Gå till innehåll

Hur spelar ni 66 här? 5$ turnering


Existing-user

Recommended Posts

5$ turnering och det är en bit kvar till pengarna. Vi är 9 spelare vid bordet men skriver endast ut det väsentliga.

 

Blinds 200/400 ante 50, men ingen har lagt bb då spelare åkt ut.

 

UTG: 23450

MP: 7080

Hero (button): 8500

 

UTG synar, MP synar, hero ???

 

Jag har 66. UTG har flera gånger synat i tidig position och utg med händer som K4 och A3. MP har jag ingen read på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5$ turnering och det är en bit kvar till pengarna. Vi är 9 spelare vid bordet men skriver endast ut det väsentliga.

 

Blinds 200/400 ante 50, men ingen har lagt bb då spelare åkt ut.

 

UTG: 23450

MP: 7080

Hero (button): 8500

 

UTG synar, MP synar, hero ???

 

Jag har 66. UTG har flera gånger synat i tidig position och utg med händer som K4 och A3. MP har jag ingen read på.

 

Slå , du har knappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi degar, vi vill inte få in 4BB eller vad en rimlig raise ska vara för att sen få tufft beslut på flopp. Vi leder klart mot deras ranger och vi kommer ofta plocka ner potten här o nu. Får vi syn är det bra mycket oftare en flipp än något annat.

 

Alt 2 är såklart att checka o hitta set eller annan fin flopp men push lär vara mer lönsamt då vi inte ens vet att vi får betalt om vi hittar set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något i stil med 70 % push 15 % check 15 % raise.

 

75/25/0 imo.

 

Tänker jag fel om jag tycker att det är konstigt att ha ett utgångsläge där man agerar olika i identiska situationer? Om man nu kommer fram till att ett visst agerande är det bästa (exv. dega), varför gör man inte det varje gång man hamnar i en identisk situation?

 

Om man kommer fram till att det är indifferent att exv. dega eller syna, så att man egentligen kan göra vilket som, så degar man ju ändå, eftersom det är mycket roligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite färgad av att jag mest spelar sng, och att många jag möter är regs, så jag vill inte spela någon hand exakt likadant hela tiden. I mtt är det inte riktigt lika blodigt att göra exakt samma varje gång.

 

Fast om du agerar på samma sätt alltid med en range av händer så kan ju inte motståndarna veta vilken specifik hand du har vid ett givet tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi degar 100%, enda som kan få oss på andra tankar är om vi sett de som limpat tidigare har limpat monster och vi på nåt sätt får för oss att vi inte slår deras range.

 

Som dev säger är det ingen fara att spela så i MTT o definitivt inte i en 5$.

 

Vi pushar typ 22-1010 AJ/AQ+ här och kan få för oss att spela KK/AA lite mer tricky för att maximera värdet på de händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...