. Som jag ser det finns där ingen anledning till detta krav heller, och kommer därför inte att bli medlem så länge kravet kvarstår. Ändras det till att lämna ut sina födelsedata, utan de fyra sista siffrorna, så kommer jag däremot att bli medlem.

 

//Tank

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag inte alls gillar kravet på att utlämna sitt personnummer för att bli medlem i Malmö Pokerklubb. Oavsett vilka garantier som lämnas att det inte ska komma på avvägar hade jag aldrig fått för mig att göra detta. Som jag ser det finns där ingen anledning till detta krav heller, och kommer därför inte att bli medlem så länge kravet kvarstår. Ändras det till att lämna ut sina födelsedata, utan de fyra sista siffrorna, så kommer jag däremot att bli medlem.

 

//Tank

 

Håller med här. Men jag tror iofs inte att kravet innehåller de 4 sista siffrorna. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag inte alls gillar kravet på att utlämna sitt personnummer för att bli medlem i Malmö Pokerklubb. Oavsett vilka garantier som lämnas att det inte ska komma på avvägar hade jag aldrig fått för mig att göra detta. Som jag ser det finns där ingen anledning till detta krav heller, och kommer därför inte att bli medlem så länge kravet kvarstår. Ändras det till att lämna ut sina födelsedata, utan de fyra sista siffrorna, så kommer jag däremot att bli medlem.

 

//Tank

 

Tråkigt att höra att det är sådant motstånd att lämna ut sina fyra sista siffror. Jag vill däremot påstå att det är ett krav i nästan vilken förening inom vilken sport eller verksamhet du än vill bli medlem i, och att det inte är något som helst konstigt med det.

 

De fyra sista siffrorna är till för att vi ska ha full koll på vilka våra medlemmar är, dels för vår egen skull och dels ifall det skulle uppstå någon oförutsägbar situation med antingen någon myndighet eller hyresvärden. Vi vill helt enkelt till 100% kunna visa att vi ha full koll på vilka våra medlemmar är.

 

Dessutom, när ni visar upp legitimation vid olika tillfällen i era vardagar; har ni tejpat för de fyra sista siffrorna i personnumret då? Mitt ansvar i föreningen är medlemshanteringen, och jag kommer fortsätta att kräva de fyra sista siffrorna, och jag kommer fortsätta garantera att de siffrorna inte kommer på villovägar.

 

Detta är krav för att bli medlem tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sett är jag emot att ge ut mina uppgifter. Man kan ju tyvärr göra många hyss om man har ngns fullständiga personnummer. Men, som Du säger, det är inte direkt svårt att få reda på dem. Jag menar mer att man inte ska ge ut dem frivilligt till folk man inte litar på. Tur då att jag litar på Dig, Stahl! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt sett är jag emot att ge ut mina uppgifter. Man kan ju tyvärr göra många hyss om man har ngns fullständiga personnummer. Men, som Du säger, det är inte direkt svårt att få reda på dem. Jag menar mer att man inte ska ge ut dem frivilligt till folk man inte litar på. Tur då att jag litar på Dig, Stahl! :D

 

Det gör du rätt i! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...