Gå till innehåll

6b bluff i $525 @*OnGame


eschmanCAT

Recommended Posts

Hej!

 

Kvalade nyligen in till OnGames $525 High-Roller för ynka $11. Efter 2h spel är jag chipleader, w en 49k stack, när denna hand utspelar sig:

 

Blinds: 75/150

Jag - MP+1 49k djup

Fi - BU 21k djup. Väldigt aggresiv, tänkande bra reg. Vi har haft en del battles, och han har tagit varje möjlighet som getts att 3/4/5b bluffa mig / spela ut mig på flopper.

Fi - UTG+1 11k djup, MEGAFISK, som öppenlimpar i en $525, minbet bluffar osv.

 

Jag höjer upp en J9o efter att fisken limpat, till 440. BU, som vet att jag isolerar FiskFan väldigt lätt, 3b till 950. Nu vet jag detta, så jag bestämmer mig för att 4b till 1850. Han 5b till 4425, och jag degar in.

 

Tror ni att detta kan vara +ev i längden? Han hade 5b/foldat förut, liksom 4b/foldat till en fiskens då väldigt lilla stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var skumt spelat.

 

När du inte ens 3xar (borde typ 4xat imo) din höjning mot fiskens limp så stinker det skit om din range. Det känns som att Button vet detta och göra en liten höjning för att locka med dig.

När du sedan drar 1850 från 950 så ser det ännu vekare ut. Jag tror snubben har nuts och att det här är -EV.

 

Kul att folk orkar veva lite, men var mer resolut. Tänk efter hur mycket fi har i stacken, om din höjning mot fiskens limp ser stark ut etc.

 

GL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack. 4x:ar personligen aldrig. 2b var förresten på 470, så den var något större än 3x. Känns rätt lagom, jag hade gjort samma raise w hela min range tror jag. Jag vill ju inducera FI från att 3b bluffa mig, som han gjort så ofta. Skulle jag dra upp priset till 600 tror jag aldrig att FI kommer försöka sig på att bluffa, samtidigt som potten blir onödigt stor verus fisken om han skulle bestämma sig för att syna.

 

FI stekfolda faktiskt denna hand, med 22 påstod han. Jag ba wtf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du över/underskattar "tänkande regs"....ett sånt spel kan ibland vara rätt om du vet hur personen kommer att reagera och är rätt säker på vad han kommer att göra. Ett ganska stort misstag i poker overall är att anta att folk tänker på den nivån man vill att dom ska tänka på ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JackVegas:

 

Jag tror du har väldigt rätt i det. Kände dock att han skulle vika många händer där, och nästan bara syna JJ+ / AK. Jag tror inte han såg mig som tillräckligt bra (eller dålig) för att 6b tom.

 

okacha: J9 är min turhand vafan. Den kan aldrig gå fel. ;)

 

Vilka händer skulle du säga är bra för att 6b bluffa, om man nu ska göra det? Alla SC förutom broadwaysen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är gränsfall om det är +EV men hur som helt är det sjukt mycket +Kul!

 

Jag vet inte hur hårt motståndet var i denna turnering då jag själv inte spelar så högt. Men jag tänker i alla fall att OM motståndet är HÅRDARE i en turnering, då måste man TA MER CHANSER. Detta eftersom att folk kommer sätt mer press på dig än i low-midstakes turneringar. Därför tycker jag att det kan bra att "dra lite på marginalerna" och göra moves som detta om man tror att det funkar en ganska stor del av gångerna.

 

Har trådskaparen några tankar om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte missminner mig så hade Nidrooon mkt tankar om vikten av att sätta press. Kolla hans gamla dagbok för mer info.

 

 

Tror själv som okocha att det finns bättre händer än j9 att bluffa med. Typ Ax och liknande med sk blockers som gör det lite mer osannolikt att motståndaren har en jättebra hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...