Gå till innehåll

En pokerspelares mål


colan

Recommended Posts

Det måste vara att kunna läsa av när någon bluffar och kontra med att våga bluffa själv och vinna potten.

Men det som jag har spelat har jag märkt att det är bara dem riktigt aggresiva spelarna som vinner med att bluffa mycket. Annars vinner oftast spelaren med den bästa handen när tills slut.

Mitt mål är att spela såhär:

Jag försöker bluffar rätt så ofta och när persoen till slut tror att jag bluffar så ska han höja och jag vinna med bästa handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vem" och "när" e nog viktigare än "hur" när man ska bluffa.

 

Att bluffa endast för table-image låter osunt...

Varför inte spela "normalt" fram tills du känner du har koll på allas spelstil, sen kan du göra noga valda bluffar.

 

Går bluffarna nu inte hem så får du iallafall din bluff-image som du ville ha... och om de går hem så kanske du istället får en tight-image, då kan du fortsätta lägga in en bluff ibland och folk foldar kanske då.

 

Angående grundfrågan har väl alla olika mål, men om man spelar för skoj skull så kanske man vill slå bra spelare och vinna stora potter. Har man siktet lite mer på pengarna är målet kanske att kunna folda en riktigt stark hand om man tror man är slagen, och det kanske inte är så viktigt att potterna blir stora utan endast att man vinner dem på ett säkert sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vem" och "när" e nog viktigare än "hur" när man ska bluffa.

 

Att bluffa endast för table-image låter osunt...

Varför inte spela "normalt" fram tills du känner du har koll på allas spelstil, sen kan du göra noga valda bluffar.

 

Går bluffarna nu inte hem så får du iallafall din bluff-image som du ville ha... och om de går hem så kanske du istället får en tight-image, då kan du fortsätta lägga in en bluff ibland och folk foldar kanske då.

 

Angående grundfrågan har väl alla olika mål, men om man spelar för skoj skull så kanske man vill slå bra spelare och vinna stora potter. Har man siktet lite mer på pengarna är målet kanske att kunna folda en riktigt stark hand om man tror man är slagen, och det kanske inte är så viktigt att potterna blir stora utan endast att man vinner dem på ett säkert sätt.

 

Jo det låter faktiskt bättre. Så ska jag spela. Jag märkte att det var mycket dåligt att bluffa och motspelaren callar och att man fortsätter bluffa det var dåligt. Bättre att passa på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...