Gå till innehåll

Johanzzon @ SVS microstakes

johanzzon

Recommended Posts

Du brukar visst ha 400bbs och möta andra med 400bbs när du blir utdragen, extra surt då ju...

Brukar du gilla att få in det med enkelt par med 400bbs? Du gnäller över ett bad beat men exakt vilken hand förväntas du leda/vinna med QQ där och 800bbs i potten ?:roll:

Posta riktiga HH istället för dina egna godtyckliga.

Fick inte in allt, och det påstod jag inte heller. Blev check-check på river. Men såklart det är extra surt då. ;-) Mot en 70/30 som har spelat sjukt dåligt får jag gärna in det med QQ där (eller ja, innan river), för han kan ha precis vad som helst och synar 10/10 gånger med ex toppar (baserat på hans tidigare spel). Sen är det självklart så att bb-antalet kryddas lite när jag skriver handen snabbt i min rage (350 blir lätt 400 osv), men det hör till.

Anledningen att jag ibland inte postar hhs är för att jag är mitt i en session och behöver whina av mig, och det går snabbare än att leta efter handen i databasen o sen behöva konvertera den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 239
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lol, tredje handen jag lirar idag. No mercy. Ner i hålet dirr

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button ($198.50)

SB ($200)

Hero (BB) ($219.89)

UTG ($257.34)

MP ($193.92)

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Aspade.gif

MP bets $4.50, 1 fold, SB (poster) calls $3.50, Hero raises $14.87, 1 fold, MP calls $10.87, SB (poster) calls $10.87

Flop: ($47.11) 10diamond.gif, Jheart.gif, 2diamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $35.33, MP raises $153.10, SB calls $153.10, Hero raises $169.19 (All-In), MP calls $25.45 (All-In), SB calls $31.53 (All-In)

Turn: ($594.92) Kdiamond.gif(3 players, 3 all-in)

River: ($594.92) 5diamond.gif(3 players, 3 all-in)

Total pot: $594.92

Results:

SB didn't show

Hero had Aclub.gif, Aspade.gif (one pair, Aces).

MP had Qdiamond.gif, Adiamond.gif (flush, Ace high).

Outcome: Hero won $31.74, MP won $568.20

Länk till kommentar

Lol, tredje handen jag lirar idag. No mercy. Ner i hålet dirr

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button ($198.50)

SB ($200)

Hero (BB) ($219.89)

UTG ($257.34)

MP ($193.92)

Preflop: Hero is BB with Aclub.gif, Aspade.gif

MP bets $4.50, 1 fold, SB (poster) calls $3.50, Hero raises $14.87, 1 fold, MP calls $10.87, SB (poster) calls $10.87

Flop: ($47.11) 10diamond.gif, Jheart.gif, 2diamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets $35.33, MP raises $153.10, SB calls $153.10, Hero raises $169.19 (All-In), MP calls $25.45 (All-In), SB calls $31.53 (All-In)

Turn: ($594.92) Kdiamond.gif(3 players, 3 all-in)

River: ($594.92) 5diamond.gif(3 players, 3 all-in)

Total pot: $594.92

Results:

SB didn't show

Hero had Aclub.gif, Aspade.gif (one pair, Aces).

MP had Qdiamond.gif, Adiamond.gif (flush, Ace high).

Outcome: Hero won $31.74, MP won $568.20

Du vet att du är underdog när du får in det va? Alltså är det ingen bad beat. AA är fortfarande bara ett par på flopp, när en motspelare går allin för 150bbs och en annan synar kanske du inte ska vara så glad att få in det. Mot AQ ruter är du ju inte en jättefavorit direkt och gud vet han som kallsynar har... Du hade garanterat inte över 50% vinstchans på floppen iaf.

Länk till kommentar

Du vet att du är underdog när du får in det va? Alltså är det ingen bad beat. AA är fortfarande bara ett par på flopp, när en motspelare går allin för 150bbs och en annan synar kanske du inte ska vara så glad att få in det. Mot AQ ruter är du ju inte en jättefavorit direkt och gud vet han som kallsynar har... Du hade garanterat inte över 50% vinstchans på floppen iaf.

Eh? Först säger jag ingenstans att det är ett bad beat, poängterar bara att det är en miserabel start på sessionen. Jag är 53% favorit på flopp, och där är jag glad att få in det allllaaaaa dagar i veckan på en sån flopp (han kan ha 1 miljon olika drag, samt typ QQ/KK. har han ett set eller tvåpar (tvåpar har han väl i princip aldrig iof), grattis, då betalar jag av). Du lägger alltså AA där på den här nivån?

Edit: Om du inte fattar så menar jag 53% favorit mot killen som har en stack värd att nämna. 30 bbs skiter jag fullständigt i.

Länk till kommentar

båda du möter i AA handen har väl full stack? :) jag skulle väldigt bli orolig när den ena kallsynar 153kr och det är nog fold alla dagar i veckan, hade det bara varit mot en person med full stack (som du verkade tro?) så gillar jag spelet.

Haha. Missade det totalt. Vaket

Hur har du det med dina HH Johansson? Enligt HH så har båda spelarna full stack, 150 bbs. En reraisar allin 150bbs, den andra kallsynar och du degar gladeligen allin med ett par. Sen gnäller du när ditt par inte håller...

Gnäller inte över standardskit, konstaterar att det är var en TRÅKIG start på i BÖRJAN på en session. Är det lugnt att jag gör så pappa? Men läste det fel, så du har väl lite mer rätt än vad jag trodde ang handen

Länk till kommentar

båda du möter i AA handen har väl full stack? :) jag skulle väldigt bli orolig när den ena kallsynar 153kr och det är nog fold alla dagar i veckan, hade det bara varit mot en person med full stack (som du verkade tro?) så gillar jag spelet.

Som 14/11 nit så foldar man väll allt ändå :roll:

Länk till kommentar

Hur kallt är det här? fi är 16/13 över ~2k händer och megamegamegatight. Vet inte om det här är en superkall nitfold eller en acceptabel fold baserat på hur han spelat. Sen har jag fått in det pre KK vs AA 2 gånger idag så det spökar i huvudet. Hade vi inte varit 200bbs+ hade det nog varit mycket lättare.

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($244.27)

UTG ($178.85)

Button ($207.46)

Hero (SB) ($247.73)

Preflop: Hero is SB with Kheart.gif, Kspade.gif

BB bets $3.50, 2 folds, Hero raises $8.12, BB raises $24.36, Hero calls $18.74

Flop: ($56.22) Jheart.gif, 2diamond.gif, 5club.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $42.16, Hero folds

Total pot: $56.22

Results:

BB didn't show

Outcome: BB won $96.98

Länk till kommentar

Hur kallt är det här? fi är 16/13 över ~2k händer och megamegamegatight. Vet inte om det här är en superkall nitfold eller en acceptabel fold baserat på hur han spelat. Sen har jag fått in det pre KK vs AA 2 gånger idag så det spökar i huvudet. Hade vi inte varit 200bbs+ hade det nog varit mycket lättare.

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($244.27)

UTG ($178.85)

Button ($207.46)

Hero (SB) ($247.73)

Preflop: Hero is SB with Kheart.gif, Kspade.gif

BB bets $3.50, 2 folds, Hero raises $8.12, BB raises $24.36, Hero calls $18.74

Flop: ($56.22) Jheart.gif, 2diamond.gif, 5club.gif(2 players)

Hero checks, BB bets $42.16, Hero folds

Total pot: $56.22

Results:

BB didn't show

Outcome: BB won $96.98

Det går inte, nej.

Länk till kommentar

Känns ruggigt dåligt i efterhand, men spöken i huvudet som sagt. Resonerade så att jag aldrig sett han 4betta sämre än AA innan, sen att han i princip pottar direkt när han är ganska weaktight skriker också AA. Enda handen jag slår som han möjligtvis spelar så är väl QQ? Alltså var det 50/50 i mina ögon, o för över 200bbs kändes det halvsegt. Men klart man ska få in skiten.

Länk till kommentar

Det är aldrig bra att spela sjuk och ofokuserad. Går oftast åt helvete, iallfall när jag spelat sjuk :)

Rent fysiskt mår jag bra, handlar snarare om the root of all evil, dvs girls. ;-)

In other news så slutar jag kvällen +500 trots min kassa KK-fold som jag postade. Ganska nära en liten klonk i en turbotour jag lirade också, men AK<KT all in pre för cl, killen floppar stege. Otur i kärlek, tur i spel är det väl? Inte otur i kärlek, otur i spel? :-D

Edit: Äh vafan, lirar en till liten tour på svs. Got nothin' better to do liksom.

Edit 2: Suck, missade att det var 15-20 min per blindnivå. Återkommer 2016

Edit 3: AA<JT, peace

Länk till kommentar