Gå till innehåll

Att gå +


dysent

Recommended Posts

Hej!

Har lirat poker till och från lite på skoj i över 2 år nu och jag skulle vilja kunna ta ut lite pengar då och då, idag går jag + ena dagen och - andra, jag finner aldrig någon balans och hamnar alltid på + - 0.

 

Hur ska man gå till väga för att tjäna pengar på det här? Jag anser själv att jag har en ganska bra idé om hur man bör spela och jag lär mig mer och mer för varje dag som går och jag försöker verkligen lära mig mer.

 

Vilken typ av spel ska man spela för att tjäna pengar? Cashbord? turneringar? sngos? Hur gör du??

 

Vilken typ av spelstil borde man använda sig av? Jag har provat det mesta och jag vet att man ska anpassa spelet efter motståndarna men vilken spelstil tycker du funkar bäst?

 

Tack tack!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gör jag: jag spelar sng och turneringar. Det finns otroligt många spelare som är bättre än mig. Många av dessa möter jag inte, för de spelar högre stakes än mig. De andra som är bättre än mig och spelar samma stakes som mig, svär jag lite över att de finns, men jag orkar inte bli bättre så det är bara att svälja. Sedan finns det de som är sämre än mig. Tack för att ni finns! Det är ni som gör att jag plussar.

 

Jag spelade cash games fram till sommaren 2006 och då var det ungefär samma tänk.

 

När det gäller spelet är det en salig blandning av "syna bara, gillra en fälla" och annat smått och gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...