Gå till innehåll

Vill ni bättra på er Karma?

Orrarah

Recommended Posts

En god vän till mig är just nu nere i Tanzania, Afrika och arbetar som volontär på ett barnhem. Idag skapade hon ett evenemang på facebook där man får reda på vad hon gör om hur man själv kan hjälpa till. Eftersom jag själv är nästintill gul, tänkte jag att jag kunde sprida vidare det här istället, bland folk som har gott om pengar.

Länk till Sidan: http://www.facebook.com/event.php?eid=105247662894518&index=1

Utdrag ur texten:

Nu har jag varit i Tanzania i två veckor. Jag har valt att åka hit för att arbeta som volontär på ett barnhem som ligger i utkanten av staden Moshi i norra Tanzania. Barnhemmet heter Neema och ligger i en förort som heter Machame. Där bor det 35 barn som är från tre månader gamla upp till fyra år. Jag har hand om en grupp på nio stycken tvååringar. Barnen är underbara och personalen gör ett fantastiskt jobb. Dock är det så väldigt mycket mer som behövs och jag önskar att jag kunde hjälpa till att ge dem fler och bättre möjligheter att växa upp och leva sitt liv här. Någonting som finns kvar när jag åkt hem till Sverige, men jag behöver er hjälp, hoppas att ni vill hjälpa till.

Jag vet att många av er är studenter och inte har mycket pengar över, men tänk att om du för en enda gång drog in på den där koppen kaffe på Waynes, den där sista ölen på krogen eller den där godispåsen så skulle du kunna hjälpa till att ge Daudi, Elisa, Lulu, Sabri, Josepho, Jacob, Ahmesi, Chico och Naomi någonting som för alla borde vara en rättighet. Gör det nu direkt, innan studielånet tar slut, och om det redan är slut så spela ihop lite pengar på gatan!

Ett rimligt bidrag skulle kunna ligga runt 40-60 kronor men inget bidrag är för litet (eller för stort), jag är enormt tacksam för allt, det lilla räcker alltid till någonting!

Ett matbord i trä tillverkat av en snickare i Moshi - 250 svenska kronor

En plasttallrik och ett set barnbestick – 20 svenska kronor

En blöja - 2 svenska kronor

Tio små trosor/kalsonger – 20 svenska kronor

En barntandborste – 12 svenska kronor

Barnen behöver också kläder, leksaker, böcker, färgpennor, papper, kuddar, filtar etc.

Fram med bankdosan och sätt in ditt bidrag på mitt Handelsbanken-konto! Skriv gärna ditt namn som meddelande så att jag kan få med allas namn på ett vykort jag kommer att lämna på barnhemmet. Jag lovar att hålla er uppdaterade med foton och meddelanden om hur arbetet går! Ni kan även läsa mer om projektet och om arbetet på barnhemmet på min blogg sarahingeborg.blogg.se Sista dagen att sätta in pengar är 20 april.

Sarah Nilsson

Konto: 408 234 008

Clearingsnummer: 6591

Jag tror på er, kom igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner på mig att nån är miljonär snart.

Varför inte lära dem hur man använder de saker som finns istället för att göra dem beroende av kapitalismen i västvärlden? Eller hon kanske har glömt av hur man överlever utan i-phone och blöjor?

Har hon ingen adress man kan skicka grejjer till? Jag har ett oljeelement över som jag inte behöver förrän till nästa vinter. En överlevnadsbok kan jag nog skänka också.

edit, är blöjtillverkaren lokalt förankrad?

Länk till kommentar

Känner på mig att nån är miljonär snart.

Varför inte lära dem hur man använder de saker som finns istället för att göra dem beroende av kapitalismen i västvärlden? Eller hon kanske har glömt av hur man överlever utan i-phone och blöjor? De frågar inte efter iphone...

Har hon ingen adress man kan skicka grejjer till? Jag har ett oljeelement över som jag inte behöver förrän till nästa vinter. En överlevnadsbok kan jag nog skänka också. Är du seriös kan jag kolla upp om det finns en adress.

edit, är blöjtillverkaren lokalt förankrad? Vet ej.

.
Länk till kommentar

De frågar inte efter iphone...
Men skulle de nekat om vi skickar 100 st? :-P

Är du seriös kan jag kolla upp om det finns en adress.
visst, fraktkostnaden blir kanske svindyr och elementet ska helst vara tillbaka till hösten så det underlättar om de har användning för den nu när det är varmt här.

Seriöst, hade säkert hjälpt till om jag kände henne eller iaf om jag visste vem det var. Nu är det mycket mer suspekt begging över det hela, tar emot att hjälpa alla okända som frågar, speciellt online. Scammare är väldigt uppfinningsrika.

Länk till kommentar