Gå till innehåll

Vill ni bättra på er Karma?

Orrarah

Recommended Posts

En god vän till mig är just nu nere i Tanzania, Afrika och arbetar som volontär på ett barnhem. Idag skapade hon ett evenemang på facebook där man får reda på vad hon gör om hur man själv kan hjälpa till. Eftersom jag själv är nästintill gul, tänkte jag att jag kunde sprida vidare det här istället, bland folk som har gott om pengar.

Länk till Sidan: http://www.facebook.com/event.php?eid=105247662894518&index=1

Utdrag ur texten:

Nu har jag varit i Tanzania i två veckor. Jag har valt att åka hit för att arbeta som volontär på ett barnhem som ligger i utkanten av staden Moshi i norra Tanzania. Barnhemmet heter Neema och ligger i en förort som heter Machame. Där bor det 35 barn som är från tre månader gamla upp till fyra år. Jag har hand om en grupp på nio stycken tvååringar. Barnen är underbara och personalen gör ett fantastiskt jobb. Dock är det så väldigt mycket mer som behövs och jag önskar att jag kunde hjälpa till att ge dem fler och bättre möjligheter att växa upp och leva sitt liv här. Någonting som finns kvar när jag åkt hem till Sverige, men jag behöver er hjälp, hoppas att ni vill hjälpa till.

Jag vet att många av er är studenter och inte har mycket pengar över, men tänk att om du för en enda gång drog in på den där koppen kaffe på Waynes, den där sista ölen på krogen eller den där godispåsen så skulle du kunna hjälpa till att ge Daudi, Elisa, Lulu, Sabri, Josepho, Jacob, Ahmesi, Chico och Naomi någonting som för alla borde vara en rättighet. Gör det nu direkt, innan studielånet tar slut, och om det redan är slut så spela ihop lite pengar på gatan!

Ett rimligt bidrag skulle kunna ligga runt 40-60 kronor men inget bidrag är för litet (eller för stort), jag är enormt tacksam för allt, det lilla räcker alltid till någonting!

Ett matbord i trä tillverkat av en snickare i Moshi - 250 svenska kronor

En plasttallrik och ett set barnbestick – 20 svenska kronor