Gå till innehåll

Berätta om pokern för flickvännen?


SenasteNytt88

Recommended Posts

Wow! Redan efter 3 månader har du med barn i dina beräkningar?!

 

Du funderar för mycket. Vill hon inte ha dig som du är så är hon inget att ha. Berätta om pokern. Sen är det hon som bestämmer, take it or leave it.

 

Hur gick det?

 

Jag menade inte att jag funderar på barn med just henne utan menade bara att det blir svårt att spela mycket poker i framtiden när man börjat jobba heltid och skaffat familj.

 

Det gick bra. Jag förklarade situationen och hon uppskattade att jag berättade det för henne nu och inte senare.

 

Hon frågade typ 3 gånger under kvällen hur mycket jag hade tjänat ihop. 2 första gångerna skämtade jag bort det men till sist så sa jag att jag inte ville diskutera summor samt sa "spelar det verkligen någon roll?" halvt retoriskt och sen sa hon "nej egentligen inte" och släppte det hela.

 

Ska du dölja det för dom viktigaste personerna i ditt liv (dina föräldrar) varför berätta för en flickvän du haft i 3 månader? Just sayin

 

Mina föräldrar kommer aldrig förstå att poker är ett skicklighetsspel vilket är okej för min del. Jag kommer aldrig behöva berätta för dem då jag ändå kommer ha ett välbetalt jobb och inte bo under samma tak som dem. Blir lte svårare att dölja för en framtida sambo och därför valde jag att berätta redan nu.

 

Finns väl iofs en hel del folk döljer för sina föräldrar och inte sin flickvän.

 

Min inställning till livet är att man ska koncentrera sig på sin egen lycka. Detta innebär i mitt fall att jag inte bryr mig nämnvärt om vad andra tycker om det jag gör. Så fort du ljuger för någon, betyder det att du är rädd för dennes åsikter om dig. Att leva i rädsla under vår korta levnadstid är helt enkelt inte värt det.

 

Personligen tycker jag att du ska vara öppen med det du gör och totalt strunta i omvärldens åsikter. Det kan vara svårt att nå dit direkt, men man mår mycket bättre när man väl är där.

 

Håller inte med helt och hållet. Ta till exempel situationen med min mamma. Även fast jag visar hur mycket jag har dragit in under åren osv. så kommer hon fortfarande oroa sig och tro att jag en vacker dag kommer att ha spelat bort allt jag äger. Så i det här fallet ljuger jag främst för att hon ska slippa oroa sig över sin sons ekonomiska situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...