Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Dom flesta på detta PL25 bord har jag sen tidigare spelat med, och efter 2h spelande började jag få grepp om hur dom flesta spelade!

Bordstämning:

Bordet är väldigt löst preflop, så många synar med marginella händer. Men FI som jag blir HU emot i slutet är motsatsen, han är tight och visar nästan alltid stål vid showdown. Inte sett han växla tempo så mkt. Setat på samma bord i 100 händer då detta händer.

Party Poker Pot-Limit Hold'em, PL$25 (9 handed) converter

MP2 ($28.5)

MP3 ($54)

Hero ($24.95)

Button ($5.4)

SB ($28.45)

BB ($27)

UTG ($25.55)

UTG+1 ($44.4)

MP1 ($22.15)

Preflop: Hero is CO with K:club:, A:diamond:. SB posts a blind of $0.1.

2 folds, MP1 calls $0.25, 1 fold, MP3 raises to $0.75, Hero raises to $2, 1 fold, SB (poster) calls $1.90, BB calls $1.75, MP1 folds, MP3 calls $1.25.

Höjer upp MP3 för att se om han verkligen har det han oftast höjer med, AK/AA/KK/QQ. Får med 2 andra som är rätt så lösa. Problemet var att han bara synade, borde han höja med AA/KK? eller synar han för att fånga in fler spelare på floppen kanske?

Flop: ($8.25) K:heart:, 3:heart:, 2:diamond: (4 players)

SB checks, BB checks, MP3 bets $2, Hero raises to $4, SB folds, BB folds, MP3 calls $2.

Träffar TP, men färgdrag ute. Om nu MP3 sitter med AA/KK så har han en mkt stark hand.. och jag drar mer eller mindre dött. Mini-raiser vilket var dumt, då färgdraget fanns ute! Hade hoppats på att han skulle göra annat än syna.. för att få mer info om hans hand!

Turn: ($16.25) 7:club: (2 players)

MP3 checks, Hero bets $5, MP3 calls $5.

Blank! Betar ut för att få lite info om handen, dock var jag för vek här med :( (?) Och börjar mer o mer tro att han sitter med AA/KK (försöker fånga mig) Eller AK så det blir split.

River: ($26.25) A:club: (2 players)

MP3 checks, Hero checks.

Träffat båda korten nu, men hans check gör mig mer orolig, för vad händer om jag betar? Känner mig nästan helt säker att jag i bästa fall får split så checkar. Rätt/Fel? Problemet var juh att jag spelade handen så svagt på flop+turn.. så fick svårt att "våga" på river. Var som sagt nästan helt säker på att om jag skulle värdebetat så hade jag fått omslag, o då tvungen att syna ner hans AA/KK? Samtidigt, är han på färgdrag (vilket jag inte satt han på) så synar han kanske inte mitt värdebet?

Final Pot: $26.25

Resultat nedan i grått, så fundera gärna innan ni kollar hur showdown vart!:

MP3 has Kd Jh (one pair, kings).

Hero has Kc Ad (two pair, aces and kings).

Outcome: Hero wins $26.25.

Som ni ser la MP3 i en helt ny växel, var juh inte i närheten av stål denna gång :/

Kom med tips på vad som var bra/dåligt med detta! :D

Min egna tanke om mitt spel är alltså, för svag på flop+turn.. men mkt svår river då min read på FI är att han oftast visar stål. Och att man ska ta hans raise på allvar!

Postad

För veka bets på flop, turn o river.

På floppen reraisar du inte ordentligt, du har ingen aning om var du står.

$7-8 på sin plats iaf.

På turn bör du betta cirkus pott, jag bettar gärna precis lite under själv men som du bettade där så har han odds o dra till sitt färgdrag om han nu hade haft det.

På rivern? Tja, du förbättrade din hand och det kom inte direkt något scare-card, betta cirkus halvpott som valuebet eller kanske mer om man tror att han kan betala av med sämre händer.

Finns ju inget i hans agerande som säger att han skulle ha en bättre hand än dig iaf, enda skulle vara preflop-raisen men den definierar ju inte direkt hans hand där. Han kan sitta med TT-QQ, oträffat ess, KQ osv.. bara o betta! Får man reraise så kan man börja tänka.

Postad

Jag fattar inte varför du sätter FI på en sån stark hand, okej att han visat upp bra händer förut men tycker du verkar ha alldeles för mycket respekt här.

Om killen sitter på KK/AA preflop så borde han gjort en reraise, och det skulle dom flesta gjort.

Om han sitter på AA/KK på floppen så höjjer han ju troligvis oxå, för o skydda sin hand o få betalt av sämre händer som AK.

Okej om man har lirat i ett år i sträck med samma kille o han aldrig höjjer med annat förutom AA/KK, då kanske man kan dra slutsatsen att han har just det :P

Postad

Tackar för tipsen/funderingarna. Och håller med, var på tok för vek på flop+turn. Men ibland får man för sig någe dumt och blir livrädd :P Var därför det var check på river antar jag.

Självklart borde jag kört full gas på alla gator tills jag får rejält omslag.

Man lär så länge man lever :)