Gå till innehåll

Behöver hjälp med ett par händer.


Recommended Posts

Har en melj växling med en pokerspelare från singapore och vi försöker rätta varandra så gott det går.

 

Problemet är det att han knappt verkar vara en vinnande spelare och har därför en massa luckor.

Jag hadde den här åsikten om en hand som han spelade.

 

FI har 37e och är FISK

Hjälten har 20e

 

Hand #2110162719 begins at 2011/03/03

Dealing down cards

Dealt to SeeYaah [Jh 8h]

7775577 posts the small blind of $0.10

pastirica posts the big blind of $0.20

marce-80 folds.

SergSandin folds.

06gabry06 raises to $0.70.

SeeYaah folds.

Jansens folds.

*Qkoshiba* folds.

happydragon calls $0.70.

7775577 folds.

pastirica folds.

Dealing Flop [Ac Kc 9c]

06gabry06 bets $1.70.

happydragon raises to $5.

06gabry06 calls $3.30.

Dealing Turn [3d]

06gabry06 checks.

happydragon checks.

Dealing River [6c]

06gabry06 bets $8.77.

happydragon raises to $14.51, and is all-in.

06gabry06 calls $5.74.

06gabry06 shows [Jc Td]

06gabry06 has Flush, Ace High

happydragon shows [Qc Kh]

happydragon has Flush, Ace High

happydragon wins $38.69

 

I know this hand played out well for you but you where lucky enough that gabry had the only hand suited for a raise by you.

 

When you raise someone, always ask yourself "What do i want to achive with my raise?"

 

In this case, a fish will basicly never fold an ace unless you 3barrel him all the way to showdown and even then its unlikely.

Hands that might fold to a raise are those that you are already a big favor against.

 

Your hand has great drawing value but not very strong at this point.

You shoud only flatcall him here and if he checks turn you can either check behind or bet yourself.

 

If the river blanks your gonna have to re-evaluate the hand and make a decision, if he fired all the way id easily fold.

 

Det här är vad jag skrev till han men han menar att hans mentor och böcker säger att man ska rejsa här för att få FI å ge dig rivern gratis.

Jag menar att han förmodligen har blandat ihop NL med LIMIT :-)

 

Så vad är igentligen korrekt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade varit svårt att göra det otydligare vem som är den påstådda hjälten i handen och vilken hand han har utan att helt undanhålla den infon.

Men efter att ha luskat ut att din polare är snubben med kq, så måste jag såklart hålla med, det är väl typ den första handen man slänger in i syyynrangen på flopp å turn. Way ahead/not far behind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade varit svårt att göra det otydligare vem som är den påstådda hjälten i handen och vilken hand han har utan att helt undanhålla den infon.

Men efter att ha luskat ut att din polare är snubben med kq, så måste jag såklart hålla med, det är väl typ den första handen man slänger in i syyynrangen på flopp å turn. Way ahead/not far behind.

 

Ja det är väll kanske lite otydligt men eftersom det bara finns en person som rejsar på floppen trodde jag det skulle synas.

 

Men tack iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är väll kanske lite otydligt men eftersom det bara finns en person som rejsar på floppen trodde jag det skulle synas.

 

Men tack iaf.

 

Håller med föregående postare.

 

Posta tydlig handhistorik.

Är ingen kärnfysik och lär vara fler som orkar läsa/ge kommentarer då, ex:

 

Dealt to Hero 9:spade: 8:heart:

etc. etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...