johanzzon Postad 26 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 26 Juli , 2011 Du brukar visst ha 400bbs och möta andra med 400bbs när du blir utdragen, extra surt då ju... Brukar du gilla att få in det med enkelt par med 400bbs? Du gnäller över ett bad beat men exakt vilken hand förväntas du leda/vinna med QQ där och 800bbs i potten ? Posta riktiga HH istället för dina egna godtyckliga. Fick inte in allt, och det påstod jag inte heller. Blev check-check på river. Men såklart det är extra surt då. Mot en 70/30 som har spelat sjukt dåligt får jag gärna in det med QQ där (eller ja, innan river), för han kan ha precis vad som helst och synar 10/10 gånger med ex toppar (baserat på hans tidigare spel). Sen är det självklart så att bb-antalet kryddas lite när jag skriver handen snabbt i min rage (350 blir lätt 400 osv), men det hör till. Anledningen att jag ibland inte postar hhs är för att jag är mitt i en session och behöver whina av mig, och det går snabbare än att leta efter handen i databasen o sen behöva konvertera den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 27 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 Dagsgraf: Bookar nog sessionen här. Allt känns riktigt bra Lirade lite mer o plussade några hundra till. Avslutar dagen på +1053 kr. Up n down Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Megadeth Postad 27 Juli , 2011 Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 Ups and downs? Ser mest ut som stabilt upp! Inte så många 400bbs badbeats i den kurvan... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
speccan Postad 27 Juli , 2011 Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 Vad nickar du ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 27 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 Lol, tredje handen jag lirar idag. No mercy. Ner i hålet dirr No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com Button ($198.50) SB ($200) Hero (BB) ($219.89) UTG ($257.34) MP ($193.92) Preflop: Hero is BB with A, A MP bets $4.50, 1 fold, SB (poster) calls $3.50, Hero raises $14.87, 1 fold, MP calls $10.87, SB (poster) calls $10.87 Flop: ($47.11) 10, J, 2(3 players) SB checks, Hero bets $35.33, MP raises $153.10, SB calls $153.10, Hero raises $169.19 (All-In), MP calls $25.45 (All-In), SB calls $31.53 (All-In) Turn: ($594.92) K(3 players, 3 all-in) River: ($594.92) 5(3 players, 3 all-in) Total pot: $594.92 Results: SB didn't show Hero had A, A (one pair, Aces). MP had Q, A (flush, Ace high). Outcome: Hero won $31.74, MP won $568.20 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 27 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 Vad nickar du ? Ingen lust att posta det här, men vi har lirat en del mot varann! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 27 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 TT, flopp AT5, får in allt på flopp mot AT, river = A. Soft. Som vanligt mao, antingen har man allt flyt i världen eller inget alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Megadeth Postad 27 Juli , 2011 Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 Lol, tredje handen jag lirar idag. No mercy. Ner i hålet dirr No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com Button ($198.50) SB ($200) Hero (BB) ($219.89) UTG ($257.34) MP ($193.92) Preflop: Hero is BB with A, A MP bets $4.50, 1 fold, SB (poster) calls $3.50, Hero raises $14.87, 1 fold, MP calls $10.87, SB (poster) calls $10.87 Flop: ($47.11) 10, J, 2(3 players) SB checks, Hero bets $35.33, MP raises $153.10, SB calls $153.10, Hero raises $169.19 (All-In), MP calls $25.45 (All-In), SB calls $31.53 (All-In) Turn: ($594.92) K(3 players, 3 all-in) River: ($594.92) 5(3 players, 3 all-in) Total pot: $594.92 Results: SB didn't show Hero had A, A (one pair, Aces). MP had Q, A (flush, Ace high). Outcome: Hero won $31.74, MP won $568.20 Du vet att du är underdog när du får in det va? Alltså är det ingen bad beat. AA är fortfarande bara ett par på flopp, när en motspelare går allin för 150bbs och en annan synar kanske du inte ska vara så glad att få in det. Mot AQ ruter är du ju inte en jättefavorit direkt och gud vet han som kallsynar har... Du hade garanterat inte över 50% vinstchans på floppen iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 27 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 Du vet att du är underdog när du får in det va? Alltså är det ingen bad beat. AA är fortfarande bara ett par på flopp, när en motspelare går allin för 150bbs och en annan synar kanske du inte ska vara så glad att få in det. Mot AQ ruter är du ju inte en jättefavorit direkt och gud vet han som kallsynar har... Du hade garanterat inte över 50% vinstchans på floppen iaf. Eh? Först säger jag ingenstans att det är ett bad beat, poängterar bara att det är en miserabel start på sessionen. Jag är 53% favorit på flopp, och där är jag glad att få in det allllaaaaa dagar i veckan på en sån flopp (han kan ha 1 miljon olika drag, samt typ QQ/KK. har han ett set eller tvåpar (tvåpar har han väl i princip aldrig iof), grattis, då betalar jag av). Du lägger alltså AA där på den här nivån? Edit: Om du inte fattar så menar jag 53% favorit mot killen som har en stack värd att nämna. 30 bbs skiter jag fullständigt i. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 27 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 -- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
exxent Postad 27 Juli , 2011 Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 båda du möter i AA handen har väl full stack? jag skulle väldigt bli orolig när den ena kallsynar 153kr och det är nog fold alla dagar i veckan, hade det bara varit mot en person med full stack (som du verkade tro?) så gillar jag spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Megadeth Postad 27 Juli , 2011 Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 Hur har du det med dina HH Johansson? Enligt HH så har båda spelarna full stack, 150 bbs. En reraisar allin 150bbs, den andra kallsynar och du degar gladeligen allin med ett par. Sen gnäller du när ditt par inte håller... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 27 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 båda du möter i AA handen har väl full stack? jag skulle väldigt bli orolig när den ena kallsynar 153kr och det är nog fold alla dagar i veckan, hade det bara varit mot en person med full stack (som du verkade tro?) så gillar jag spelet. Haha. Missade det totalt. Vaket Hur har du det med dina HH Johansson? Enligt HH så har båda spelarna full stack, 150 bbs. En reraisar allin 150bbs, den andra kallsynar och du degar gladeligen allin med ett par. Sen gnäller du när ditt par inte håller... Gnäller inte över standardskit, konstaterar att det är var en TRÅKIG start på i BÖRJAN på en session. Är det lugnt att jag gör så pappa? Men läste det fel, så du har väl lite mer rätt än vad jag trodde ang handen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hankie123 Postad 27 Juli , 2011 Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 båda du möter i AA handen har väl full stack? jag skulle väldigt bli orolig när den ena kallsynar 153kr och det är nog fold alla dagar i veckan, hade det bara varit mot en person med full stack (som du verkade tro?) så gillar jag spelet. Som 14/11 nit så foldar man väll allt ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LostMySelf Postad 27 Juli , 2011 Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 Som 14/11 nit så foldar man väll allt ändå Ne Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
exxent Postad 27 Juli , 2011 Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 Som 14/11 nit så foldar man väll allt ändå konstruktivt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 27 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 27 Juli , 2011 Sjukt kass dag. Lirat typ 1 miljon händer och knappt plussat. Men låg mycket back så ska väl inte klaga. Dagsgraf: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LostMySelf Postad 28 Juli , 2011 Rapport Share Postad 28 Juli , 2011 Vad sjukt jobbigt det är när han 3xar på knappen och jag sitter i sb med KK och 3betar honom och han callar, flop 5A9 och jag är ur position och så gott som commitad så jag är tvungen att leda ut och han visar naturligtvis ATs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kimzors Postad 28 Juli , 2011 Rapport Share Postad 28 Juli , 2011 Vad sjukt jobbigt det är när han 3xar på knappen och jag sitter i sb med KK och 3betar honom och han callar, flop 5A9 och jag är ur position och så gott som commitad så jag är tvungen att leda ut och han visar naturligtvis ATs. hm no. no shame in folding! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 28 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2011 mår katastrofalt dåligt, men ska sätta igång nu ändå o se hur det går. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 28 Juli , 2011 Rapport Share Postad 28 Juli , 2011 mår katastrofalt dåligt, men ska sätta igång nu ändå o se hur det går. Det är aldrig bra att spela sjuk och ofokuserad. Går oftast åt helvete, iallfall när jag spelat sjuk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 28 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2011 Hur kallt är det här? fi är 16/13 över ~2k händer och megamegamegatight. Vet inte om det här är en superkall nitfold eller en acceptabel fold baserat på hur han spelat. Sen har jag fått in det pre KK vs AA 2 gånger idag så det spökar i huvudet. Hade vi inte varit 200bbs+ hade det nog varit mycket lättare. No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com BB ($244.27) UTG ($178.85) Button ($207.46) Hero (SB) ($247.73) Preflop: Hero is SB with K, K BB bets $3.50, 2 folds, Hero raises $8.12, BB raises $24.36, Hero calls $18.74 Flop: ($56.22) J, 2, 5(2 players) Hero checks, BB bets $42.16, Hero folds Total pot: $56.22 Results: BB didn't show Outcome: BB won $96.98 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
50kchallengeboi Postad 28 Juli , 2011 Rapport Share Postad 28 Juli , 2011 Hur kallt är det här? fi är 16/13 över ~2k händer och megamegamegatight. Vet inte om det här är en superkall nitfold eller en acceptabel fold baserat på hur han spelat. Sen har jag fått in det pre KK vs AA 2 gånger idag så det spökar i huvudet. Hade vi inte varit 200bbs+ hade det nog varit mycket lättare. No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com BB ($244.27) UTG ($178.85) Button ($207.46) Hero (SB) ($247.73) Preflop: Hero is SB with K, K BB bets $3.50, 2 folds, Hero raises $8.12, BB raises $24.36, Hero calls $18.74 Flop: ($56.22) J, 2, 5(2 players) Hero checks, BB bets $42.16, Hero folds Total pot: $56.22 Results: BB didn't show Outcome: BB won $96.98 Det går inte, nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 28 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2011 Känns ruggigt dåligt i efterhand, men spöken i huvudet som sagt. Resonerade så att jag aldrig sett han 4betta sämre än AA innan, sen att han i princip pottar direkt när han är ganska weaktight skriker också AA. Enda handen jag slår som han möjligtvis spelar så är väl QQ? Alltså var det 50/50 i mina ögon, o för över 200bbs kändes det halvsegt. Men klart man ska få in skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
johanzzon Postad 28 Juli , 2011 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2011 Det är aldrig bra att spela sjuk och ofokuserad. Går oftast åt helvete, iallfall när jag spelat sjuk Rent fysiskt mår jag bra, handlar snarare om the root of all evil, dvs girls. In other news så slutar jag kvällen +500 trots min kassa KK-fold som jag postade. Ganska nära en liten klonk i en turbotour jag lirade också, men AK<KT all in pre för cl, killen floppar stege. Otur i kärlek, tur i spel är det väl? Inte otur i kärlek, otur i spel? Edit: Äh vafan, lirar en till liten tour på svs. Got nothin' better to do liksom. Edit 2: Suck, missade att det var 15-20 min per blindnivå. Återkommer 2016 Edit 3: AA<JT, peace Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts