Gå till innehåll

Ironkey usb drive


urmy

Recommended Posts

Egentligen borde man vara källkritisk nog att inte besöka sidan ;-)

 

Men den verkar ganska cool, ska man ha den de visar i demot får man pynta 299$

 

Tror dock det finns svaga länkar även om själva produkten skulle vara "Fort Knox"

 

Slutligen kan den ju vara för säker, den ska ju förstöra sin krypterings nyckel om den blir attackerad. De berättar inte om den byts ut eller om den bara försvinner och man sen får "köpa" en ny krypterings nyckel.

 

Lite såna saker tänker jag...

 

Edit: Sen undrar jag vad det är för paranoid "säkerhets expert" som tyckte 10 försök på ett lösenord var en bra gräns för att förstöra innehållet vid.

Det kunde ju gott vara 1000, en människa kan inte gissa ett normal-svårt lösenord (8 tecken, minst en siffra, minst en verselie) & ett program har inte kommit nånstans på 1000 försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul grejj, vettigast (för mig) verkar helt klart vara den hårdvarubaserade krypteringen och att man kunde skrivskydda minnet. Sen en massa skräp men förhoppningsvis går det att avaktivera det mesta.

 

Slutligen kan den ju vara för säker, den ska ju förstöra sin krypterings nyckel om den blir attackerad. De berättar inte om den byts ut eller om den bara försvinner och man sen får "köpa" en ny krypterings nyckel.

Den raderar innehållet med deras patenterade "erase-method" har jag för mig det stod.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...