Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Satte in 200 EUR på NoIQ poker och förlorade dessa. Satte in från mitt Visa och pengarna drogs aldrig fastän jag fick in dom på pokerkontot.

Fick ett mail från deras support att det blivit fel hos deras kreditkortsleverantör och nu vill de att jag ska göra om insättningen.

Jag valde att stänga kontot när jag förlorat pengarna vilket de gjort.

De skriver i mailet att om jag inte gör om insättningen måste de gå vidare till gaming authority (lga) på Malta. Jag har kontaktat LGA och vill se vad de har att säga.

Min fråga är har de rätt att tvinga en att sätta in pengarna nu i efterhand? Vad kan LGA göra om jag inte betalar? Man kan ju säga att jag har spelat på kredit och enligt LGA är detta förbjudet. Om mitt konto är stängt har det rätt att tvinga mig att öppna det? Vad hade ni gjort i min situation?

Postad

Ingen bör svara här.

Låt killen riskera att få betalningsanmärkningar osv istället.

Dels är det han gör olagligt och fel. Sen är det ndirekt oss han stjäl från också då kostnaderna för idioter som honom kostar oss i form av minskade bonusar och högre rejk (nej han som enskild individ påverkar såklart inte men personer som honom påverkar).

Utöver detta så blir det krångligare för alla att sätta in pengar om folk börjar försöka blåsa spelbolagen.

Postad

Borde inte dom ha kortnumret sparat och därmed rätt att dra pengarna? Eller?

Har för mig att jag råkat ut för något liknande för ett antal år sen och att pengarna helt enkelt drogs senare.