Gå till innehåll

Hold´em turnering?


colan

Recommended Posts

Spelar ibland 2 dollar turnering på pokerstars. jag kommit 9 som bästa plats av 180 startande. Är så många som går all in hela tiden. Men det kanske man måste göra. Tror du på att man har igång 5 turneringar samtidigt och så har man flera chanser eftersom turneringarna verkar handla om tur fram tills heads up. Jag såg en spelar som gjorde på det viset och han låg bland dem 5 bästa i en 200 spelar turnering, men åkte ut tidigt i vissa andra fall.... Kanske det kan vara en vinnartaktik?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Levlar du eller är du 15 år gammal?

 

(Är ingen frekvent skribent på detta forum men är ju inte första tråden som denna som jag märkt från dig...)

Nej jag är 18 år och har full rätt att spela nätpoker. Jag har gjort många frågor men det är för att jag är hyfsat ny också och vill få tips om allt möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag är 18 år och har full rätt att spela nätpoker. Jag har gjort många frågor men det är för att jag är hyfsat ny också och vill få tips om allt möjligt.

 

Värst vad det här var fint skrivet... raka motsattsen till allt annat:-)

 

dvs du glömde av att skriva som en utvecklingstörd människa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter inte som någon vidare idé. Jag spelar mycket MTT SnG med lågt inköp och jag skulle säga att nyckeln till finalbordet är att spela tight och aggressivt. När du väl sitter på starka hålkort bör du försöka få in mycket marker framförallt i början av turneringen för då kommer du säkerligen bli synad av mycket sämre händer. Spela starkt från knappen och våga chansa när du sitter på starka händer.

 

Tänk på att eftersom att folk är villiga att syna med väldigt dåliga hålkort är det sällan en bra idé att bluffa i dessa turneringar, de kommer syna dig och eventuellt kicka ut dig med ett par i 6or.

 

Jag skulle vilja säga att spela bra poker lönar sig extra mycket när dina motståndare spelar dåligt, du bör alltså utnyttja att andra spelar dåliga händer genom att hålla dig till de bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...