Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fixa gärna till en bättre rubrik någon...

Bordet är löst pre-flop. Tightare post-flop, men många överspelar sina drag.

Blev en svår hand och är intresserad av om jag spelar fel hela vägen, eller delvis rätt?

*_* is at seat 1 with 49.00

highbury90 is at seat 2 with 62.35

sýmo is at seat 3 with 95.79

punza is at seat 4 with 42.39

uuGR is at seat 5 with 14.01

*_* posts the large blind 0.50

uuGR posts the small blind 0.25

uuGR: --, --

*_*: --, --

highbury90: Qd, Ks

sýmo: --, --

punza: --, --

Pre-flop:

highbury90: Raise 2.00

sýmo: Call 2.00

punza: Call 2.00

uuGR: Call 2.00

*_*: Fold

Flop (Board: 10s, 9s, 7d):

uuGR: Bet 1.50

highbury90: Call 1.50

sýmo: Call 1.50

punza: Call 1.50

Turn (Board: 10s, 9s, 7d, Qh):

uuGR: Bet 1.50

highbury90: Raise 5.00

sýmo: Call 5.00

punza: Call 5.00

uuGR: Fold

River (Board: 10s, 9s, 7d, Qh, Js):

highbury90: Check

sýmo: Check

punza: Check

Showdown:

highbury90 shows: Qd, Ks (King high straight)

Mainpot:

highbury90 wins the pot of 29.45 with King high straight

* RP - QoS *

Postad

Hur man spelar denna handen blir väldigt beroende av bla motståndare, image och skicklighet (både din och fi's).

Det "fel" jag kan se i handen är dett "re-raise" på turn. Om du nu bestämt dig för att spela din hand som den bästa tycker jag att du får smaska på bra mycket hårdare. Fi som talar efter dig får väl runt 4-5/1 ggr pengarna vilket endast resulterar i en stor pott+många motståndare+ditt svaga toppar vilket knappast kan anses utgöra en idealisk kombination.

Antingen ett rejält re-raise eller inget alls som jag ser det ...

Just my two cents ...

Postad
Lite hårdare bet på turn skulle sitta fint tycker jag.

Jag skulle även ha bettat ut 1/2pott på rivern men vad vet jag.....

Detta spelet känns väldigt individuellt tycker jag, alltså väldigt beroende på image osv. Men som regel kan väl sägas att du som oftast inte kommer att plocka upp potten direkt när du är uppe mot såpass många motståndare och floppen kommer T hög innehållandes en drös drag (vilket ofta överspelades enligt hero).

Tycker personligen att man endast skall syna i det här läget (iofs ställt mot % av ggr du plockar upp potten direkt) eftersom du endast har ett inside-drag och en backdoor till nästnöt-färgen. Med ett raise i det här läget tyckar jag hero inte lämnar sig en hel del outs. Vad jag menar är det att hero eventuellt "bettar bort" sig från sitt drag och blir tvungen att lägga ner sin hand om det höjs bakom eller ett ev raise på turn. Med bra djupare stackar kanske det skulle kunna vara aktuellt att spela lite "deceptive" (rättstavat någon?), men inte i det här fallet ...

Postad

Skanke: vet inte om jag förstod ditt meddelande fel eller om du har ändrat ... Trodde att det stod att du skulle bettat ut på floppen, därav mitt svar. :roll: Sorry; får skylla på den sena timmen och den överhängande berusningen! :D

Vad det gäller att betta rivern är det återigen beroende på vilka motståndare du möter. Vilka händer kan tänkas betala av i det här läget? Knappast toppar+dålig kicker med 4 till en stege och 3 till en färg på brädet kan jag tänka mig ...(förutsatt att motståndarna inte är genomusla)

Känns som att hero öppnar upp sig för en eventuell bluff genom att betta den här rivern. Ingenting i hero's spel skulle tyda på att han sitter på flushen vilket skulle kunna resultera i att en hyffsat tänkande och aggressiv spelare skulle kunna försöka göra ett smaskigt re-raise i syfte att representera flushen (vilket i sin tur leder till att hero får en svår syn framför sig). Checkar man rivern finns det däremot större antal händer fi skulle kunna betta och som vi samtidigt leder mot ...

Blev lite rörigt det här! :roll: Hojta till om det är nåt specifikt i mitt resonemang ni undrar över ...