Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Allt börjar med en liten söt dam som jag lovade att komma och kolla på när hon lirade sin sista handbollsmatch för säsongen!

Sen körde det ihop sig med en resa till amsterdam som krockar med det hela..

Man utlovar kompensation, och HÄR kommer frågan in!....

Jag och damen i fråga har aldrig "gjort" nåt även om det är ganska obv för båda att det är intresse från båda håll, iom att jag inte kunde komma på matchen +inte infinna mig på klubben som gäller på fre så utlovade jag "valfri kompensation", här kontrade hon med att JAG måste komma på vad jag ska kompensera med...

Det finns ju en bunt alternativ iom att man vet att det finns intresse, men frågan är vad man kör på..

En middag känns lite cheesy? (kanske laga nåt gott? kan det vara för mkt)

Softkväll hemma, för enkelt?

En bio, lite väl gammlat och grötigt?

Nån annan aktivitet? isf vad?

Edit:

En flik i det hela är att jag är 27 och hon är 19....

Postad
En middag känns lite cheesy? (kanske laga nåt gott? kan det vara för mkt)
Middag ute på neutral plan.

Middag hemma hos dig är för cheesy.

Jag förstår inte hur du fick välja "straff" när det är du som klantat dig med Amsterdam? Föreslå middag ute och hon får välja ställe. Vägrar hon välja ställe så välj ett litet asiatiskt hak med het mat.

Under middagen säger du något i stil med: -Åh god mat. Jag älskar asiatisk mat. Det lagar jag ofta hemma.

Garanterat hon kommer att föreslå att nästa match är hemma hos dig och du ska få visa upp dina kockkunskaper!

Var själv i en liknande situation för 2 månader sedan och vi började med kryssning med barnen (vi har döttrar i samma ålder). Numera diskuterar vi samboskap efter sommaren. :h: Hon är 28 och jag 38.

Good luck!