Gå till innehåll

Är det så här framtiden för onlinepokern i USA ser ut?


valterego

Recommended Posts

Jag har just skrivit en nyhet på Poker.se om den nya sajten RISE Poker, som lockar amerikaner med ett play money-liknande system men med riktiga vinster i potten. I Sverige fanns för 5-6 år sen nåt som hette Svea Poker där man spelade om låtsaspengar, men den som låg bäst till varje månad kunde vinna nåt litet, jag tror att det var ett markerset eller dylikt.

 

Är det så här framtiden ser ut på den amerikanska marknaden? Sajten har eliminerat en av de största anledningarna till att de amerikanska myndigheterna är rädda för onlinegambling; möjligheten att flytta stora summor pengar snabbt.

 

Samtidigt lockar konceptet som RISE erbjuder bara Play Money- och micro stakesspelare som bara rekreationsspelar. Jag har svårt att se att någon som ens är i närheten av att vara en riktigt bra / framgångsrik pokerspelare ska ha något att hämta här i längden om de vill spela poker på riktigt.

 

Här finns nyheten om RISE Poker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat hem och prövat pokerklienten för rise poker.

 

Pokerklienten är väldigt enkel för att inte säga dålig.

Man måste nog bo i usa och verkligen inte vilja göra något olagligt för att spela på rise, men om man befinner sig i det läget så kan man ju faktiskt kvala in till wsop eller vinna lite dollar och annat eller bara spela för att roa sig.

 

Nåja, de lär inte få många svenska kunder i alla fall... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte detta lite som poker på facebook? vad heter det, Zynga?

Massa människor spelar väl där, så det borde nog gå att få en del människor att spela utan pengar.

 

Jag tror att det kan vara planen, att binda många människor som är intresserad av poker, men inte för tillfället vill spela om pengar. Men om det senare blir lagligt med poker i USA, då kommer RISE ha en stor pool av människor som möjligtvis kan tänkas sätta in några $ för att spela. Tankar om de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en annan site som kom med att annat koncept för laglig onlinepoker i usa för ett par år sen.

 

Det byggde på att man skulle spela turneringar på liknande sätt som i tävlingsbridge för att se vilka som skickligast spelar givarna.

 

Jag har för mig att de kallade det för paralellpoker, men jag kan ha fel. Jag hittade inte igen det nu när jag försökte googla fram det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även WPT har väl något system som de gör reklam för i sina sändningar, det innebär att man betalar en månadavgift för att få delta i forumet, få kolla på sina favoritklipp, kolla statistik och framför allt delta i "freerolls" där det finns vinster i form av paket och cash. Vet iofs inte om det är lagligt efter black friday.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...