Gå till innehåll

modd kan ta bort ty


icecreem

Recommended Posts

  • Svars 260
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej, men kanske hade kunnat folda när jag tänker efter, vad hade han för stats?

 

Vet faktiskt inte brukar inte gå så mkt efter stats om jag inte har låt åt säga över 200 händer.

 

Men jag klagar inte ner på dig för att du sa va du tyckte. Utan jag tycke det är kul när man får respons på hur andra skulle spela en hand. Men nu i efterhand känner jag att check call och kolla ut turn hur fi agerar, hur tycker du om det

låter det som en profitabel linje?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag förlorar nog väldigt ofta för mycket på mina överpar. Men tycker du får beta lite hårdare cbet där för du ser rätt vek ut när du betar halvpott, iallfall 2/3 pott för att sen se turn och se om du vill cbeta eller check/calla.

Det här med att se vek ut...fundera på att göra det med hela din range då kanske??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör vi här, tips på flopp spel.

 

Ångest att jag inte snappa killen spelade 64/20

eller ska vi säga wp fold?

 

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button ($53.14)

SB ($37.41)

BB ($47.67)

Hero (UTG) ($49.75)

MP ($20.20)

 

Preflop: Hero is UTG with Aspade.gif, Adiamond.gif

Hero bets $2, 1 fold, Button calls $2, 1 fold, BB calls $1.50

 

Flop: ($6.25) 8spade.gif, Qheart.gif, 9heart.gif(3 players)

BB bets $2.50, Hero raises $10.93, Button raises $37.36, 1 fold, Hero folds

 

Total pot: $30.61

 

Results:

Button didn't show

Outcome: Button won $56.28

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riktigt fin:P

 

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB ($54.24)

UTG ($18.67)

Hero (MP) ($56.97)

Button ($38.38)

SB ($58.95)

 

Preflop: Hero is MP with 5diamond.gif, 5heart.gif

1 fold, Hero bets $1.75, Button calls $1.75, 1 fold, BB raises $5, Hero calls $3.75, 1 fold

 

Flop: ($13) Jspade.gif, 5spade.gif, 5club.gif(2 players)

BB bets $13, Hero calls $13

 

Turn: ($39) Jclub.gif(2 players)

BB bets $35.74 (All-In), Hero calls $35.74

 

River: ($110.48) Kdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $110.48

 

Results:

BB had Aspade.gif, Aheart.gif (two pair, Aces and Jacks).

Hero had 5diamond.gif, 5heart.gif (four of a kind, fives).

Outcome: Hero won $107.72

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör vi här, tips på flopp spel.

 

Ångest att jag inte snappa killen spelade 64/20

eller ska vi säga wp fold?

 

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button ($53.14)

SB ($37.41)

BB ($47.67)

Hero (UTG) ($49.75)

MP ($20.20)

 

Preflop: Hero is UTG with Aspade.gif, Adiamond.gif

Hero bets $2, 1 fold, Button calls $2, 1 fold, BB calls $1.50

 

Flop: ($6.25) 8spade.gif, Qheart.gif, 9heart.gif(3 players)

BB bets $2.50, Hero raises $10.93, Button raises $37.36, 1 fold, Hero folds

 

Total pot: $30.61

 

Results:

Button didn't show

Outcome: Button won $56.28

 

 

Har fi hög agg. factor och 3-bet%? J10 är såklart möjlig hand, men mot fisk som övervärderar sina händer som tex QJ så pushar jag. Det är en extremt dragig bräda och eftersom fi är fisk kan han sitta på allt från vilket färgdrag som helst till 67. Endast vpip och pfr säger för lite, men om vi utgår från att det är en ganska aggressiv firre så pushar jag alla dagar i veckan här med tanke på att du investerat mer än 20% av din stack redan. Har du otur möter du ett set eller stege här, men eftersom det är en fisk är hans range mycket större än så på en sådan här dragig bräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fi hög agg. factor och 3-bet%? J10 är såklart möjlig hand, men mot fisk som övervärderar sina händer som tex QJ så pushar jag. Det är en extremt dragig bräda och eftersom fi är fisk kan han sitta på allt från vilket färgdrag som helst till 67. Endast vpip och pfr säger för lite, men om vi utgår från att det är en ganska aggressiv firre så pushar jag alla dagar i veckan här med tanke på att du investerat mer än 20% av din stack redan. Har du otur möter du ett set eller stege här, men eftersom det är en fisk är hans range mycket större än så på en sådan här dragig bräda.

 

han hade 4% 3bet. Jo precis han kan ju ha massa drag osv. Fan svårt läge:P

Är dock inte onöjd med fold ändå.

Och tack för din input !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vetifan asså känns som en fold är mest profitabla i längen.

 

Jag förstår och respekterar att du väljer att spela lågvarianspoker genom att alltid ta det säkra före det osäkra. Men tyvärr tror jag du har fel när du säger att fold är ev+ i just den här situationen. Med tanke på att det är en fisk på lägsta nivån på svs med över 60 i vpip så är knappast fold det mest profitabla i längden. Du får inte glömma att fiskens range är enormt bred i den här handen och kan välja att 3-beta i pos med en dålig Q för att han är rädd att färgen ska komma på turnen. Han kan dessutom sitta på vilket färgdrag som helst, stegdrag, par i 8or, 9or, eller till och med total luft. Fisk med 60+vpip försöker inte sätta dig på en handrange utan tittar endast på sina kort och övervärderar dom nästan alltid. Många fiskar som till och med vet att dom är slagna väljer att pusha i ett sånt här låge för dom "kan ju alltid träffa två par på turn eller river".

 

Med över 20% av din stack investerat med AA kan det aldrig vara profitabelt i längden att folda mot en fiskraise på en sån bräda. Har han J10, set eller två par är det bara att betala, se glad ut och ta pengarna från honom i nästkommande händer. (Har han två par är du dessutom långt ifrån död vid en all-insituation). Som jag ser det finns det alldeles för många olika kortkombinationer som du leder över mot fi i den här situationen för att du ska kunna folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår och respekterar att du väljer att spela lågvarianspoker genom att alltid ta det säkra före det osäkra. Men tyvärr tror jag du har fel när du säger att fold är ev+ i just den här situationen. Med tanke på att det är en fisk på lägsta nivån på svs med över 60 i vpip så är knappast fold det mest profitabla i längden. Du får inte glömma att fiskens range är enormt bred i den här handen och kan välja att 3-beta i pos med en dålig Q för att han är rädd att färgen ska komma på turnen. Han kan dessutom sitta på vilket färgdrag som helst, stegdrag, par i 8or, 9or, eller till och med total luft. Fisk med 60+vpip försöker inte sätta dig på en handrange utan tittar endast på sina kort och övervärderar dom nästan alltid. Många fiskar som till och med vet att dom är slagna väljer att pusha i ett sånt här låge för dom "kan ju alltid träffa två par på turn eller river".

 

Med över 20% av din stack investerat med AA kan det aldrig vara profitabelt i längden att folda mot en fiskraise på en sån bräda. Har han J10, set eller två par är det bara att betala, se glad ut och ta pengarna från honom i nästkommande händer. (Har han två par är du dessutom långt ifrån död vid en all-insituation). Som jag ser det finns det alldeles för många olika kortkombinationer som du leder över mot fi i den här situationen för att du ska kunna folda.

 

Jag är med hur du tänker och jag tar åt mig . Men det jag kände i det läget är att jag är slagen fi1 donkar ut flopp jag 3 bettar fi2 4 bettar. I det läget blir det svårt att tro att jag får in det bra även om fi2 spelar väldigt mkt händer.

 

Stort tack för dina inputs. Och det där med att jag betalar med 20 % av min stack måste vara en stor lucka så ska jobba på det !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med hur du tänker och jag tar åt mig . Men det jag kände i det läget är att jag är slagen fi1 donkar ut flopp jag 3 bettar fi2 4 bettar. I det läget blir det svårt att tro att jag får in det bra även om fi2 spelar väldigt mkt händer.

 

Stort tack för dina inputs. Och det där med att jag betalar med 20 % av min stack måste vara en stor lucka så ska jobba på det !

 

Du vet såklart mer om dina motståndare än jag, och dina resultat talar för sig själva! :-D

 

F.ö. verkar du ha misstolkat innebörden av 3- respektive 4-bet. När BB donkar ut är det en bet (vi kan kalla det 1-bet för att förenkla), du väljer sedan att höja/raise'a ("2-bet"), sedan re-raisar knappen din raise och det blir därmed en 3-bet, inte 4-bet som du verkar tro.

 

Pre-flop räknas big blind som "1-bet" och det är nog därför du blandat ihop begreppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...